Esikouluun ilmoittautuminen?

Vierailija

Milloin,haetaanko lomake jostain ja palautetaan...??

Onko kaikissa päiväkodeissa sellainen esikouluryhmä jossa voi käydä/mennä vain sen esiopetusajan,niin ettei lapsi ole muuten päivähoidossa?

Saako esiopetuksessa olevasta lapsesta vielä sen kotihoidontuen sisaruskorotuksen??

KIITOS jos viitsitte vastailla :) Yritin kyllä googlailla jne mutta en saanut selkeitä suoria vastauksia sitä kautta eikä oman kuntamme sivuilla ollut esiopetuksesta oikein tietoa..

Kommentit (7)

Vierailija

Kotihoidontuen sisaruskorotuksen saa siihen asti, kun lapsen oppivelvollisuus alkaa eli 31.7. sinä vuonna, kun lapsi aloittaa koulun. Esikoulu ei kuulu vielä pakollisen oppivelvollisuuden piiriin.

Meille tuli hakemus postissa ja se palautettiin kunnan/kaupungin päivähoitotoimistoon. Meillä oli järjestettynä oma esiopetuspiste, jossa lapsemme kävi, mutta jotkut käyvät myös päiväkodissa vain sen ajan, kun esikoulu kestää (n 4h/pv).

Nämä nyt on tietysti kuntakohtaisia, mutta ehkä oli jotain apua...

Vierailija

pitäää hakea :)

Onko puolipäiväeskari siis just se että käy vaan sen eskarin (4h/pvä luki kunnan sivuilla)?

Joutuukohan lasta raahaan johonkin kauaskin jos lähipk:ssa ei tällaista mahdollisuutta ole? Moneltako esikoulu alkaa yleensä?

ap

Vierailija

soittaa mihin päiväkotiin vaan ja kysyä asiaa tai siihen lähipäiväkotiin..

Kaikki päiväkodit eivät tarjoa puolipäiväesikoulua, osa tosiaan järjestetään koulun yhteydessä olevissa tiloissa..

sisaruskorotusta saa jos on puolipäiväeskarissa

En itsekään tiedä / muista milloin ilmoittautuminen on, oma esikoiseni on nyt ekalla enkä muista milloin mutta kuitenkin alkuvuonna ilmoittauduttiin, ei tullut kotiin postia vaan itse piti täytellä ja viedä päivähoitotoimistoon taikka siihen päiväkotiin/eskariin minne haki.

Vierailija

Ja hän käy koulun eskaria, koska tarve on vain eskariin, ei päivähoitoon. Meidän kunnassa päiväkodin eskariin pääsee vain ne, joilla on tarvetta päivähoitoon vielä eskarin jälkeen.

Vierailija

tuleekohan täällä lomaketta ja milloin haetaan... Oiskohan noloa pistää mies käväiseen lähi pk:ssa kysymässä?? Pitääköhän ne outona jos mies käy? Itse en pääse,olen vuodelevossa vauvan syntymään asti..

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat