G: Mitä kaikkea omistatte:

Vierailija

-oman talon taajamassa

-oman talon maaseudulla (kaukana työpaikasta ja palveluista)

-asunto-osakkeen

-kesämökin/huvilan

-lomaosakkeen

-muun asunnon, minkä?

-yhden auton?

-enemmän kuin yhden auton

-moottorillisen veneen

-moottoripyörän

-mopon

-mönkijän

-muun moottoriajoneuvon, minkä?

Matkusteletteko?

Kuinka usein, minne, millä ja millaisella porukalla?

Ja lopuksi: mietitkö ilmastoasioita? oletko niistä huolestunut?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

-oman talon maaseudulla: 30 km minun työpaikkaan, 2 km miehen työpaikkaan, lähin kauppa 4 km. Yleensä kauppa-asiat hoidetaan samalla kun haetaan lapset hoidosta (4km)

-enemmän kuin yhden auton: toinen perheen auto ja toinen miehen työhön liittyvä ajoneuvo

Matkusteletteko

Ulkomailla ei olla käyty koskaan. Viime vuosina on tehty noin kerran vuodessa lomamatka n. 500 km päähän perheen kesken omalla autolla. Lentokoneella ei koskaan.

Ja lopuksi: mietitkö ilmastoasioita? oletko niistä huolestunut?

Kyllä. Omalla kohdalla pyritään mm. säästämään sähköä, minimoimaan autoilu, kompostoidaan, vältetään ylimääräistä pakkausmateriaalia, lapsilla on käytetty kestovaippoja, pyritään ostamaan luomua ja kasvattamaan omalla maalla mahdollisimman paljon, lämmitysmuotona puu, kiinnitetään huomiota vedenkulutukseen, päästöt ja kulutusmäärät on tärkeä peruste mm. autoa ja kodinkoneita hankittaessa

Vierailija

matkustamme vain kotimaassa junalla,

en ole kovinkaan huolestunut ilmastoasioista, valinnat ovat enemmänkin rahallisten pakkojen sanelemia kuin suurta ekologisuutta vaikka se kuuloistaisikin paremmalle syylle. ;)

Vierailija

ei omisteta mitään muuta noista. Matkustellaan keskimäärin kerran vuodessa johonkin, yleensä lentämällä. (Ja kerran, pari vuodessa ruotsinlaivalla.)

Mietin, olen huolestunut. En silti haluaisi kokonaan jättää lentämistä. Rakastan matkustamista ja matkustelisin enemmänkin jos olisi rahaa.

Vierailija

- oman talon taajamassa

- yhden auton

Emme juurikaan matkustele, matkat kotimaassa sukuloimaan tai huvipuistoihin (max. 200 km suuntaansa), omalla autolla ja n. 2-3 reissua/vuosi, koko perheen (2+2) voimin.

Mietin ilmastoasioita ja muutenkin ympäristöä, olen hieman huolestunut ja yritän omalta osaltani tehdä mahdollisimman ympäristöystävällisiä valintoja.

Vierailija

asunto-osake Suomessa

emme omista mitään moottoriajoneuvoa, käytämme julkista liikennettä

matkustelemme melko paljon Keski-Euroopassa, koko perhe tai kaksin miehen kanssa, kuljemme nämä matkat junalla

Suomessa käymme 1-2 kertaa vuodessa lentäen

mietin ilmastoasioita ja olen niistä huolestunut

Vierailija

Omakotitalo omalla tontilla maaseudulla.

Taloudessamme on yksi auto ja yksi moottorivene.

Matkustelemme joskus: etelään 2-3 vuoden välein, risteilyillä vähintään kerran vuodessa.

Ja lopuksi: EN ja EN.

Vierailija

-taajamassa oma (60v vanha) talo (miehen työ 25km päässä)

-asunto-osake (50% peritty yksiö jossa vuokralainen)

-kaksi autoa. toinen -93 vuoden corolla, toinen -89 vuoden volkkari. volkkari on nyt seisonnassa ja sitä käytetään vain remonttiautona.

-matkustelemme kymmenisen kertaa vuodessa perheen (4hlö) kera mummoloihin jonne on matkaa edestakaisin n. 180km. pari kertaa vuodessa tulee käytyä miehen kanssa jossain kylpylässä, laivalla tms.

Mietin hyvin paljon ilmastoasioita. meillä ei ole paljon rahaa mutta ehkä hyvä niin. olen tehnyt useita kulutuslaskelmia ja me kulutamme tällä hetkellä suunnilleen sen verran mikä olisi kansainvälinen pyrkimys parin vuosikymmenen kuluttua.

Tiedostan tämän ja yritän opettaa myös lapseni elämään siten että kuluttaa sen minkä tarvitsee ilman kaikkea turhaa.

Vierailija

- Omakotitalo maalla (lähinnä vielä pankin omistuksessa) 15 km kaupunkin

- 2 autoa käytössä joista toinen ''perheellä'' (Maksettu) Ja toinen on isännän firmannimissä työautona

- 2 lasta

- Emme paljoa matkustele..viihdymme kotona ja lapsetkin vielä pieniä. Kesäisin käymme vanhempieni mäkillä 40km päässä meiltä.

- Ilmastosta olen hiukan huolissani mutta aika vähän asian eteen teemme..toki kierrätäämme ja käytämme mm. enerkiansäästölamppuja ja käytämme maissivaippoja jotka poltamme! Ennemmänkin voisi jos viitsisi!

Vierailija

Omistan kaksi asunto-osaketta, joista toisen täysin velaksi, lomaosakkeen sekä yhden auton, joka tosin on seisonnassa eli ei käytössä.

Matkustan keskimäärin kerran vuodessa yksin, kerran vuodessa kahdestaan miehen kanssa ja kerran vuodessa kolmen hengen perheenä. Yksi näistä on yleensä laivalla Tukholmaan, kaksi lentäen Eurooppaan. Ei kaukomatkoja.

En mieti aktiivisesti ilmastoasioita enkä ole huolestunut niistä. Olen osallistunut ilmastotalkoisiin jättämällä biologiset lapset hankkimatta, sillä jokainen uusi ihminen kuluttaa enemmän kuin mitä voisin muilla keinoilla säästää koko elinikäni aikana.

Ketjussa voisikin lisäksi kysyä:

- montako lasta olet tuottanut?

Vierailija

Meillä on asunto-osake ja auto. Matkustelemme usein ulkomailla. Ennen lapsia olin työmatkoilla varmaan kerran kuussa ulkomailla ja vähintään viikoittain kotimaassa. Yleensä aina lentäen tai sitten junalla. Iso osa sukulaisistamme asuu ulkomailla, joten tapaamme heitä myös ulkomailla.

Ympäristöasioita ajatellaan niin, että pyrimme asumaan mahdollisimman lähellä työpaikkoja ja palveluita, jotta autolla tarvitsisi ajaa mahdollisimman vähän. Missään tapauksessa ei siis muutettaisi sellaiseen paikkaan, josta pitäisi mennä kahdella autolla töihin eikä kauppaan pääsisi helposti kävellen.

Me ei tehdä yleensä kovin lyhyitä reissuja, mutta ollaan siihenkin syyllistytty. Joten kovin puhtoisia ei olla lentoasiassa.

Vierailija

-oman talon taajamassa EN

-oman talon maaseudulla (kaukana työpaikasta ja palveluista) EN

-asunto-osakkeen KYLLÄ (kaupungissa)

-kesämökin/huvilan EN

-lomaosakkeen EN

-muun asunnon, minkä? EN

-yhden auton? KYLLÄ

-enemmän kuin yhden auton EN

-moottorillisen veneen EN

-moottoripyörän EN

-mopon EN

-mönkijän EN

-muun moottoriajoneuvon, minkä? EN

Matkusteletteko? KYLLÄ.

Kuinka usein, minne, millä ja millaisella porukalla? Yleensä lähden jonnekin yhdeksi viikonlopuksi kuukaudessa. Kesällä painelen pitemmäksi aikaa. Lennän yleensä (ainakin 12 kertaa vuodesas), joskus käytän junaa. Laivaa harvoin.

Ja lopuksi: mietitkö ilmastoasioita? oletko niistä huolestunut? Mietin ja olen huolestunut mutten esim ole vielä päättänyt lopettaa lentämistä. Sen sijaan olen päättänyt että seuraava autoni on mahdollisimman ekologinen ja hyvä luonnolle.

Vierailija

Ei matkustella kuin kotimaassa yleensä, ehkä kerran vuodessa mies käy sukulaisissa Ruotsin puolella. Minä haluaisin käydä vaikka missä mutta en todellakaan käy koska en halua saastuttaa ympäristöä enempää. Rahani käytän kotimaisiin tuotteisiin jne. matkailun sijasta.

Olen hyvin huolestunut ympäristöstä ja siksi nämä päätökset onkin tehty. Käytämme koko perhe julkista liikennettä tai kävelemme ja asumme lähiössä josta pääsee helposti suuntaan kuin suuntaan ilman omaa autoa.

Vierailija

- oman talon Helsingissä

- 2 asunto-osaketta (toinen Helsingin keskustassa ja toinen 30 km Helsingistä)

- kesämökin keski-Suomesta

- osan asunto-osakkeesta etelä-Euroopasta

- yhden auton, kohta pitäis ostaa toinen

- 2 mönkijää

Matkustamme 2-3 kertaa vuodessa. Kerran sinne osaomistamaamme etelän asuntoon, yhden kerran sukulaisten luokse Keski-Eurooppaan ja kerran viikonloppulomalle Euroopassa (lisäksi tehdään Tallinnan ja Tukholman risteilyitä 1-2). Yleensä reissataan 4-henkisenä perheenä tai kahdestaan miehen kanssa.

En juurikaan ajattele ilmastoasioita.

Vierailija

Omistamme miehen kanssa joko yhdessä tai yksin:

-oman talon taajamassa

-enemmän kuin yhden auton (3)

Matkustamme yleensä 1-2 kertaa vuodessa ja yleensä sukulaisiis eli vanhempiemme luokse jotka asuvat joko piiiitkän automatkan tai lentomatkan päässä.

Ilmastoasioita mietimme, mutta emme raivoon saakka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat