Salmonella? Huolitko kylään ihmisen jolla on salmonella?

Vierailija

Tarttuuko se esim jos käy vessassa samalla pöntöllä? Kauanko se tarttuu?

Kommentit (9)

Vierailija

eikö hepatiitti henkilökään saa tulla teille? kyllä kannattaa ottaa selvää miten tauti tarttuu ennen ku puhuu moisia. Salmonellaa voi olla monilla (2/10) jotka matkustavat ulkomaille kun palaavat suomeen ILMAN OIREITA. Se tarttuu huonon KÄSIHYGIENIAN takia tai ulosteen kautta, harva nyt kun vessassa käy jättää kakkaa siihen istuinrenkaaseen mistä se tarttuisi seuraavalle joka LAITTAISI käden siihen. Oi huh huh. Voi toki olla vaarallinen tauti jos ripuloi ym mutta oikeesti sitä on yhteiskunnassa vaikka ette tiedäkään. Itse olen hoitoalalla ja sairastin sitä viime talvena, olin silti töissä koko ajan, käsihygienia on avainsana. Ja niin ku sanoin, tosi monilla on sitä ilman että edes tiedä siitä...

Vierailija

Minulla oli takavuosina salmonella, ja viikon sairausloman jälkeen kun menin töihin niin kaksi viikkoa piti vielä minulle varata kokonaan oma vessa.

Vierailija

Tulin Thaimaasta kotiin tammikuun lopulla.Ei oireita, mutta pakko antaa näyte työn puolesta. Todettiin salmonella, tuli työstä pidättäminen. Olen kokki. Mitään muuta kieltoa ei tullut kuin en saa mennä töihin.Saan laittaa perheelleni myös ruokaa, Vessa tavoistaan jokainen huolehtikoon parhaan tapansa mukaan. Haluaisin tietää miten teitä on työnantaja kohdellut ja myös palkanmaksu keneltä olette palkkanne saaneet. Kestikö hoitojakso kauan ja miten pitkään meni kun tuli eka puhdas tulos.

Minun ystäväni ovat ottaneet minut kaikki hyvin vastaan ja vierailleet luonani samaan tapaan.

Vierailija

Eikö Salmonelloja sairastavien kuulu olla jopa karanteenissa? Muitelen joskus kouluaikoina parin laverin olleen tosi kauan poissa salmonellan takia ja myöhemminkin heille piti olla jonkun aikaa oma vessa koulussa.

Vierailija

Lisäksi jos käyttää julkisia käymälöitä samoin kotonaan vuoraa istuinrenkaan paperilla. Käsihygienian ylikorostaminen on paikallaan ja käsidesi

Vierailija

jos se olisi ihan turha tauti. Suomessa muuten on Euroopan puhtaimmat kananmunat salmonellanäkökulmasta. Ollaan siitä iloisia, ja päätellään siitä, että salmonella on ihan vakava sairaus. Tietysti terveet aikuiset selviävät siitä ajallaan, mutta vauvoille ja vanhuksille tuollaiset voi olla todella vakavia juttuja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat