Hiihtopakko yläasteella. Ei voi olla totta !!

Vierailija

Lapsen liikunnan opettaja oli sanonut että kaikilla pitää olla sukset (ja nimenomaan LUISTELUSUKSET) muuten liikunnan numero laskee.

Ei voi olla totta että yläasteellakin pakotetaan OSTAMAAN sukset vaikka lapsi ei hiihtäisi kuin sen muutaman kerran vuodessa koulussa (viime vuonna ei kelien takia kertaakaan). Kukaan meidän perheestä ei hiihdä vapaa-aikana, joten emme aio ostaa suksia muutamaa kertaa varten. Meidän perhe käy laskettelemassa melkein joka viikko, miksi koulussa ei lasketella ???

Näin Kaakkurissa. Teenkö valituksen rehtorille

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

tai sitten kaikki muut vastaajat ovat yksi ja ainoa hiihtojuntti, joka vastaa itselleen koko ajan.

Totuus on se että koulu ei voi vaatia perhettä ostamaan suksia vaikka hiihto kuuluu opetussunnitelmaan. Piste.

Ja jos opettaja laskee sen takia numeroa niin se on valituksen paikka. Piste. Hiihtoa on korkeintaan kahtena viikkona vuodesta (toisen lapsen koulussa on vain viikko vuodessa) ja muuta liikuntaa on jäljelle jäävät noin 35 viikoa on jotain muuta liikuntaa. Jos opettaja laskee numeroa sen takia että oppilas "epäonnistuu" 2/35 niin silloin asiaan pitää puuttua. Mitäs mammat sanoisivat jos lapsenne liikuntanumero laskee jos hän ei osaa uida kunnolla !!!! Juurihan täällä mammat valittivat siitä kun koulussa pitää uida vaikka heidän tyttö ei halua olla uikkareissa luokkatovereiden nähden ;-)

Vierailija

Lainaus:

Kannattaisiko kuitenkin ajatella vähän pidemmälle ja jankkaamisen sijasta hankkia ne sukset - vai miten luulette tuollaisen vaikuttavan lapsen liikuntanumeroon? Aina ei kannata lyödä päätään seinään, vaikka olisi omasta mielestään oikeassa.

että hiihto ei voi todellakaan vaikuttaa alentavasti muneroon kun sitä on pari viikkoa 35 viikosta. Ettekö te herranjumala osaa laskea(kaan)..... ilmeisesti ette. Kyllähän teiltä perse repeäsi jos lapsenne saisi vaikka yläasteella yhdestä kokeesta 6 ja muista kynnenestä 9 ja numero laskisi todistuksessa tuon yhden epäonnistumisen perusteella !!! heh heh

Vierailija

Tällaisia asioita vastaan on turha taistella ja jos lapsesi aikana asiaa kovasti ihmettelet, hänelle tulee negatiivinen asenne koko hiihtoa ja opettajaa kohtaan. Ole siis kunnon äiti ja osta lapsellesi sukset/ lainaa joltakulta. Naapurissa on varmasti jollakin ihmisellä lainata. Tässä asiassa on usein enemmän kysymys perheen ja erityisesti vanhempien laiskuudesta kuin rahasta. Anteeksi vaan. Mutta mieluummin kannusta lastasi äläkä tee karhunpalvelusta hänelle.

Vierailija

Lainaus:

Fakta on se, ettei arviointi voi perustua välineiden omistamiseen, eikä ope saisi sanoa niin.

.

mutta kaakkurin koulun liikunnanopettaja sanoi niin ja vielä korosti että suksien pitää olla luistelusukset ! Itse hiihtoa on kahtena viikkona JOS säät sallii. Niin ja hiihtämään mennään 5 kilometriä polkupyörällä (vaikka kaikki lapset eivät kuulemma edes käytä polkupyörää talvella) ja opettaja itse menee autolla

Vierailija

ihan kuin hiihto olisi joku suomalaisten "kansallisvelvollisuus" .... outoa

Meillä ei kukaan hiihdä eikä ole kiinnostunut hiihdosta. Siksi kenelläkään ei ole perheessä suksia. Hiihtämään meneminen vaatisi aikaa ja autolla kuskaamista. Aikuiset kun eivät pihassa viitsi hiihtää eivätkä yläasteikäiset. Eikä meillä ole aikaakaan kuskata autolla hiihtämään, lapset kun harrastavat kilpailumielessä muita lajeja 5 kertaa viikossa ja siihenkä vielä hiihdot päälle, heh heh.

Laskettelu on meidän perheen harrastus ja suuresti ihmettelen aikuista jotka eivät pysty/halua tarjota lapsilleen tätä harrastusta !!!!!

Vierailija

joka toivoo, että oppilailla olisi itsellään sopivat välineet

mutta joka on sopeutunut siihen, etteivät kaikki niitä kuitenkaan hanki, kun on tärkeämpiäkin rahanreikiä.

Fakta on se, ettei arviointi voi perustua välineiden omistamiseen, eikä ope saisi sanoa niin.

Omilla lapsillani on varmasti sopivat välineet, mutta olemme ostaneet koululle myös lainavälineitä näitä jankkaajia varten.

Vierailija

Ei se ole niin sanottua, että lenkkarit ovat halvemmat kuin sukset. Pakkoko se on 200 euroa satsata suksipakettiin? Minä satsaan sen verran niihin lenkkareihin ;)

Vierailija

Koulussa on liikuntaa ja täytyy olla liikuntakamppeet.

Ainakin omana kouluaikana koululla oli jotain lainavehkeitä, jotka tietysti oli ihan hirveitä. Mutta oli kumminkin. Voiko lapsesi lainata hiihtokamoja joltain? Löytyisikö kirpparilta halvalla?

Itse vihasin pakkohiihtoa koulussa, mutta nyt aikuisena olen kallistunut sille kannalle, että on ihan hyvä, että koulussa pakotetaan tekemään sitäkin, mistä ei niin kauheesti tykkää. Olen innostunut hiihtämään nyt aikuisena, ei sitä tiedä vaikka sun lapseskin innostuisi siitä.

Toinen konsti on järjestää lapselle sairaslomaa hiihtokerroille, niitä ei kovin montaa kumminkaan ole.

Vierailija

Asun Oulussa ja olen hiihtänyt joulukuun alusta viikoittain ja varmasti hiihdän maaliskuuhun asti. Ehtii hiihtää satoja kilometrejä!

Pst. Yläkoululaisen suksia voi jo käyttää monta vuotta, jopa loppuelämänsä.

Vierailija

Kuulukoon vaikka mihinkä suunnitelmaan mutta kukaan ei Suomessa minua voi pakottaa mitään ostamaan.

En taatusti laita vähiä rahojani johonkin kerran (ehkä) käytettävään suksipakettiin, saatikka sitten kolmeen, niinkuin meidänkin perheessä pitäisi. Hankkikoon koulu välineet jos se kerran on pakollinen oppiaine tai sen sisältö.

Vierailija

Hiihto on velvollisuus, jos se on koulun opetussuunnitelmassa. Koulussa on pakko hiihtää, kotona ei. Eikä kenenkään ole myöskään pakko ostaa suksia kouluhiihtoa varten. Ihan yksinkertaista.

Lainaus:

ihan kuin hiihto olisi joku suomalaisten "kansallisvelvollisuus" .... outoa

Meillä ei kukaan hiihdä eikä ole kiinnostunut hiihdosta. Siksi kenelläkään ei ole perheessä suksia. Hiihtämään meneminen vaatisi aikaa ja autolla kuskaamista. Aikuiset kun eivät pihassa viitsi hiihtää eivätkä yläasteikäiset. Eikä meillä ole aikaakaan kuskata autolla hiihtämään, lapset kun harrastavat kilpailumielessä muita lajeja 5 kertaa viikossa ja siihenkä vielä hiihdot päälle, heh heh.

Laskettelu on meidän perheen harrastus ja suuresti ihmettelen aikuista jotka eivät pysty/halua tarjota lapsilleen tätä harrastusta !!!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat