Miksi nykyään täytyy erota?

Vierailija

25 v. sitten äitini kävi psykologin luona, koska mies ryyppäsi ja hakkasi. Psykologin kommentti oli "koita jaksaa" - ei siis saa erota missään nimessä. Nykyään eroa kuulutetaan ensimmäisenä, jos tulee pienikin ryppy rakkauteen. Miksi? Ja siis ammatti-ihmiset (?).

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

siis minun liitossani ei ole väkivaltaa sun muuta, mutta ihmettelen sitä, että "ammattiauttajat" ovat heti avioeron kannalla. Miksi?

Vierailija

Ihmettelen hieman, että mitkä ovat sinun mielestäsi sellaisia syitä miksi pitää erota?

Minusta ne ovat henkinen ja fyysinen väkivalta, pettäminen, alkoholismi, huumeet, toisen ihmisen täydellinen kunnioituksen puute... näin muutamia mainitakseni.

t. eronnut miehen pettämisen vuoksi, kaksi lasta

Vierailija

äidiltäsi onko hän koskaan ollut onnellinen?

kenekään ei tarvitse kestää väkivaltaa omassa kodissaa.

ei, minä en ole eronnut. ryppyjä on ollut vaikka kuinka paljon, mutta mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut, mies ei ole pettänyt eikä lyönyt. jos näin käy, sitten katsotaan uudestaan.

minulla myös naisena on arvoa ja minä katsoisin ettei mies mua paljonkaan arvosta jos pettäisi mua. yhteisien lapsen takia todella tarkkaan mietittäis mitä tehtäis, mutta tuskin kovin pian enää onnellinen olisin

Vierailija

Ehkä olisi ollut äidilläsi syytä erotakin. Mutta joo, nykyään kyllä erotaan aika heppoisinkin perustein, tai ei osata edes sanoa syytä. Ehkä se on tämän päivän trendi, vaikka eipä se elämä tunnu monellakaan helpottaneen eron jälkeen. Jos on lapsia, niin exä on pakostakin kuvioissa. Mutta eipä tuo ero ole aina oma valinta, joskus se puoliso voi olla se eron hakija, eikä siinä muukaan auta kuin erota jos toinen niin haluaa.

Mutta olisi kyllä kiva kuulla asiasta ammattilaistenkin mielipiteitä.

Vierailija

Ehkä äitisi ei kerro kaikkea psykologikäynneistään. Ehkä ei edes jäänyt mitään mieleen sieltä, puolustelee vain omia virheitään psykologin "väitteillä".

Toisaalta ei lainkaan pidä paikkaansa, että jokainen ammatti-ihminen esittäisi eroa ensimmäiseksi ratkaisuksi parisuhdeongelmiin.

Av on yleistämisen paratiisi.

Vierailija

en tietenkään kyseenalaista väkivaltaa jne. mutta ennen vanhaan lääke oli "koita jaksaa" ja tänään "ota ero". Siis miten olisi tilanteen mukaan jne.

siis nyt on muotia eroaminen (ei välttämättä lapselle hyvä) ja ennen oli muotia eroamattomuus (ei lapselle hyvä).

Lapselle hyvää vaihtoehtoa ajattelen? Pitäiskö vanhempien kasvaa aikuisina?

Vierailija

meinaatko että hakkaaminen on pikku-ryppy?

Kukaan ei nykyään halua altistaa lastaan alkoholistin katselulle, se sairastuttaa lapsetkin

Vierailija

mutta kyllä nykyisin erotaan tosi heppoisin perustein. Lähes kaikki tuttavat ovat kohta eronneet. Äitini tuttavapiirissä ei yksikään hänen ikäisensä.

Vierailija

Sillä ero oli niin suuri häpeä, että mielummin sitten siedettiin pettävää miestä.

Nykyään arvot on muuttuneet, ja naisillakin on arvo. Pettämistä ei katsota hyvällä eikä varsinkaan hakkaamista.

Ajat muuttuvat.

Vierailija

puhuu jos on vain sanonut että koita kestää. Tuollaisesta suhteesta olisi pitänyt erota. Ja parempikin se on erota jos ei mikään suju. Varsinkin jos mies on väkivaltainen. Oman äitini olisi myös pitänyt erota hyvissä ajoin, isäni kun hakkasi sitä.

Vierailija

Miksi "asiantuntijataho" haluaa ensimmäiseksi tarjota eroa? EROA?

Ollaan ukon kanssa oltu parisuhdeterapiassa ja kaikki puhuvat vain erosta! Miksi? mehän haluamme jatkaa yhdessä? Eikö nykyään saa apua yhdessäjatkamiseen?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat