Surullista ettei ihmiset vieraile toistensa luona enää

Vierailija

Tota kahviastiasto keskustelua lukiessa moni tuntui toteavan ettei tarvitse astioita kun ei käy vieraita. Onko näin? Miksi?

Meillä valitettavasti jäänyt vierailijat vähemmälle arjenkiireissä, mutta nyt täytyy muistaa taas kutsua ihmisiä kylään!

Kommentit (11)

Vierailija

No mä kyllä vähän säästelen niitä parhaimpia, koska a) ne ovat jo vanhoja (esim. isovanhempieni kihlajaislahjaksi saama astiasto, b) niitä ei saa korvattua, koska uusia osia ei ole valmistettu sitten 1930-luvun ja c) niitä ei voi pestä koneessa.

Jotain paratiisia mäkään en säästelisi, monellahan se on ihan arkisarjana. Se kun on paksua posliinia. Ja uuden osan saa mistä tahansa kaupasta.

Mulla on noita hienoimpia muutamakin eri sarja, mutta tosiaan en raatsi niitä arkikäytössä pitää. Olisi ihanaa jos voisi antaa ne lahjaksi omille lapsilleen.

Me käytetään noita hienoimpia vain esim. jouluna.

Vierailija

Meillä käy kyllä aika usein vieraita ja usein heille tarjotaan illallinen vähintään kolmella ruokalajilla, joten astioita tarvitaan!

Vierailija

kahvikupin pitää olla iso! Vihaan sellaista pikkupipertelyä. Meillä on käytössä Villeroy&Bochin New Wave-mukit, niitä käytetään niin arkena kuin juhlana. Sitten jos on isommat kahvikekkerit, niin otetaan ihan kahviastiasto käyttöön, mutta niitä on onneksi harvoin. Kahvikekkerit on kamalinta mitä on, ne ei koskaan voi olla rentoja, lähtien jo just niistä pikkupikkukahvikupeista. Sen takia "epävirallisissa" vierailuissa en koskaan voisi laittaa esille jotain kahviastiastoa, se jo kertoisi, että kyseessä ei ole rento tilaisuus.

Vierailija

Eli vaikka olisi kuinka "epävirallista" niin miksi pitäisi arkikuppeja käyttää. Siis saa käyttää arkikuppej jos haluaa, mutta mihin niitä vähän hienompia oikein säästellään? Paratiisi-sarja on tosin aika jämerää tekoa, mutta ei koskaan ole mennyt rikki käytössä.

Vierailija

vieraita kyllä käy, mutta se on niin "epävirallista" ja rentoa, ettei mitään kahviastiastoja tarvita. Vieraat tulee viettämään yleensä iltaa, juodaan viiniä, syödään hyvin jne. Harvoin edes kahvia keitetään, jos keitetään, niin sitten jostain mukeista.

Vierailija

Meillä lasten synttärit on kahdesti vuodessa sellainen juhla, jossa pölähtää paikalla enemmän ihmisiä kerralla. Mutta muutenkin meillä käy jonkin verran tuttavia ja tuttavaperheitä vieraisilla, oikein mukavasti vaikka syrjässä asutaan. Saisi käydä enemmänkin. Tosin ystäväpariskuntia varten ei mitään astiastoja tarvita, kahvit juodaan mukeista :-)

Vierailija

No mä ainakin tarkoitin, että meillä käy aika harvoin vieraita kahvikekkereillä. Meillä käy vähintään viikoittain joku naapurin rouva lastensa kanssa ja silloin tulee käytettyä arkisempia astioita. Yleensä tarjoan Iittalan Hot&Cool -laseista tai Egoista. Miehen kavereita käy yleensä iltaisin katsomassa futista, joten mukeista hekin juovat.

Sitten meillä käy muutaman kerran kuuka udessa joku perhe lounaalla viikonloppuisin, joten ei silloinkaan tule aina otettua esille niitä perintökuppeja. Meillä on ystäväpiirissä tapana tehdä jotain helppoa ruokaa (keitto, pata tms,) ja näin tavata. Kiireisiä kun kaikki ovat, niin harvoin tulee järjestettyä mitään juhlaillallista.

Mulla on se onni, että olen perinyt useammankin kahviastiaston. Mutta tosiaan meillä ainakin käyttötilaisuuksia on harvoin. Tai tosiaan pitäisi ottaa käyttöön arjessa. Toisaalta kun arvokkaita astioita ovat, niin rikkoontumistakin pelkään.

Noita kahvikekkereitä on lähinnä lasten sukulaissynttärit meillä. Ja juhlapyhinä otetaan esille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat