Lapsilisät vitosta vaille 700e!

Vierailija

Ja koska minimiäitiyspäivärahakin nousi (22.04e/arkipäivä), tässähän pääsee pitkälti yli tonnin tuloihin! Kotona makaamalla.

Kiitos, Suomen valtio!

Kuudetta lasta en tosin enää tee.

Kommentit (15)

Vierailija

Minäkin olen saanut kotihoidontukea. Sen pienuus tai suuruus ei vaikuttanut hoitomuotoon meillä. Ei valtio tai kunta ole velvollisia korvaamaan sitä, että hoidat lapset kotona. Ole tyytyväinen, että siitä maksetaan edes jotain. t. vieläkin sama

Vierailija

Uraputket-ja tunnelit ovat toisaalla. :)

Oikeasti kyllä tykkään olla kotona. Olen käynyt iltaisin osa-aikatöissäkin kotiäiti-urani lomassa. Mielestäni valtio ei vain luo kotihoidosta todellista vaihtoehtoa työhönmenolle.

Ap

Vierailija

Koin sen ajan monessa mielessä "helpompana" : illasta oli virtaa touhuta enemmän lasten kanssa, ruoanlaitto jäi vähemmälle, päivisin oli aikaa omalle tekemiselle ja jopa omille ajatuksille!

Mieheni tulot ovat onneksi paremmat kuin omani. Tosin ei meillä ole minun tuloja ja sinun tuloja, vaan yhteinen tili. Ja mies tekee kahta työtä.

Ap

Vierailija

onpa sulla kurjaa.. mä käyn töissä ja saan kyllä aika paljon enemmän ja muutakin seuraa ja virikkeitä. sitten jaksaa lastenkin kanssa tehdä muutakin kun makailla... vaikkapa matkustella ja harrastaa!

Ja koska minimiäitiyspäivärahakin nousi (22.04e/arkipäivä), tässähän pääsee pitkälti yli tonnin tuloihin! Kotona makaamalla.

Kiitos, Suomen valtio!

Kuudetta lasta en tosin enää tee.

[/quote]

Vierailija

Meillä ainakin menot ovat paljon suuremmat kuin tuet joita noista lapsista saa.

Lapsemme ovat 10v-16v. Ehkä sinulla lapset ovat pieniä, etkä vielä tiedosta kuinka kalliiksi tulevatkaan.

Vierailija

Elämä on sarja valintoja ja tämä valinta on minun. Minulla on ollut mahdollisuus valita, että jään toistaiseksi kotiin ja mies, joka ei ole kieltäytynyt hankkimasta enempää kuin kaksi lasta.

Olen 30-vuotias ja vielä on tämänkin vauvan jälkeen aikaa kouluttautua eteenpäin ja olla vieläpä työelämässäkin. Tykkäsin siis todella käydä myös töissä!

Ap

Vierailija

Lapsilisät ovatkin kiva lisä. Mutta kun jäät kotihoidontuelle, siitä saatav korvaus ei ole samalla viivalla sen kanssa, että käyt töissä tienaamassa (hyvin) ja maksat nimellisiä päivähoitomaksuja.

Ap

Vierailija

Lähinnähän tässä siis kritisoin juurikin sitä, miten pienen rahallisen korvauksen valtiovalta antaa kotihoidosta. Täällä AV:lla asiansa pitää vain ilmaista niin räikeästi. :) Huomattavasti kalliimmaksihan valtiolle tulisi, jos kaikki suurperheelliset pistäisivät kotihoidetut muksunsa kunnalliseen päivähoitoon.

Mutta silti : vaikka rahallinen korvaus on mitä on, joku hullu haluaa silti olla vilpittömästi olla kotona.

Ap

Vierailija

Ensin aloittajaa mollattiin miten pienellä tulee toimeen ja pitää olla kurja elämä jne. jne. kun on tyytyväinen saamiinsa tukiin ja sitten kun ap korjaa että oli satiirinen niin mitäs tapahtuu, saa taas haukut kun ei mikään kelpaa...voi hyvää päivää. Ja kuka oikeasti uskoo, että 5 lapsi äiti makoilee sohvalla ja syljeksii kattoon...jihuu järjen käyttö sallittua ja huumoriakin viljellä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat