Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maistraattivihkiminen? onko kokemusta?

Vierailija

Onko kenelläkään kokemusta maistraattivihkimisestä? Minkälainen tilaisuus oli? Oli mukana muuta perhettä, sukulaisia tai ystäviä? Järjestittekö erikseen jotain juhlatilaisuutta?

Kommentit (8)

Vierailija

Maistraatissa paikalla olivat minun ja mieheni lisäksi kaaso ja bestman sekä kaason lapsi. Asuna miehelläni oli tumma puku ja minulla musta hame ja silkkipaita. Juhlat olivat seuraavana päivänä, joka oli lauantai. Niissä minulla oli hääpuku. Vieraita oli vajaa sata ja ohjelma eteni aika perinteiseen hääjuhlatyyliin.

Vierailija

Meki mentii naimisiin sillo ku ei voinu vihkiä muuta ku arkipäivinä. Mukana siellä oli kaaso, mun äiti ja meidän tytöt. Bestman jäi vartioimaan autoa :-) Meillä oli ihan ns. häävaatteet siellä maistraatissa eli miehellä musta puku ja mulla hääpuku.

Seuraavana päivänä oli sitte ns. häät, joissa n. 70 vierasta. Meillä pappi kävi siunaamassa avioliiton siellä juhlassa.

Itse en ois halunnu mitään juhlia, mutt ok.

Vierailija

Meillä oli miehellä suorat housut ja kauluspaita ja

minulla hmmmmm... jotku housut ja pitkä valkoinen tunika. Olin silloin kyllä AIKAS paksuna ;D

Vierailija

Meillä oli aikanaan vihkiminen maistraatissa. Mukana oli lähisuku, kummini ja muutama meidän ystävä. Ehkä 20 henkeä.

Meillä oli sitten seuraavana päivänä iso hääjuhla. SIihen aikaan ei saanut maistraatista vihkijää paikan päälle varsinkaan viikonloppuna, joten siksi olivat eri päivinä. Nykyisin kuulemma saa.

Meillä oli häävaatteet. Mulla oli hääpuku ja miehelläni frakki. Käytiin sen jälkeen hääkuvassakin, kun oltiin kerran tälläydytty.

Vierailija

ja mukana todistajina kaaso ja bestman. Pidettiin siis hääjuhla erikseen. Tilaisuus kesti ehkä max. 3min, jota ennen olivat todistajat laittaneet allekirjoituksensa papruihin. Tarkisti minkä nimen otan käyttöön vihkimisen jälkeen. Vihkijä sitten pienen odottelun jälkeen kutsui pieneen huoneeseen, ja kysyi kysymykset ja höpisi vielä jotain. Tahdon jälkeen vaan onnitteli ja poistui. Me jäätiin vihkitodistuksen kanssa ihmettelemään, että mitäs sitte. No poistuttiin siitä sitte ja siinä se oli. Erikseen meillä sitte oli avioliiton siunaus ja hääjuhla.

Vierailija

Vain lapset oli mukana eikä järjestetty mitään juhlia. Hääkuvassa käytiin tutulla kuvaajalla. Ja vaimo vielä unohti hakea kaiverruksessa olleen sormuksenkin ennen tilaisuutta.

Vierailija

Kuulostaa niin tutulta. Kirjoittamaasi lisään sen, että vihkijä ei ennen toimitusta edes esitellyt itseään. Se oli oikeasti aika outoa. Jälkeenpäin mentiin ravintolaan nelistään.

Kaikilla oli päällä siistimpää kuin tavallisena arkipäivänä, mutta parin päivän päästä kirkkoon oli kaikki pukeutuneet hääasuihin.

Uusimmat

Suosituimmat