Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi valitatte myyjälle jos tutteessa on väärä hinta tai jonkun kortti ei toimi

Vierailija

ja jono kasvaa tai muovikassit ovat maksullisia?

Me emme päätä näitä asioita emmekä voi asiaan vaikuttaa.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Epäasiallinen käytös tuskin auttaa palautteesi eteenpäin viemistä, eikä kenenkään tarvitse olla sylkykuppina, vaikka asiakaspalvelutyötä tekeekin.

Vierailija

Itse olen ollut hampurilaisravintolassa kassana ja aina sain valitukset ja haukkumiset osakseni, vaikka keittiön puolella joku oli töpännyt.

Vierailija

En ole siksi vaihtamassa alaa, sillä asiakaspalvelu on todella kivaa ja antoisaa. Turhasta räyhääjät taasen kuluttavia ja saavat vain päivän pilalle ja myyjän surulliseksi.

ap

Vierailija

Lainaus:

lähin ja usein ainoa linkki siihen asiakkaaseen. Kuinka kauan suomalaisilta oikein kestää tämä tajuta? Jos ei kestä palautetta niin, että ei ota sitä itseensä, on parempi hakeutua vaikka varaston puolelle töihin...

Ja joo, olen ollut kaikenkarvaisissa asiakaspalveluhommissa, jopa erittäin vaativissa.

Vierailija

Lainaus:

Itse olen ollut hampurilaisravintolassa kassana ja aina sain valitukset ja haukkumiset osakseni, vaikka keittiön puolella joku oli töpännyt.

Eivät olisi. Asiakaspalvelijan velvollisuus on välittää palaute oikeaan osoitteeseen.

Vierailija

Siis kertoa esimiehellesi, että asiakkaat valittaa aina näistä asioista esim. pankki X:n kortit ei toimi kunnolla. Esim. Ruokakaupassa on usein vaikea löytää muuta myyjää kuin se kassa ja usein kassallahan sitä huomaa sen eri hinnan.

t. olen minäkin myyjänä ollut

Vierailija

Eli olin kahdeksan vuotta myyjänä ja mietin usein miksi niin monelta unohtuu kaupassa hyvät käytöstavat. Kyllä palautetta saa ja pitääkin antaa myyjälle, mutta miten sitä annetaan onkin sitten aivan eri juttu...Minusta huutaminen ja kiroileminen ei ole asiallista käytöstä. Kukaan ei tahallaan kaupassa laita tuotteeseen vääriä hintoja tai jätä tuotetta hinnoittelematta. Virheitä sattuu kaikille. Kassa ei myöskään voi asialle mitään jos koneet oikuttelevat tai sieltä tulee eri hinta, kun hintalapussa on. Ainoa asia minkä voi tehdä on asian selvittäminen ja se vie joskua aikaa. Ihmiset ovat vaan niin äärimmäisen kärsimättömiä ja kukaan ei ole valmis odottamaan hetkeäkään ja sitten siinä kiukutellaan ja äristään kaikesta mahdollisesta kassa paralle, joka ei pääse siitä mihinkään...Niin, että antakaan vaan palautetta, mutta muistakaa, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Epäasiallinen käytös tuskin auttaa palautteesi eteenpäin viemistä, eikä kenenkään tarvitse olla sylkykuppina, vaikka asiakaspalvelutyötä tekeekin.

Vierailija

lähin ja usein ainoa linkki siihen asiakkaaseen. Kuinka kauan suomalaisilta oikein kestää tämä tajuta? Jos ei kestä palautetta niin, että ei ota sitä itseensä, on parempi hakeutua vaikka varaston puolelle töihin...

Ja joo, olen ollut kaikenkarvaisissa asiakaspalveluhommissa, jopa erittäin vaativissa.

Vierailija

kassat ovat jotain yleisiä paskakasoja vaikka en kassatyöntekijä olekaan. Pitäisiköhän työsopimukseenkin kirjoittaa työtehtäväksi, että "yleinen roskalaatikko ja turhanpäiväisten valitusten vapaa kohdentamispaikka". Ihan kuin tavalliset ihmiset muuttuisivat joksikin kuninkaallisiksi kassalla asioidessaan.

Vierailija

Lainaus:

Ettekö te dorkat ymmärrä että myyjän duunia on myös ottaa palautteet vastaan? Menettekö ite ravintolassakin keittiöön avautumaan?????????????????+++

Vierailija

Tuntuu joskus todella, että osa ihmisistä on jotenkin ihan pihalla.

Tuotteilla on myöskin koodit ja ilman niitä en voi lyödä kassaan oikein ja vain

antaa sinulle tuotetta vaikka tietäisit sen hinnan ja sinulla olisi tasaraha. Taas

eräs herra tänään hermostui, kun lähdin etsimään oikeaa koodia tuotteeseen ja

paiskasi vain rahat tiskille ja oli häipynyt tullessani takaisin.

ap

Vierailija

Lainaus:

ja jono kasvaa tai muovikassit ovat maksullisia?

Me emme päätä näitä asioita emmekä voi asiaan vaikuttaa.

kun monet meistä ovat semmoisessa työssä jossa on palavereita, joissa käydään läpi muun muassa asiakapalautetta. Ei tule mieleenkään että jollain on niin tylsä työ, ettei siihen voi itse vaikuttaa, mutta hyvä ap että otit puheksi, nyt tiedän.

Vierailija

Mutta tarviiko sitä haukkua ja mennä henkilökohtaisuuksiin? Kyllä sitä käytöstapoja saa olla asiakkaallakin.

Lainaus:

lKoska asiakaspalveluammatissa se joka palvelee sitä asiakasta ON sen yrityksen

Ja joo, olen ollut kaikenkarvaisissa asiakaspalveluhommissa, jopa erittäin vaativissa..

Vierailija

kelle muuten sitä sanoisi. Ja myyjä sitten jotenkin hoitaa asian. Samoin huonoista hampurilaisista sanotaan kassalle, ei kai sitä voi keittiöönkään mennä.

Mutta toki voi "valittaa" asiallisesti.

Itse olen ollut vuosia asiakaspalvelutyössä ja aika harvoin sattui kusipäitä asiakkaiksi. Kyllä mä sitten sanoin, että hyvä herra, kun tämä ei ole minun vikani, vaan tämä Veikkauksen linja on tukossa tms. mikä sitten syynä olikin tai huoltsikalla, jos valittivat bensan hinnasta, niin ystävällisesti, että et kai sinä luule, että mä näitä hintoja päätän.

Ja toisaalta taas, kyllä mä olen varsinkin nykyisin nähnyt niin tohveloa myyjää, että huh huh. Paljon on tullut asiakkaanakin nieltyä ties mitä käytöstä ja yleistä nahjustelua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat