Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin tuota aborttilogia ja järkytyin tästä tiedosta.

Vierailija

Eli kun isompi sikiö (esim. down) abortoidaan niin vauva ei kuole kohtuun vaan syntyneenä tukehtuu kun istukan ja napanuoran toiminta loppuu. Voin kuvitella miten kammottavaa on sairaalan henkilökunnalle katsoa pienen kuolinkamppailua.

Sivut

Kommentit (112)

Vierailija

En ole yhdessäkään viestissä sanonut ketään murhaajaksi tai hulttioksi. Ei ole mitään nimittelylistaa. Minä en nimittele ketään.

Vierailija

Eräs tuttuni teki abortin kun epäiltiin downia. Eli synnytti sikiön normaalisti ja sen piti kuolla jo synnytykseen, kun oli niin pieni. Oli kuitenkin elossa syntyessään. En tiedä miten kuoli, mutta väitti, että kätilö tappoi sen. Ei nähnyt sitä, mutta kätilö oli käskenyt vanhempia katsomaan muualle. Downia tällä sikiöllä ei ollut, eikä mitään muutakaan.

Ei sitten enää muissa raskausissa suostunut muihin tutkimuksiin kuin ultraan.

Vierailija

joka ei eläisi yhteiskunnan tuella. Siis kaikki tarvitsevat tukea. Eli yhtään itsenäisesti eläjää ei ole. Se olisi muuten lain vastaistakin.

Vierailija - 13.1.2009 18:59 (ID 1256301)

Laitoksissa downeja ei tosiaan olekkaan.

Ja kyllä useimmat downit ovat enemmän kuin viisivuotiaan tasolla. Osa elää itsenäisesti, osa autetuissa ja osa ohjatuissa asuntoloissa tai vastaavissa.

Vierailija

Ymmärrän kyllä tuon lapsen elämän kunnioittamisen argumenttina, mutta toinen asia on se, että ketään naista ei voi pakottaa kantamaan ja synnyttämään lasta vain siksi, että joku toinen saisi lapsen! Tai jos tämä on lähtökohtaisesti ok, sitten varmaan kohdunvuokrauskin pitäisi sallia.

Vierailija

että kaksisuuntaiseen mielialahäiröön monilla kuuluu maanisia seksuaalisia kausia, ja sitten taas syviä masennuskausia itsemurha-ajatuksineen. Itselläni onneksi on asiat nyt reilassa (myös perheasiat lapsineen), mutta hieman huvittaa tuo kuinka oman kokemuksesi perusteella muka tiedät kaiken masennuksesta.

Vierailija

Vai ns. "kuulopuheita"? Siis kuolintapana jotenkin "epäeettisen" tuntuinen. Euroopassa noin yleensä yli 22 viikkoiset kuolevat kohtuun lääkkeen voimalla jos on sikiöpoikkeavuus todettu myöhäisessä vaiheessa.

Vierailija

Jos tulisin vahingossa raskaaksi niin tietenkin synnyttäisin lapsen ja ellen mitenkään voisi itse pitää antaisiin adoptoitavaksi. Ei elämässä aina kaikki ole helppoa ja ihanaa. Hyväksi käytön minä rinnastan raiskaukseen. Ja raiskaus on raiskaus avioliitossakin.

Vierailija

ja sittenkin todennäköisesti jää vaikeasti vammautuneeksi. Lääketieteen mahdollisuudet ovat aika lailla muuttaneet käsitystämme siitä mikä on "elinkelpoinen" sikiö.

Vierailija

Sitä keskustelua en löydä enää netistä. Se oli tälläkin palstalla muutaman kerran kokonaisuudessaan. Esitetty telkkarissa joskus. Mukana muutama lääkäri, hoitaja ja joku perinnöllistä sairautta sairastava muistaakseni. Siinä muistaakseni hoitaja kertoi miten joskus sikiö elää vielä kohdun ulkopuolella abortin jälkeen. Joku lääkäri taas kauhisteli sitä miten pieni jalka oli osunut hänen käteensä kesken abortin. Ja joku lääkäreistä sanoi heidän kaikkien tietävän että he tekevät väärin, mutta pakko tehdä kun niin käsketään.

Vierailija

(olin tuo masentunut äiti) että minulle tuo ratkaisu oli oikea. En olisi jaksanut siinä tilanteessa silloin edes itseni kanssa, saatika pitää huolta lapsistani.

Vierailija

kertoa lapsille, että kuulkaas kun ei äiti nyt enää jaksa tota viidettä, niin se pääsee parempaan kotiin. Kertooko se sama äiti, että teidän pikkusisko/-veli tukehdutettiin äidin masuun, kun eihän me jakseta, eihän. tulepa iskä niin mennään vähän naimaan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat