Telkkarissa synnytykset näyttävät aika helpoilta

Vierailija

Olen nyt katsellut lääkäriohjelmista muutaman ja eiväthän äidit edes huuda, vähän valittelevat vaan. Itselläni kaksi takana ja täytyy myöntä, että ääntä taisi lähteä vähän enemmän molemilla kerroilla...

Kommentit (15)

Vierailija

Ja se on tietenkin vain mun mielipide, minä kun oon kanssa sellainen huokaisutyyppi, jonka ei tarvinnut ponnistaakaan kuin muutaman prosentin teholla.

Vierailija

Ensimmäistä kun odotin ja ultrassa käytiin niin viereisessä huoneessa joku synnytti niin maan perusteellisesti.

Kyllä hävetti sen emännän puolesta.

Itse en tainnut kuin huokaista muutaman kerran thats it. Kummatkaan synnytyksen olleet niin kovin kummoisia. Kipuja oli. Punktio auttoi.

Naiset synnyttäneet ilman kivunlievityksiä maailman sivu eivätkä varmaan huutaneet keuhkojaan pihalle.

Vierailija

Minä en ainakaan antaisi näyttää itseäni siinä tilassa, mölisemässä, itkemässä ja vääntelehtimässä ilokaasupöhnissäni reidet harallaan.

Vierailija

Toista synnyttäessäni kätilökin ihmetteli, miten voi olla noin rauhallinen synnyttäjä... Ponnistusvaiheessa pidin pientä ininää, siinä kaikki. Ei tarvinnut kiljua, kun ei tuntunut missään.

Eka taisi vaatia jonkinlaisen karjahduksen ihan siinä loppuvaiheessa. :)

Vierailija

paljon sattuu ja kuinka paljon kipua kestää.

Mulla on molemmat käynnistetty ja on kuulemma paljon kivuliaampaa kuin ilman käynnistystä. Ekassa en huutanut yhtään, toisessa oli pakko päästää pari kunnon karjasua. aukes tunnissa 4 sentistä kymmeneen joten supistukset oli aika kovia.

Vierailija

jos telkkarissa näytettäisiin joku hc-synnytyspätkä, heti olis kaikki terveydenhoitoalan järjestöt, asiantuntijat ja muut hörhöt valittamassa siitä miten vastuutonta tulevien äitien pelottelua tämä oikein on...

ja toisaalta, ei sitä kai itsekään olisi ainakaan ensisynnyttäjänä halunnut nähdä sitä kaikkein kauheinta mahdollista tilannetta, mutta kyllä musta olis ollut kiva että neuvolassa olis voinut vaikka joku edes kertoa ettei kaikki aina mene ihan putkeen. Itsellä kyllä meni, mutta sitten tuttavapiiristä olen kuullut monenmoista kokemusta, ja yrittänyt sitten lohdutella niitä tuoreita äitejä kun ovat vielä shokissa siitä että synnytys kesti melkein kolme vuorokautta ja teki niin kipeää ja istumista ei tarvi ajatellakaan moneen viikkoon repeämien ja muiden ongelmien vuoksi. ja näillä suurin järkytyksen aihe on ollut useimmiten juuri se, ettei heille kukaan kertonut etukäteen että synnytys ei ehkä mene niinkuin toivotaan ja suunnitellaan. Yksikin oli jopa yrittänyt neuvolassa saada terveydenhoitajaa keskustelemaan aiheesta, mutta terkka oli todennut ettei hän ala turhaan pelottelemaan, se menee niinkuin menee. Tuttavani lähti neuvolasta huuli pyöreenä että "jaa, miten se sitten mahtaa mennäkään..."

Vierailija

Itse luulin huutaneeni hyeenan lailla, mutta mies sanoi, etten päästänyt pihahdustakaan. Kai sitä mielessään huusi hirveästi. Jotkut huutaa niin, että se kuuluu toiseen synnytyssaliin saakka. Se oli aika ahdistavaa, kun itse ei ollut vielä niin pitkällä synnytyksessä.

Vierailija

Yritin etsiä tietoa, mutta ei sitä saanut tarpeeks etukäteen, "etten pelästy" vedottiin.

No olis ollut kiva tietää, että se on ihan hirveetä. Ja käynnistys vielä oli ja kolme vuorokautta synnytin ja huusin ja huusin ja huusin varmaan kuului kilometrin päähän. Kätilö pyysi olemaan vähän hiljempaa välissä, ja kiroilin sille ja huusin kahta kovempaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat