Sektio 4 kk sitten ja raskaana..

Vierailija

Mitkä ovat riskit, kun vuosi on suositus? Onko kellään omakohtaista kokemusta?

Kommentit (14)

Vierailija

Ensimmäinen lapsi syntyi ei suunnitellulla sektiolla. Esikoinen oli 3kk kun aloin odottamaan toista lasta. Oli tervetullut koko ajan, mutta en uskonut raskautuvani heti. Koko raskaus meni erinomaisesti, ei mitään arven kipuiluja tms. Toinen lapsi syntyi myös sektiolla ja leikkaava lääkäri sanoi ettei suosittele enempää raskauksia, koska kohtu arven kohdalta niin kovasti ohentunut. En tiedä johtuuko tuo oheneminen siitä, että ensimmäisestä sektiosta oli niin vähän aikaa, eikä kohtu / sektio arpi saanut kunnolla palautua, vai olisiko se ollut ihan samoin, vaikka olisin odottanut 4-vuotta tullakseni toista kertaa raskaaksi? Paljon olen tästä lukenut ja haluan vielä joskus iltatähden, mutta sen jälkeen tiedän että meille ei sen enempää lapsia tule :( Riskihän on aina olemassa sektion jälkeen ja vielä suurempi riski jos arven kohta ohentunut...

Vierailija

ei minua oikeastaan suuremmin asia "harmita"koska lapsi ei ollut suunniteltu, ja ehkäisy petti :/ tietenkin olin iloinen mut en oikein osannut vielä ajatella asiaa...parempi että tuli nyt heti alussa pois.

Vierailija

oma kokemukseni siis kahdesta sektiosta vuoden sisään. Jos toinen lapsi syntyy alakautta, niin tuskinpa on mitään erikoisia ongelmia raskaudessa / tulevaisuudessa jos raskautesi tuosta normaalisti jatkuu :) Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :)

Vierailija

toiset lekurit taas sanoo että ei tartte odotta, itse odotusaika riittää keholle. Olen kohdannut vastaavaa ja hyvin on mennyt, tosin jos sulla todettu jotain erikoista leikkauksen yht on eri asia. t kätilö

Vierailija

että kohtu on samassa lujuudessa ihan muutaman kuukauden päästä ja käytännössä ekat raskausviikot kun kohtu ei vielä veny riittää siihen kohdun palautumiseen... siis raskaaksi voi sen puolesta tulla heti. toki se, että muuten keho voi vielä kaivata toipumista, voi olla esim anemiaa tms, se voi tietysti rassata kroppaa. itse tulin raskaaksi kun vauva 5kk, hyvin meni ja kaksi tervettä lasta.

Vierailija

vuosi oli tarkoitus odottaa. Onneksi 9 kk siihen ajatukseen ehtii valmistautua, jos siis sinne asti pääsee. Pitää nyt vain katsoa päivä kerrallaan.

AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat