Onko mitään järkeä lähteä helmikuussa kaupunkilomalle Eurooppaan?

Vierailija

Vai kannattaako suosiolla lykätä matkaa keväämmälle? Mikä olisi sellainen kohde mihin voisi jo ensi kuussa matkustaa?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Me tultiin Roomasta männä viikolla ja ihanaa oli - kuten aina. Turisteja oli todella vähän, joten nähtävyyksiin ei tarvinnut jonottaa juuri lainkaan ja paikallisilla ei ollut sitä normaalia turistipaniikkia, joten oleilu oli huomattavasti helpompaa kuin "normaaliaikaan" huhti-toukokuussa. Itse asiassa tuo +9 - +15 astetta oli erittäin miellyttävä sää kävellä kaupungissa.

Vierailija

Mutta mielestäni ap:n kannattaisi miettiä mitä matkaltaan hakee. Itse voisin lähteä moneenkin kaupunkiin helmikuussa. Silloin ei ole ainakaan liikaa tunkua turisteista ja keväämmällä ehtii vaikka vielä uudelle matkalle :).

Vierailija

Euroopassa ei ole: lunta, jäätä, pakkasta vaan lämpö pikkusen tai vähän enemmänkin plussan puolella. Mielestäni juuri sopivat kelit kaupunkilomailuun, joka on sisäpaikoissa oleskelua ja paikasta paikkaan siirtymistä, ei mitään lekottelua.

Vierailija

kyllä ihan vuodesta ja tuurista. Olen ollut helmikuisessa Prahassakin niin, että oli t-paitakeli ja toisina vuosina sitten vielä huhtikuussa on pitänyt toppatakissa kulkea. Jos et hae aurinkolomaa, niin kannattaa lähteä ja jos taas olet lämmön ja auringonperässä, niin kannattaa miettiä kohde uusiksi...

Vierailija

Maaliskuulle on varattu lennot Gdanskiin, tuskin siellä erityisen keväistä on - mutta mitä siitä!

Ja Lontooseen kesäkuun lopussa, varmaan siellä on silloin liian kuuma ja liikaa turisteja - mutta jälleen, mitä siitä!

Vierailija

kuluttua lähes 15-20 astetta lämmintä (auringossa tuntuu ihanan lämpimältä!). Hyvin jaksaa kävellä kaupungilla nähtävyyksiä katsomassa, ruuhkat on hieman pienemmät kuin huippusesonkina jne. Pariisissa ja Amsterdamissa olen palellut vielä toukokuussakin mutta haitanneeko tuo - ei ne aurinkokohteita olekaan.

Oma top 3 olisi tänä keväänä Istanbul, Lissabon (viikon reissu 300€!!) tai vaikka Venetsia

Vierailija

mutta jos sattuu aurinkoiset kelit, niin auringon lämmön selkeästi huomaa. Muutenkin Suomea vihreämpää. Voi tietenkin sataa ja olla vaikka takatalvi.

Jos mahdollisuus lähteä, niin ihmeessä lähde.

Vierailija

lienee ihan sama, mikä sää. Thamesin rannalla kävely lienee kivempaa jos ei sada. Itse ole kävellyt siellä 34 asteen helteessä, ja silloin oli kyllä metrossa tuskaa. Eli ihan riippuu siitä, mihin menet ja mitä haluat tehdä. (ja Lontoossa muuten lähtee rahat joka tapauksessa, olipa kuu mikä tahansa. käytiin siellä pari vuotta sitten, ja kuns en jälkeen käytiin Roomassa, niin kaikki tuntui ihan ilmaiselta suorastaan.)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat