Kummit voisi antaa joululahjat rahana- puolet lahjoista meni roskiin/ kierrätykseen...

Vierailija

Moni lasten saama jouluhaja oli kertakäyttöinen-

hajosi eka käytössä...tai oli muuten tarpeeton

haloo..eikö lahjat voisi antaa vaikka suoraan rahana lasten tilille, voisi ostaa kesällä vaikka polkupyörän lahjarahoilla...

t. Äiti

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Oletko itse todellinen?

Ei vauva tarvitse tuota! Vaikka paketin vaippoja!!!

Olen uusi ketjussa!

Älkää ostako turhaa, se on niin turhaa, maapallonkin kannalta!

Vierailija

10e lahjakortti Tiimariin - voi ostaa askartelutarvikkeita yms

15-20e lahjakortti HM:lle - voi ostaa mieleisensä paidan ja voi olla kouluikäisellekin kova juttu mennä ostamaan oman lahjakortin kera :)

2 leffalippua

makuunin lahjakortti (a' 5e)

jos on pienemmästä lapsesta kyse, myös 10-15e lahjakortti lelukauppaan on kiva

tuollaiset lahjakortteja olemme hankkineet kummilapsille, kun ei olla aina lahjaa keksitty vastaavassa tilanteessa. ei tarvitse olla iso summa näissä ja kummilapsi kuitenkin tietää, että pääsee tekemään kivaa synttärilahjanaan. jos et halua antaa lahjakorttia, miten olisi yhteinen leffaretki?

Vierailija

Turha tavara on turhaa kulutusta. Aika on paras lahja. Sen jälkeen tulevat kaikki tarpeelliset tavarat sekä lelut, jotka eivät heti hajoa. Miksi ostaa jotain, mistä ei ole iloa kuin yhdeksi illaksi? Miksi ostaa jotain, josta lapsi ei pidä? Se joka sanoi ostavansa lahjat veljelleen ja hänen lapsille, etkö ajattele, että aika usein äiti tuntee lapsensa ja tietää, mistä tämä pitää. Jos sinä ostat lahjan veljesi lapselle, oletko varma, että lahja on pidetty? Halusitpa tai et, veljesi vaimo on lasten äiti, joka yleensä on lapsille se toinen maailman läheisimmistä ihmisistä.

Vierailija

Kummit haluaa antaa jotain konkreettista lapselle - raha on jotenkin niin kylmää. Ainakin pienelle lapselle ne lelut on toivotuimpia lahjoja joten kummit ostakoot mitä tahansa.

Rahalahja on sopiva sen ikäiselle joka voi itse käydä kaupassa asioimassa ja ostaa vaikka korvikset, vaatteita, huiveja yms. Raha on isompien juttu kuin leikki-ikäisten.

Mummit ja ukit on sellaisia jotka on niin läheisiä joten heille voi ehdottaa osallistumista johonkin kalliimpaan hankintaan, ainakin meidän lasten isovanhemmat kysyy mikä on tarpeen ja antaa siihen hankintaan rahaa tai käyvät lasten kanssa yhdessä sen ostamassa, kuten sukset ja luistimet.

Minun isä osti tytöilleni viime talvena sukset sekä luistimet ja ne käy vielä pitkään.

Kummia ei voi velvottaa antamaan rahaa ei todellakaan.

Vierailija

tai sairaalan lastenosastolle. menevät tarpeeseen

i]Moni lasten saama jouluhaja oli kertakäyttöinen-

hajosi eka käytössä...tai oli muuten tarpeeton

haloo..eikö lahjat voisi antaa vaikka suoraan rahana lasten tilille, voisi ostaa kesällä vaikka polkupyörän lahjarahoilla...

t. Äiti

[/quote]

Vierailija

pitävät sinua ahneena. Ehdota ettei ollenkaan lahjoja (selitä, että saavat niin paljon muutenkin/tai et halua opettaa liikoihin lahjoihin). Tai jatkossa yritä antaa lahjatoiveita siis vaikka ihan 10 euron lahjatoive hyvissä ajoin.

Meillä miehen siskon piti ostaa myös ihan turha lahja vauvalle, vaikka olin sanonut ettei vauva tarvitse mitään. On siis isomman lapsen kummi ja hänen kysyessa lasten lahjatoiveita olin isommalle esittänyt kirjaa, josta arvelin lapsen tykkäävän (ja tykkasikin), mutta lisäksi piti ostaa myös muuta...

Vierailija

ehdottaa, että kummit ja mummit osallistuvat mieluummin jonkin kalliimman tarpeellisen ostamiseen. Meillä esim pojan pappa osallistui turvaistuimen hankintaa, kun tietää ettei liikoja rahoja ole. Samoin nyt kun lapsi ei vielä kauheesti lahjojen perään ymmärrä ja syndet puskee päälle, niin ollaan toivottu, että jos sitte vaikka osallistuu lapsen kevään kenkien ostoon, kun joutuu ostamaan kuitenkin kunnolliset kengät sekä sisälle että ulos, kun naperolla varpaat solmussa. Ihan hyvä vastaanotto oli tuollaisella toiveella, tietävät että tärkeät ovat lapselle, vaikkei sitä ymmärrä vielä itse.

Vierailija

kerännyt suurimman osan joululahjoista kirppislaatikkoon. Ihan hirveetä muoviroinaa. Saatiin myös mm. Nalle puh -automatto, joka ei todellakaan päädy meidän lattialle. Ärsyttää, kun lahjaksi tulee päiväpeittoja jne. jotka ei sovi sisustukseen. Tänään just mietin, että pakko sanoa appivanhemmille, etteivät osta sellasia.

Vierailija

Lainaus:

Kummit ja mummit saavat ostaa ihan sitä mitä itse haluavat. Voivat antaa lahjan rahanakin, mutta sinä sitä et saa ehdottaa. Jos minun kummilasteni vanhemmat pyytäisivät rahalahjaa, pistäisin kouraan 200 euroa ja sanoisin, että tässä olisi minun tulevienkin vuosieni lahjat. Se siitä kummiudesta ja hyvää jatkoa vaan teille!

Joten ottaisimme mieluumin rahan että voisimme ostaa nuo, ja kuinka ollakkaan kukaan ei suuttunut tai loukkaantunut. Nyt on sitten otettu muutama kuva lapsesta suksien ja luistinten päällä ja on pistetty rahalahjan antajille kiitokset, noista mieluisita lahjoista :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat