Mies sairastui ja minua kehoitetaan eroamaan!

Vierailija

Lähipiirini naiset siis kehoittavat eroamaan ÄKKIÄ sairaasta miehestä

...ovatko arvot nykyään näin kovia?

Kommentit (15)

Vierailija

Vielä jotenkin voisin ymmärtää jos se sairaus olisi joku sellainen joka vaikuttaa persoonallisuuteen (esim. skitsofrenia), mutta tuo kuulostaa kyllä hurjalta.

Vierailija

Itse odotan juuri tietoa mahdollisesti vakavastakin sairaudesta, ja puolisoni on paras tukeni ja turvani. En ymmärrä, miten kestäisin, jos hän jättäisi minut nyt tai mikäli sairaus todettaisiin.

En voisi itsekään kuvitella jättäväni sairasta puolisoani. Joitain poikkeustilanteita kuitenkin on. Jos kyseessä olisi vaikea alkoholismi, peliriippuvuus tai muu vastaava, johon puoliso ei suostuisi hankkimaan hoitoa, lähtisin. Samoin, jos puolisolla olisi sellainen narsistinen persoonallisuushäiriö, skitsofrenia tms. niin pahasti oireileva juttu, että joutuisin kärsimään ja pelkäämään hänen rinnallaan.

Vierailija

että ensin luvataan rakastaa myötä- ja vastamäessä. Ja sitten kun se vastamäki tulee, niin ei tarvikaan rakastaa vaan silloin saa erota.

Vierailija

Ainoa sairaus, joka meillä johtaisi eroon, olisi miehen joltain muulta kuin minulta saama seksitauti, eikä silloinkaan syy olisi sairauden vaan uskottomuuden. Sitten on tietysti näitä uusmääriteltyjä "sairauksia" kuten juoppous ja väkivaltainen mustasukkaisuus. Sellaisesta varmaankin eroaisin, jos avun hakemisen jälkeen sama jatkuisi.

Vierailija

Itse en voisi kuvitellakaan, että jättäisin tuon mieheni vain siksi, että hän sairastuisi esim. syöpään, tai vaikkapa joutuisi selkäleikkaukseen tms. Esimerkiksi kuitenkin miehen vanhemmat erosivat nimenomaan (ainakin siinä käsityksessä olen) siksi, että miehen isä joutui selkäleikkaukseen ja oli pitkään toipilaana siksi. Tosin heillä oli luultavasti ollut eroajatus jo pidempään, selän reistailu vain taisi kypsyttää anopin hakemaankin eron.

Mutta kahden suhteellisen narsistisen alkoholistin lapsena olen siitä aivan ehdoton, että jos tuo mies alkaa käyttäytymään kuten mun vanhempani, eli ainoa jolla on väliä on hän itse ja se että alkoholia riittää, hän lähtee tästä osoitteesta hyvin äkkiä. Sen olen tosin tehnyt miehelle selväksi jo ennen kuin edes aloimme seurustella, samoin ennen kuin naimisiin menimme, joten silloin eron ei pitäisi hänellekään tulla yllätyksenä.

Vierailija

sairaudesta (itsestä riippumattomasta) kyse ja sitä pyritään hoitamaan lääkityksellä, niin et tietenkään voi jätää miestä sen takia.

Se olisi erittäin halveksittavaa.

Jos se jostain syystä on itseaiheutettu välinpitämättömyydellä, niin asia saattaa olla eri asia.

Vierailija

Itse sairastan yhtä persoonallisuushäiriötä jolle en itse voi yhtään mitään ja sairaudestani tietävät suhtautuvat minuun suunnilleen kuin ruttoa levittävään porttoon. :D Mies on saanut jopa äidiltään, joka käyttäytyy ystävällisesti minua kohtaan, "neuvoja" jättää mielisairas puolisonsa sillä "sellaisten kanssa tulee aina ongelmia". ;)

Itseäni en tunnista ollenkaan niistä jutuista mitä lukee esim. internetistä jos googlettaa sairauttani. Olen paljon kasvanut siitä kun sain diagnoosin mutta silti jokainen joka tietää edes jotain pers.häiriöistä, olettaa minun olevan sellaisella tasolla kuin jossain sivustolla on kerrottu.

Vierailija

Miksi pitäisi erota heidän mielstään ? En ymmärrä. Eihän tuo ole mitenkään ylitsepääsemätön juttu. Jos rakastaa miestään, niin miksi jättäisi tuollaisen vuoksi.

Autoa se ei voi ajaa, joten joudut itse aina ajamaan autoa. Lisäksi julkisilla paikoilla saat pelätä kohtausta.

Itse en jättäisi missään nimessä.

Olisit tunteeton paska jos tekisit kuten jotkut ääliöt neuvoo.

Ei siinä kärsisi vain mies vaan myös sinä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat