Ylireagoinko?? Lapsen rankaisuasiaa...

Vierailija

Poikani (6 v.) hyppi äsken koko ajan vanhempien sängyssä, minkä olen kieltänyt. Jatkoi, jatkoi ja jatkoi ainakin kymmenen kiellonkin jälkeen. Asiasta on puhuttu jo monen viikon ajan. Lähetin jo pariin otteeseen jäähyllekin asiasta. Nyt sitten sinkoutui tahallaan sängynpäätyä vasten sellaisella voimalla, että koko pääty rysähti rajusti seinää vasten. Sitä ennen oli jo kerran satuttanut itseään pahasti hyppiessään sängyllä.

Minähän kimpaannuin ja riuhtaisin (tosiaan, rajusti riuhtaisin) pojan sängystä lattialle ja huusin naama punaisena. Sitten retuutin omaan huoneeseensa, melkein paiskasin sänkyyn, laitoin valot pois päältä ja oven kiinni.

Nyt kihisen tässä koneella ja kadun tekojani...Toisaalta jos nyt häntä luimussa menen pyytelemään anteeksi, niin meno jatkuu samanlaisena.

Mitä siis teen???

Kommentit (9)

Vierailija

Mieti eka miksi se meno meni niin villiksi, oliko poika nälissään tai sokerihumalassa tai turhautunut. Anna oman kiukun tasaantua. Sitten menet juttelemaan pojan kanssa, otat syliin ja toteat, että nyt meni molemmilla liian pitkälle. Sopikaa joku seuraus sängylläpomppimisesta vastaisuudessa. Esim. tietty määrä kierroksia talon ympäri.

Vierailija

mistäkin syystä, jos sana ei tehoa. Nyttemmin olen alkanut riuhtaista pois sieltä sängystä heti kun sinne menee, ei tarvitse kieltää kymmeniä kertoja enää.

Vierailija

Mutta jos meillä on ois tuollainen tilanne niin luultavasti..

Antaisin vähän aikaa lapsen miettiä, sitten menisin juttelemaan jämäkästi. Puhuisin vielä, miksi ei saa hyppiä jne. Lapsi pyytäisi anteeksi, jonka jälkeen itse pyytäisin anteeksi jos olisin ollut liian äkäinen. Ja vielä sanoisin että miksi ei saa hyppiä.

Vierailija

Mene kohta lapsen luokse, rauhoita jos itkee tms. Pyydä anteeksi kovat otteesi. Sitten keskustelette mitä saa tehdä ja mitä. Ja mitä seuraa jos ei tottele, jäähy, lempilelu päiväksi pois.. Kyllä se lapsi oppii - joskus ainakin...

Jatkossa nappaa lapsi pois sieltä sängyssä jo heti kun menee.

Tsemppiä!

Nimimerkillä saman tehnyt

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat