Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten liikutte autottomat?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten te autottomat liikutte? Sellaiset paikat, joihin menee juna/bussi ei suinkaan ole ongelma tietenkään. Mutta entäs ne matkat, joihin ei julkisesta liikenteestä ole apua? On niin kaukana, ettei lapsi jaksa kävellä eikä pyöräillä itse sinne. 5v:tä ei voi rattaissa enää työntää. Pyöränistuimeen on vissiin jo liian iso. Mitä keinoja jää jäljelle?

Olen miettinyt sitä erillistä pyöräilykärryä, mutta olen aika pieni äiti ja lapsi on taas iso. En tiedä, jaksaisinko pyörällä vetää sekä isot kärryt että lapsen.

Olisiko jollain neuvoa takataskussa?

Kommentit (5)

Vierailija

Pari kilometriä/suunta meni helposti kävellen. Sulan maan aikaan pyöräillen.

Luovuin autosta kustannussyistä ja mieluusti maksan taksikyydistä 50-100 €/kk. Tuolla summalla ei ylläpidä minkäänlaista autoa. Tosin menee kuukausia, jolloin ei taksia käytetä lainkaan.

Pitkät matkat matkustetaan junalla tai lentäen. yli 3 tuntia bussissa on lapselle mielestäni liikaa, kun lapsi voi mukavasti leikkiä lastenvaunussa ja äiti levätä/lukea.

Kuusivuotiaan kanssa kävelymatkat pitenevät ja nopeutuvat..

Vierailija

Minulla on reilu nelivuotias poika, joka on ikäisekseen aika iso 108 cm ja 19 kg. Häntä olen vielä kuljettanut pyörän takana. Ylämäet on kyllä hyvää jumppaa, kun ukkeli on painona. Meillä on Hamaxin istuin, ja poika mahtuu siihen vielä.

Nyt talvisin vedän myös pulkassa, rattikelkassa ja mökillä potkin potkukelkassa. Poika jaksaa hyvin n. 2 km:n reissut, etenkin jos on sitä ennen hyvin syönyt.

Vierailija

Meillä on tuollaiset kunnon maitokärryt, joita saa nykyään ostaa uutena. Reiluissa kärryissä lapsi mahtuu vaikka makaamaan ja jos kyydittävä istuu, niin mukaan mahtuu vielä isotkin kauppaostokset. Suurien pyörien ansiosta kärryt kulkevat ihanan kevyesti, vaikka alla olisi reilusti luntakin. Suosittelen!

Vierailija

Meillä on kyllä auto (joskin puoli vuotta vuodesta, jolloin ei matkailla, auto on seisontavakuutuksessa), mutta alle kymmenen kilometrin matkoihin sitä ei koskaan käytetä edes kesällä. Eskarilainen pyöräilee kesät-talvet kuten äitinsäkin, kolmivuotias pyöräilee kesäkelit n. kuuden kilsan (menopaluu) reissut, mutta pidemmillä istuu kuopuksen kanssa pyöräkärryssä, jota todella suosittelen! Kävelemäänkin isoimmat tenavat suostuvat kun matkaa on pari-kolme kilsaa max. Mutta meillä käytössä tosi slow living, eli harvemmin kiirettä minnekään.

Bussia, jotka meillä kaupungissa tosi helposti käytettävissä, käytetään vain tosi kurjalla kelillä, jolloin pyöräteitä ei ehditä aurata kun on niin kiire puunata autoilijoiden reittejä.

Uusimmat

Suosituimmat