Mihin ikään asti mielestäsi poika voi tulla uimahalliin naisten puolelle äitinsä kanssa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (93)

Vierailija

sitten omalle puolelle. Ihan samalla tavalla kuin kouluissakin on jo eri pukkarit tytöille ja pojille, sen sijaan taas tarhaikäiset pukevat samassa sekaisin... Itseäni ei toki haittaa pieni poika, kouluikäinenkään - sanotaanko alle 9-vuotias naisten puolella, mutta tiedän, että samanikäisiä ja vähän vanhempia tyttöjä haittaa kyllä! Meidän tyttö oli jo 5-vuotiaana valmis menemään yksin naisten puolelle ja selviytymään pukemisesta ja peseytymisestä, mutta kai tämä on yksilöllistä Kyllä minä olen huomannut, että toiset äiteet siellä vielä kouluikäisille puettavat sukkahousut jalkaan....

Vierailija

Lainaus:

Jos menen kolmen poikani kanssa uimahalliin, niin

tasantarkkaan en vielä laita vanhinta 7 vuotiasta yksin

miesten puolelle! Haloo, mitä kaikkea täällä taas

ehdotetaankaan.

Onnekseni minun 7 v. poikani on senverran pienikokoinen

ja nuorennäköinen, että hän menee alle kouluikäisestä

vielä hyvin ainakin vuoden verran. Eipä ole tarvinnut

kuulla keneltäkään arvostelevia kommentteja tai

nähdä ihmetteleviä katseita.

Lainaus:

Omani on 8 v. enkä laita häntä yksin miesten puolelle. Kyllä sen ikäiset ovat vielä niin pieniä, että tuntuisi sydämettömältä odottaa pärjäävän yksin. Varsinkin kun sisko saisi kuitenkin olla äidin mukana.

Vierailija

se EI ole kiinni pojan halusta ja siitä suostuuko POIKA siihen että tytöt näkevät hänet alasti. Naisten puoli on naisten puoli ja siellä tyttöjen kuuluu saada olla rauhassa. Kyse on siis tyttöjen suostumuksesta ja mahdollisesta nolostumisesta. Ei pojan. Tyttöjen pitää saada päättää näkeekö luokkakaveri heitä alasti, ei poikien. Siksi kouluikäiset pojat laitetaan isompien puolelle ilman erityisen painavaa syytä. (kehitysvamma tms.) Periaatteessa avustaja tai hallin henkilökunta voi kyllä auttaa kehitysvammaisen 10-vuotiaan uimapukuun jos ei ole perhepukukoppeja.

Aika hurja ajatus, että naapurin poika saisi päättää haluaako nähdä meidän 9-vuotiaan tytön alasti, tytöltä ei kysyttäisi.... Saattaa olla aika traumaattistakin tytöille, voi kehitttyä ikäviä kiusaustilanteita myöhemmin koulussa.

Ja minulla on 9-vuotias tyttö ja 7-vuotias poika. Molemmat menevät omille puolilleen, tyttö yksin jos ollaan isän kanssa uimassa ja poika yksin jos ollaan äidin. Selvä peli -- reippaita koululaisia molemmat.

Vierailija

Lainaus:

yksinään vielä useampaan vuoteen meisten puolelle.

Mies ei lähde uimahalliin, koska hän pelkää vettä eikä ketään miessukulaista asu lähettyvillä.

Uimataito on kuitenkin tärkeä asia, joten aion viedä hänet vastakin uimaan. Jos se jotakin häritsee (mikä siinä muuten häiritsee?????) niin häiritköön! Antaa lasten olla lapsia!

-nainen 40-v

Vierailija

Pienikokoinen, äidissä kiinni istuva ja omissa oloissaan saunova 8v on eri asia kuin isokokoinen, toisia naisia tuijotteleva 8v. Vaikka ei tuijottelussa mitään häiriintynyttä ole, on se minusta kiusallista.

Ap:n kysymykseen olisin sanonut 6-8 vuotta, mutta nythän se on paras sanoa, kun oma poika on vasta 5v ja käy isin kanssa miesten saunassa.

Lainaus:

Omani on 8 v. enkä laita häntä yksin miesten puolelle. Kyllä sen ikäiset ovat vielä niin pieniä, että tuntuisi sydämettömältä odottaa pärjäävän yksin. Varsinkin kun sisko saisi kuitenkin olla äidin mukana.

Vierailija

Lainaus:

Tuon vammaisen poikani uimaan naurustasi huolimatta ja kun en itse miesten puolelle halua mennä, tuon hänet naisten puolelle.

Vierailija

Tosin Helsingissä Pirkkolan uimahallissa sanottiin että pienet koululaiset voi vielä mennä "väärälle" puolelle. Ekaluokkalainen poika halusi mennä yksin miesten puolelle ja päästinkin sinne sitten.

Minua ei kyllä pienten poikien katseet häiritse, jos joku tuijottaa niin äkkiä saan sen katseellani loppumaan. Eniten säälittää ne samassa pukuhuoneessa olevat tytöt joita poikien läsnäolo saattaa kiusata.

Vierailija

voi laittaa yksin omalle puolelleen?

No tietenkin syystä, että av- mammat nolostuu, kun vieras pikkumies tuijottaa tissejä.

Ja sen ikäinen tosiaan tulee uimahalliin sen takia, että voi tirkistellä, sehän se koko pointti on tuon ikäisillä???

Vierailija

Ymmärrätkö, että sä saisit aika nopeasti sen vajakkisi kanssa porttarin sinne uimahalliin, jos rupeat siellä riehumaan.

Ja jos sä olisit heti sanonut, että lapsesi on vammainen, asia olisi ehkä ymmärrettykin. nyt teit itsestäsi tyhmän ja moukan, ja sait lapsesikin päälle vihat.

Lainaus:

Tuon vammaisen poikani uimaan naurustasi huolimatta ja kun en itse miesten puolelle halua mennä, tuon hänet naisten puolelle.

Vierailija

kun meillä uidaan isän kanssa, niin 7 v tyttö on asian sitten opetellut. Äitiä hirvitti ihan kamalasti, mutta kuulemma sujuu todella hyvin. Näin sanoo tyttö.

Toisaalta, kun tämä on meillä isä-lapsi harrastus, niin en halua sinne tunkea ja mitäs minä järjestyssäännöille voin. Nyt on jo totuttu asiaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat