keksikää mulle opinäytetyön aihe!

Vierailija

olen lähihoitajaopiskelija ja suuntaudun lapsiin ja nuoriin!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Esim. joku näistä:

- varhaisten vuorovaikutusmallien vaikutus myöhemmässä elämässä

- syrjäytymisen ehkäiseminen

- riittävän sosiaalisen verkoston merkitys lapsen ja nuoren elämässä

- Miten tukea lasta ja nuorta tämän päivän nyky-yhteiskunnassa kasvamaan vastuulliseksi aikuiseksi?

- terveen itsetunnon merkitys lapsen ja nuoren minäkuvan kehityksessä

- hyvän ja vastuullisen vanhemmuuden merkitys kasvatustyössä

- arvot ja ihanteet tämän päivän nyky-yhteiskunnassa. Olemme hyvinvointivaltio, mutta lapset / nuoret eivät voi hyvin.

Vierailija

Mitä tapahtuu kun 14-15 -vuotias tulee äidiksi? Mitä tukea tarvitaan? Miten ympäristön (yhteiskunta, perhe, hoitohenkilökunta jne.) asenteet näkyvät ja vaikuttavat? Jne. Saat samaan työhön sekä lapset että nuoret.

Vierailija

että aiheena kuulostaa laajalta, mutta entä jos tekisi noin, että seuraisi yhden nuoren äidin "tarinaa" raskauden loppuajasta ja hetken vauva-aikaa (muutama kk)? X:n matka äidiksi tms. Olisit samalla ikäänkuin tukihenkilö (ohjaisit, kannustaisit, neuvoisit, arvioisit jne.) ja tekisit arvokasta työtä!

11

Vierailija

korkeammalta taholta kuten yksikön ylilääkäriltä tms. ja jos lapsi on sen ikäinen että pystyy itse sanomaan mielipiteensä niin hänen lupansa tietysti myös.

Vierailija

no vaikka:

Vanhempien kokemuksia päivähoidon laadusta XX:n päiväkodeissa

Sairaalakoulun oppilaiden toipuminen ja paluu normaaliopetukseen

Lasten uni ja psyykkiset/neurologiset oireet

Autistien vanhempien saama vertaistuki

Lasten astma ja atooppiset oireet XX:n ala-asteilla

Vierailija

mutta ei mikään referaattikaan ole riittävä.

joku on joskus tehnyt

-seksuaalivalistuksen yläasteelle

-käsihygienia ohjeet sairaalaan

-kelan etuuksista lapsiperhelle esitelmän jonka piti neuvolassa perhe valmennuksessa.

saattohoito potilaasta jonkunmoisen opuksen.

yms..

itse haluaisin jonkun tuolaisen projektin ennemmin kun sen että kirjoitan monta sivua jotain turhaa asiaa. tuo teiniäiti jutu kuulostaa siltä mitä olen ehkä hakenutkin pääni sisässä.

yksi idea oli että olisin pitäny t eini äideille sellaista ryhmää noin 1-2kk missä käsitellään asioita mitä ei neuvolakaan aina muista kertoa.

itsekkin kun olen nuori kahdenlapsen äiti.

-ap-

Vierailija

mitä tietävät, miten asiat käsittävät, miten toivovat, että asioista saisivat tietää.

Sinuna tutkisin jo tehtyjä, sinua kiinnostavia opinnäytetöitä ja valitsisin aiheeni sen perusteella. Itselle sopivaksi mukailtuna.

Vierailija

kokonaan tai osittain.

mieluiten prjoektina ainakin osittain koska en jaksa kirjoittaa montaa sivua jotain teksitä.

tuo eroperheen lapsi olisi sinänsä hyvä toteuttaa eism. vanhemmille opas ero tilanteeseen miten toimia lapsenkanssa.

mutta toisaalta aihe ei minua kiinnosta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat