Onko ketään muuta, jota joku Gazan tilanne ei voisi vähempää kiinnostaa?

Vierailija

Tai joka ei edes tiedä, mistä siellä on kysymys (eikä välitä tietääkään)?

MINÄ!!!

(Ja arvatkaapa samalla ikäni ja koulutustasoni) =)))))

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Lainaus:

OI miksi Afrikka on niin onneton? Oi miksi?

Olen kuitenkin optimistinen, ja tämä sen takia kun olen nähnyt vilauksia niistä paremmista ajoista.

Ovat rauhanomaista kansaa. Jaksavat hymyillä ja se on tarttuvaa

-- 6

Vierailija

jaksa vaivautua murehtimaan gfazan ihmisistä. meni maku kokonaan asian muslimien ja hamasin harrastaman terrorismin ja paskapropagandan vuoksi.

ja vaikka sota siellä loppuisikin, ei mene kauaa kun sotaarakastavat muslimit taas keksii jonkun uuden paikan aloittaa levottomuudet ja julmuudet, omiensa keskuudessa tapahtuvista julmuuksista nyt puhumattakaan.

mun puolesta kaikki muslimit voisi vaikka kuolla sukupuuttoon keskenään sotiessaan, voisi maailma sitten taas olla paljon rauhallisempi paikka...

Vierailija

sloganilla African paradise? No, se oli varmaan silloin joskus... Mulla oli kerran YTHS:llä jonossa edessäni joku jonkun nimi oli Mugabe ja kaduttaa jälkeenpäin etten yhtään kysellyt lisätietoja.

Zimbabwe oli ennen Rhodesia ja Englannin siirtomaa sekä Afrikan vilja-aitta, mutta vallanvaihdon jälkeen hallitsija olisi tarvinnut muitakin avuja kuin oikea ihonväri, että homma olisi toiminut. Minua itkettää Zimbabwea ajatellessa ihmisen suunnaton tyhmyys. Ehkä englantilaisten olisi pitänyt pitää valta siinä maassa väkisin humanitäärisistä syistä.

Vierailija

Kuten Ahtisaari sanoi: rauha on tahdon asia. Israel ja Palestiina eivät tahdo rauhaa. Siispä on turha väkisin sitä vääntää. Antaa niiden sotia ja tekemään itse siitä tarvittavat johtopäätökset.

Afrikassa on 50 + valtiota. Ainoa taloudellisesti kehittynyt niistä on Etelä-Afrikka (ja mahd myös Pohjois-Afrikan arabivaltiot). Missä mättää? Kulttuurissako?

Vierailija

onko se jotenkin helpompi ihmisen kuolla vaikka koleraan, joka aiheutuu tiettyjen ihmisten (Zimbabwessa Mugaben hallinnon) toiminnasta kuin ampumahaavaan? Esimerkiksi tuolla Zimbabwessa on nyt lähiviikkoina kuollut vähintään 2000 ihmistä koleraan, joka johtuu hallinnon täydellisestä leväperäisyydestä ja sanitoinnin laiminlyönnistä sekä terveydenhoidon olemattomuudesta, kaikki suht pienellä rahalla korjattavissa. Ja tämä 2000 on murto-osa Mugaben uhreista.

Ja todella, ne 1000 palestiinalaistako vaikuttavat maailman "ekonoomiseen" tilanteeseen enemmän kuin kokonaisen valtion romahtaminen Afrikassa.

Ja sitten vastaus kysymykseen, en taida välittää Gazan tilanteesta yhtään enempää kuin maailman muista humanitäärisistä katastrofeista, joita riittää ihan joka viikolle.

Vierailija

tuo konfliktin lähemmäs länsimaita - kansanmurhaan osallistuu eurooppalaista alkuperää oleva kansa toisen länsimaan, joka kuuluu YK:n, tukemana.

Tämä kuulostaa eurosentriseltä kannanotolta ja sitä onkin, vaikka ymmärrän kyllä, että ihmisten tuhoaminen on aivan yhtä kamalaa tapahtui se missä tahansa maapallolla.

Vierailija

Stressasin siitä Georgian kriisistä niin paljon, että en sitten jaksanut alkaa tästä stressaamaan, joten en ole seurannut koko juttua. Musta tulis hyvä ulkoministeri.

Vierailija

Lainaus:

Jaksan ihmetellä miten me täällä länsimaissa jaksetaan kiihkoilla vaikkapa tuhannesta palestiinalaisesta, .

jokainen ihminen on arvokas. Kunpa jaksettaisiin jokaisesta välittää

Vierailija

Minusta on todella pelottavaa ja huolestuttavaa, jos ihmisestä ei löydy sen vertaa inhimillisyyttä, että välittäisi toisten ihmisten hädästä. En sillä kyllä ylpeilisi. Olepa nyt hetki hiljaa ja katso sydämeesi. Pidätkö näkemästäsi?

Vierailija

Lainaus:

Minusta on todella pelottavaa ja huolestuttavaa, jos ihmisestä ei löydy sen vertaa inhimillisyyttä, että välittäisi toisten ihmisten hädästä. En sillä kyllä ylpeilisi. Olepa nyt hetki hiljaa ja katso sydämeesi. Pidätkö näkemästäsi?

Israel käyttää fosforipommeja, paineaaltopommeja jotka ovat kiellettyjä kansainvälisten sopimusten mukaan!

Maailma katsoo vierestä tumput suorana, Suomessakin rauhaa rakastavat "kristityt" marssii Israelin puolesta.. miten luulette että tämä vaikuttaa?

Tuleeko maailmasta tällätavalla rauhaa rakastavampi?

No en todellakaan usko!

Tämä synnyttää VIHAA eikä mitään muuta. Vihaa, katkeraa vihaa ja kuilu maailmojen välillä syvenee.

Vierailija

Zimillä oli afrikan paras koululaitoskin

mutta mutta

kovin kauan eivät yksin voineet valtaa pitää.

kaikki afrikan maat koyhtyivät paljon kolonialismin loputtua. Ehkä se olisi pitänyt paremmin suunnitella, että niin ei olisi käynyt

-- 6

Vierailija

stressaan zimbabwen kolera epidemiasta

ja nyt kun maailmalla on näitä muita murheita, se vain pahenee. 2000 on jo kuollut. Se on vasta vuorenhuippu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat