Pakko hehkuttaa!!

Vierailija

Mulla on niin ihana vauva! Se on niin kiltti, että melkein säälittää. Nytkin nukahti itsekseen yöunille. Syötin ja se nukahti siihen, mutta heräsi kohta vähän ähisemään. Nostin pystyyn ja paijailin. Sitten tuli iso röyhtäys ja vauva rentoutui. Käärin peittoihin ja jätin sänkyyn. Sinne se nukahti.

Nukkuu yöt läpeensä, noin 10-12 tuntia ja syö sinä aikana ehkä 2 kertaa. Ensimmäinen unipätkä on noin 5-7 tuntia. Siis tuo vauva ei häiritse mun yöunia ollenkaan, nukahtaa helposti, syö hyvin, hymyilee ja juttelee, ja on niin ihana.

Mulla on ensimmäisestä vauvasta niin huono muisto, kun se oli paljon vaativampi, enkä nauttinut silloin vauvasta yhtään. Nyt tämä toinen on niin ihana, että huh! Mun ei tarvi stressata ollenkaan, et mistä mikäkin itku nyt johtuu, kun tämä vauva ei itke ns "turhaan". Tunnen itseni onnistuneeksi, vaikka vauvastahan se on paljon kiinni.

Mut kuitenkin elämä on nyt aika ihanaa!

Kommentit (15)

Vierailija

Lainaus:

Lisäksi musta on ihmeellistä, että sanotaan vauvaa kiltiksi. Onko ne vauvat, jotka itkevät enemmän, kipuilevat esim. vatsavaivoja, tuhmia? Kaikki vauvat ovat kilttejä, ansaitsevat ihailevia katseita ja kehuja äidiltä, vaikka valvoittaisivat ja itkisivät yöt läpeensä.

vaan se on enempikin sanonta. Kun puhutaan kiltistä vauvasta, kaikki tietää sen tarkoittavan helppohoitoista ja tyytyväistä lasta.

Ja ap:lle, tiedän mistä puhut. Mulla on ollut neljä samanlaista. Enää ei uskalla kokeilla onneaan =)

Vierailija

Jokainen tietää, mitä tarkoitetaan kiltillä ja vaikealla/vaativalla vauvalla. Pääasia, että asian ymmärtää. Mulla nyt ainokainen 1v ja todella vaativa on ollut. Sairaalan unikoulussa käytiin ja nyt menee jo paremmin, ei kuitenkaan täysin ongelmitta. Minun ja isän lisäksi kukaan muu ei edelleenkään "osaa" laittaa lasta nukkumaan, koska siinä täytyy olla niin tarkat toiminnat, ja annas jos teet jotain väärin, niin homma menee läskiksi. Nautin kuitenkin lapsestani sydämenipohjasta ja ehkä tuon iän karttuessa homma helpottuu entisestään. Näin toivon. AP, kuulostat todella onnelliselta ja ihanaa, että tänne kirjoitellaan positiiviakin kokemuksia. Monesti vain näitä ikäviä tulee vastaan. Hyvää jatkoa teille :)

Vierailija

Ensimmäinen oli paljon vaikeampi, kun kärsi paljon mm. vatsavaivoista ja siihen lisäksi se koko äidiksi tuleminen yöheräilyineen jne. Viimeisen kuukauden on tämä kakkonen alkanut heräilemään öisin ja äsken nukahdettuaankin alkoi kovasti itkeskelemään, Tänään aloinkin epäillä mahdollista vilja-allergiaa tai sitten on vain joku vaihe menossa ja hampaat tulossa jne.

Mua myös ihmetyttää, kun vauvasta sanotaan "kiltti", kunmikä sitten on kiltin vastakohta? Ei vauvat tahallaan ole vaikeita...

Vierailija

Meilläkin ensimmäinen oli että säälistä piti ottaa syliin kun oli niin kiltti, toinen taas oli että sai kantaa niin paljo että selkä edelleen sökönä. Toivottavasti tämä kolmas joka syntyy piakkoin on samanlainen kuin teillä. Mielellään hoitaa vauvaa, joka on kiltti.

Vierailija

Olen todella onnellinen puolestasi ap! Toivottavasti arkenne jatkuu samaan malliin. Ihana kun kirjoitit, viestistäsi tuli tosi hyvä mieli. : )

Vierailija

siis syö 1-2 kertaa, eikä herää sinäaikana kunnolla. Ähisee vähän ja kun on syönyt jatkaa rentona taas.

Anteeksi, jos pahoitin herkkää mieltäsi ja annoin käsittää väärin.

Heh.

Vierailija

Minulla ykkönen todella helppo vauva ja nautein vauva-ajasta sunnnattomasti. Sitten sy ntyi kakkonen joka huusi ekan vuoden. Kyllä siinä tunsi riittämättömyyden tunnetta.

Joten kolmanen ja neljänen vauvat ajat ovat olleet todella helppoja kun oma äitiyskin on vielä kasvanut.

Kaikki lapset ovat omanlaisia.

Mukava kuulla että pystyt nauttimaan vauvastasi.

Vierailija

tällainen viesti! Samalla rohkaisua odottajille, tällä palstalla usein tulee niitä huonompia kokemuksia.

Kuten tässäkin, anteeksi :-) Kiltiksi sanomisesta, minustakin se kyllä kuulostaa oudolta, voisiko mieluummin sanoa helppo. Perusteluina: meillä eka lapsi oli vaativa, ja kyllä saimme iäkkäämmiltä sukulaisilta kuulla tuhahteluja ja kalsealla äänellä esitettyjä tiedusteluja: "Tuollainenko se on? Aina huutaa? Ei sen pitäisi tuolleen. Tuommoinen tyhjän huutaja". "Taas se juonittelee." "Kyllä tuo x:n (toisen miniän) vauva onneksi on toisenlainen." Ja lohdutteluja: "Meilläkin se ensin oli semmoinen huutaja mutta sitten äkkiä loppui ja oli niin hyvä lapsi." Siis oltiin kärsimättömiä ja ivallisia meille siitä, että kun on tuommoinen vauva, sanottiin suoraan, että on huonompi kuin helppo ja jotenkin ilkeyttään itkee, eivätkä isovanhemmat ottaneet syliin. Mahavaivat paljastuivat syyksi. Ja temperamenttiakin on. Tosin täytyy tässä sanoa, että en tainnut olla mikään suosikkiminiä, ehkä paremman miniän huutajaa olisi ymmärretty paremmin.

Siis ennen käsittääkseni on oikeasti ajateltu, että itkevä vauva on juonikas ja kelju, ja itkemätön on kiltti. Vanhoilta ihmisiltä olen enemmän tuota kiltti-sanaa vauvojen yhteydessä kuullut.

Vierailija

Ja toivon todella, että te odottajat saatte tällaisen tapauksen! Vaikka se pieni sitoo paljon mua tänne kotiin ja itseensä, se ei haittaa kun se antaa niin paljon rauhallisella olollaan.

ap

Vierailija

Mutta haluaisin vielä lisätä edellisiin kirjoituksiin, että yksikään vauva ei itke turhaan, vaikka itkisikin paljon. Itku on vauva tapa kommunikoida ja toisilla on enemmän sanottavaa kuin toisilla.

Lisäksi musta on ihmeellistä, että sanotaan vauvaa kiltiksi. Onko ne vauvat, jotka itkevät enemmän, kipuilevat esim. vatsavaivoja, tuhmia? Kaikki vauvat ovat kilttejä, ansaitsevat ihailevia katseita ja kehuja äidiltä, vaikka valvoittaisivat ja itkisivät yöt läpeensä.

Vierailija

Meilläkin on ollut 3 x tällaista tapausta. Kaikki ovat nukkuneet yönsä, juuri tuolla tavalla ehkä ähisseet kerran, pari yössä, mutta pikku tisuttelut ja taas on nukuttu.

Tuntuu avuttomalta kun miehen sisko kyselee neuvoja itkuisen vauvansa hoitoon, enkä osaa oikein sanoa mitään. En ole ihan oikeasti ikinä valvonut terveen lapsen vuoksi tuntitolkulla yöaikana (myöhemmin tenavien oksutaudit ym. ovat sitten eriasia.) Ei viitsisi kälylle oikein hehkuttaakaan helppoja vauvojansa, ettei tule annettua itsestään jotenkin ilkeää kuvaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat