Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 18+, huomenna menossa äitiyspolille, mitä kaikkea siellä tapahtuu?

Vierailija

Eli mulla käynti lähinnä raskausdiabeteksen takia, diabeteshoitajalle, mutta ymmärsin että on myös lääkärillä käynti..? Eli ilmeisesti siis sisätutkimus :o/ aina se on yhtä inhottava kun ronklataan. Vaikka kaksi olen jo synnyttänyt niin en totu ikinä noihin gynetutkimuksiin. Ja kai pissanäyte otetaan? Mietin vaan kun mua kuitenkin pissattaa ihan älyttömästi kun menen sinne, että voiko sen käydä jättämässä heti "ominpäin" :)

Kommentit (3)

Vierailija

ohjaavat heti ilmosta pissanäytteelle.

Sitten lääkäri tekee kokoarvion ultralla, tosin en ole varma vielä noilla viikoilla, kun mulla ollut aina eka sokeripoli vasta rv 24. Ja on mullakin diagnosoitu rd jo rv 14. Ei välttämättä sisätutkimusta tuossa vaiheessa vielä?!

Aiemmin siellä saattoi olla sellainen diabeteshoitajan ryhmäopastus liittyen ruokavalioon, mutta voi olla myös yksilöopastus nykyään. Tosi hyödyllistä tietoa, mene mieli avoinna!

Sisätautilääkärinkin luona saatat päästä käymään, hän arvioi insuliinin tarpeen yms. Itsellä aina (4 raskautta) ollut tosi lievä rd, enkä ole insuliinia saanut, eikä vauvoilla ole ollut sokeriongelmia (makrosomiaa, keuhkojuttuja tai edes sokerin heittelyä). Eli vähäisellä seurannalla olen mennyt. Mutta tuo ruokavalio on ihan jokaiselle tosiaan hyödyllinen, normaali terveellinen ruokavalio!

Uusimmat

Suosituimmat