Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Kuinka miehesi osallistui kotitöihin kun olit viimeisillään raskaana?

Vierailija

Pyysin tänään miestäni imuroimaan koska supistelee niin paljon että on jo määrätty neuvolasta lepoa.Sain vastauksen, että voit imuroida kun palaat synnyttämästä. Ulkopuolista siivouspalvelua hän ei suostu ottamaan vastaan.Mies haluaisi että leipoisin jotakin hyvää, mutta en kerta kaikkiaan jaksa. Tänään mies ei voinut siistiä keittiötä iltapalan jälkeen (astiat astianpesukoneeseen, pöydän pyyhkiminen). Ei myöskään voinut antaa lapsille ruokaa koska minä voin sen kuulemma tehdä yhtä hyvin.Ei voi mitään tehdä oma-alotteisesti vaan mulla täytyy pyytää joka kerta erikseen ja hän tekee jos tekee.

Hän ei vaan ymmärrä sitä, että minulla on todella tukala olo ja supistelua on ollut jo pitkään ja supistelu on jo kipeää-nyt rv 37.

Mikä mättää?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Meillä mies tekee normaalioloissa yli puolet kotitöistä ja raskaana ollessani suunnilleen kaiken. Viimoisimmassa raskaudessa hän haki mut bussipysäkiltä töiden jälkeen 6 kk ajan kun en vaan jaksanut kävellä liitoskipujen kanssa.

Jos miehesi ei ymmärrä joustaa, ehkä on parasta että menet sairaalaan lepäämään. Toivottavasti se herättää miehesi ajattelemaan.

Vierailija

mun piti huilia. Ei nyt ihan vuodelevossa pitänyt olla, mutta levätä. Mies teki kotona ihan kaiken ja raivosi mulle, jos menin vaikka ripustamaan pyykit. Mulla oli vaikeuksia olla tekemättä mitään, kun aina ajattelin, että mä äkkiä tuosta pyyhin tuon lattian jne.

Tavallisesti mies ei tee kotitöitä, muuten kuin erikseen pyydettynä (tästä on eräänkin kerran riidelty). Lapsia hoitaa kuitenkin tosi ihanasti.

Vierailija

Mieheni teki kyl kaikki mitä pyysin ja kokoajan kyseli mitä voisi tehdä. Minä saatoin loikoilla sohvalla ja sain vielä joka ilta jalkahieronnankin.

Vierailija

työelämässä ja nyt siis äitiyslomalla.Mieheni mielestä minulla on kotona päivät aikaa olla vaan ja hän käy töissä.Sanoin että lapsen tulo muuttaa asioita ja jokainen perheenjäsen joutuu joustamaan.

Nyt olisi se aika, että mies saisi tehdä enemmän kotitötitä, koska minä en kerta kaikkiaan enää pysty ja kykene- ja on tosiaan lepoa määrätty.

ap

Vierailija

Itsehän olin kotona jo kuukausi ennen synnytystä joten ehdin mainiosti tehdä kaiken. Kyllä mies varmasti olisi auttanut jos olisin ollut vaivanen mutta onneksi jaksoin hyvin itse. Muutenkin aika kävi pitkäksi synnytystä odotellessa, jestas jos ei olisi edes siivota voinut!

Vierailija

Eli tasapuolisesti tehdään kotihommat.

Esim. minä en ole montaakaan kertaa monivuotisen avioliittomme aikana imuroinut, koska se on miehen hommaa. Siis se on vaan ajautunut hänen hommakseen, koska hän sitä mielummin tekee.

Vierailija

Se maksaa jopa siivojan, koska en voi sietää siivoamista.

Itse raskaana ollessani olen ollut erittäin hyvässä kunnossa, joten sekään ei ole selitys sille, etten vaan jaksa/viitsi tehdä mitään. No, kyllä mä silitän aika usein.

Vierailija

mutta en pyytänyt. Molemmilla kerroilla pärjäsin itse. Joskus huvikseni apua pyytelin! Olis kai auttanu tarpeessakin. Ekassa vielä vko 40 kannoin koko pvän (6h) muurarille n.20kg tiiliä. Tehtiin taloa ja apupoika oli kolarissa joten mun oli jeesattava...(lapsi ei kyllä alkanu raksalla syntyyn! ) Mutta voi olla että mies sai raskaudesta liian helpon kuvan! Akka teki mitä vaan. Siks piti ny toisella kerralla vähän testailla!!!!

Mutta mene sairaalaan jos vain pääset! Lepoa tarvitset! Tai sulje silmäsi kaikelta kaaokselta ja komenna hetken päästä ukkoasi...anna kerääntyä sille oikein kunnolla hommia!!!

Vierailija

muuten on sitä miestyyppiä, jota ei pikkusotkut haittaa ja tekee kotitöitä tosi laiskasti. Mutta jos pyydän tekemään, tekee kiltisti pyydetyt asiat. Mutta päävastuu kotitöistä on aina ollut minulla, koska en kestä suuria sotkuja ja nyt olen ollut kotona viimeiset 3 vuotta. Kun olin töissä tehtiin kotitöitä yhdessä.

Kun olin viimeisilläni raskaana mies tilasi siivousapua, koska ei itse ehtinyt/jaksanut siivota. Ja hoiti esikoista tietysti.

Mutta olen kyllä voinut molempien raskauksien aikana tosi hyvin ja jaksanut tehdä kotitöitä ihan viimeiseen asti. Toisen raskauden loppupuolella olin kamalan väsynyt ja supisteli kovasti, joten silloin hankittiin sitten siivooja käymään joka viikko muutaman kuukauden ajan (siis myös synnytyksen jälkeen).

Minusta ap:n mies kuulostaa omituiselta ja suorastaan ilkeältä. Siis on aikaisemmin tehnyt kotitöitä, mutta nyt kun vaimo todella tarvitsisi apua ei tee mitään, koska vaimo on kaiket päivät kotona ja hän töissä. Siis ei edes anna lapsille iltapalaa...minä lähtisin tuossa vaiheessa sinne sairaalaan lepäämään ja jättäisin kotihommat kokonaan miehen kontolle.

Vierailija

, silloin tietysti hieman herkemmin vielä. Esim. kauppakassit kannan mielellään mutta en loppuraskaudessa.

Osat hommista taas haluan aina tehdä itse, kuten pyykit. Synnytyksen jälkeen mies kokkasi ja kantoi ruoat ja juomat yläkertaan kun oli hankaluuksia kävellä viikon ajan. Ihanaa! Ja kyseessä kaikkien kammoksuma p-afrikkalainen muslimi mies...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat