Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun varmaan lopettamaan imettämisen. En kestä tätä kipua enää....

Vierailija

Siis mulla on toisessa rinnassa todennäköisesti sammas joka ei sitten parane millään. Lapsen suussa en kyllä näe mitään. Sattuu vaan niin vietävästi kun vauva imee ja sen jälkeenkin vihloo varmaan pari tuntia. Puolukalla olen yrittänyt eikä meinaa parantua.

Mulla on kahden muunkin lapsen aikana ollut ja silloin olen saanut puolukalla pois(siis puolukasta puristetulla mehulla)

Harmittaa vaan kun vauva vasta 4,5kk

Ja tykkäisin kyllä muuten imettää...

Onko kukaan muu joutunut kyseisen asia takia lopettamaan imettämistä?

Kommentit (5)

Vierailija

Siis tod näk sammas, mutta vain toisessa rinnassa. En käynyt lääkärissä, mutta sain sen kotikonstein pois. Neuvolasta sanottiin, että ellei lähde kotikonstein n. 3:ssa päivässä, niin sit lääkäriin. Vauvan suussa ei kans näkynyt mitään.

Sammaksen kanssa samaan aikaan voi mahdollisesti olla myös hiivasienitulehdus alapäässä (kulkevat käsikädessä), joka täytyy myös hoitaa pois.

Jatkoin vaan vauvan imettämistä, vaikka monta kertaa teki mieli luovuttaa. Onneksi imetys ei loppunut tähän, koska vauva silloin 5kk vanha.

Tarkista se hiivatulehdus myös alapäästä ja jatka vaan sillä puolukkamehulla/sitruunamehulla/vichyvedellä huuhtelua joka imetyskerran jälkeen ja ennen ja ota niin paljon kuin mahdollista ilmakylpyjä rinnoille.

Toivottavasti kipu loppuu pian!

Vierailija

kuullosta hassulta?

Todella voimakas herumisrefleksi, ja pistävä kipu kun vauva otti nännin suuhun. Jos nänni ei ollut suussa, maito suihkusi kaaressa. Kun se refleksi menee ohi, kipu laantuu. Mutta jos vauva irrotti otteensa, ja otti hetken päästä taas kiinni, niin vihlaisi taas. Kuin neulalla pistäisi rinnanpäähän. Kaikkien kolmen kanssa oli aina sama ongelma.

Kerran sitten kysyin yhdeltä kaverilta että "monestako" reiästä siinä nännipäässä maito virtaa - hän hölmistneenä, että eihän sitä voi laskea, lukemattomista. Minulle valkeni, että kipu jonka olin tuntenut on juuri se kun maitoa puristuu rinnanpäähän eikä se pääse riittävän nopeasti valumaan ulos. Ohut iho venyy kivuliaasti. Minulla siis esim. oikeassa rinnassa noin kolme aukkoa josta sitä maitoa tuli.

Minäkin hoidin tätä sammaksena, haavoina, vaikka minä, ja lopulta olen tullut siihen tulokseen että on vaan fysiologinen ominaisuus minulla. lapsia imetin 3kk- 6kk jokaista, jos imetyksessä on kipua vielä kuukausitolkulla imetyksen aloittamisesta motivaatio kyllä karisee. Imetyssessioista tulee huomamatta lyhyempiä, eikä se ainakaan maidoneritystä lisää.

Vierailija

Tämä kupu on vain toisessa rinnassa. Se on sellasta polttavaa ja viiltävää kipua.

Samanlaiasta kuin muiden aikana, mutta on sitkeä kun ei lähde millään :(

-ap-

Vierailija

Imi siis eri tavalla toisesta rinnasta ja kyllä sattui pitkään :( Asia korjaantui kun aloin imettää eri asennoissa ja lykkäsin Bepanthenia tissiin aina imetyksen jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat