Kuinka tarkasti muistatte omia tarha-aikojanne?

Vierailija

Kyökkipsykologiaa... Ehkä muistan hyvin sen takia, että tykkäsin aina olla päiväkodissa ja minulla oli siellä kivaa ja paljon kavereita.

Jos sinulla oli kuvaamasi kaltaista, ehkä olet alitajuisesti halunnut unohtaa..?

Kommentit (4)

Vierailija

Olin päiväkodissa kokopäiväisesti 1-6-vuotiaana. Esim. tarhakuvasta pystyn kertomaan jokaisen kaverin nimen vieäkin vaikkei olla sen koommin oltu tekemisissä. Muistan koko päiväkodin "pohjapiirroksen" ja miltä missäkin näytti, muistan hoitajat, lelut, sängyt, pihan jne. ihan tarkasti. Muistan mitä leikittiin ja todellakin muistan paljonkin mitä olen puhunut ja mitä hoitajat ovat puhuneet. Muistan että lähes aina oli kivaa!

Mieheni taas ei muista ala-asteeltakaan paljon mitään.

Mulla on kyllä kieltämättä aina ollut ihan megalomaaninen muisti muutenkin. Kivaa se on kun muistaa!

Vierailija

pätkän sieltä täältä. Keltainen lasten lumilapio, jonka äiti osti, että suostuin jäämään tarhaan. Päiväunien aikoja jolloin makasin valveilla, kun oli pakko levätä vaikkei uni tullut.

Olin myöhemmin samassa päiväkodissa yläasteen tet-jakson ja mulla menee jotkut muistikuvat jotenkin ristiin, että mitä tapahtui silloin kun olin itse lapsi ja mikä taas kun olin siellä koululaisena lapsia hoitamassa...

Vierailija

olin vain eskarissa mutten muista sieltä mitään enkä ketään, muuta kuin asioita mitä mulle on kerrottu

muutenkin muistan tosi vähän ajalta ennen kouluikää

ei mulla tietääkseni ollut mikään traumaaattinen lapsuus

Vierailija

Tuli mieleen tuosta alemmasta ketjusta, jossa joku muisti jopa omia sanomisisiaan ja muita yksityiskohtia.

Itse en muista tuolta ajalta lähes mitään. Olin kokopäiväisessä päivähoidossa 2-7 vuotiaaksi asti, mutta muistikuvia tuolta ajalta on todella vähän...

Esim. Opettajista muistan vain yhden apulaisen pahan hajuisen hengityksen, pari ohjattua leikkiä, joista pidin sekä vesileikkipisteen, jonne en ikinä uskaltanut mennä, koska se oli aina varattu. Joku ahdistava muistikuva liittyy myös päiväunihetkiin, jolloin olisin halunnut mennä vessaan, mutten uskaltanut...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat