Kuinka moni odottaa Jeesusta palaavaksi hetkenä minä hyvänsä?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (305)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

57. nyt kun luin sen tarkemmin niin hänhän sanoo uskovansa jumalaan.. 27.

Vaikea kenekään tietää, mikä tuosta on "pakollista" uskonnollisuutta ja hienotunteista uskonnollisuutta, tiedemiesten on aina ollut pakko jossain määrin nuolla uskovaisten takamuksia että saisivat rauhassa harjoittaa tiedettä. Tuossa yksityiskirjeessä tulee ainakin hyvin selväksi mikä on kanta esim. Raamattuun. Että en uskovaisena rupeaisi Eisnsteinia käyttämään ekana esimerkkinä uskovaisesta tiedemiehestä.

Päinvastoin yrittää laittaa jumalaa omaan muottiinsa, mutta ei ole miestä kieltämään Jumalaa. Sinä taas haluat lukea sen niin että muka väittää ettei usko.

Mutta siis pelkkä usko Jumalaan ei riitä, uskoohan Saatanakin Jumalaan eikä se sitä pelasta, sillä usko vaatii uskon tekoja. Elämäntavallaan hän ei uskoaan ainakaan näyttänyt että se siitä.

27.

Vierailija

Tiede tutkii maailmaa ja sen ilmiöitä. Tutkimus- ja mittausmenetelmät ovat ihmisten keksimiä ja ne rajoittuvat ihmisten aistien kykyyn havaita asioita sekä ihmisten keksimien laitteiden kykyyn havaita asioita. Maailma ei ole olemassa siksi että tiede niin ilmaisee vaan tiede on olemassa siksi että se ilmaisisi maailmaa.

Uskonto taas keskittyy henkiseen puoleen. Se katsoo samaa asiaa, maailmaa, vain hiukan eri näkökulmasta kuin tiede. Ihan hyvin voidaan ajatella että maailma on jumalan luoma. Ja tuota maailmaa voidaan tieteen keinoin tutkia.

Vierailija

uskonnoliseen eikä sen enempää poliittiseenkaan propagandaan. Mikäs tässä maailmassa olisi kaikintavoin puhdasta, varsinkaan kun kyse on mielipidevaikuttamisesta ja uusien kannattajien kalastelusta.

Lainaus:

En puhu mistään tietystä seurakunnasta vaan mekanismin erosta tieteentekijöiden ja uskonnollisen propagandan välillä. Sanon propagandan, koska vaikea on uskoa että kaikki kirjoittajat ovat liikkellä puhtaat jauhot pussissa. Sen verran isoja virheitä löytyy teksteistä.

Vierailija

Evoluutioterota perustuu ajatteluun että geenit muuttuvat ja syntyy uusia lajeja, mutta yhtään sellaista lajia tai vakuuttavaa todistetta sellaisesta ei ole.

Evoluutioteoria perustuu oletukseen että kaikki kehittyy, eikä ota huomioon oletusta että kaikki rappeutuisi.

Minä sanoisin että ainakin ihminen taantuu. Ihminen on väkivaltaisempi ja vastuuttomampi kuin koskaan, sillä on geeneissään usempia sairauksia kuin koskaan ennen. Syöpä ja diabetes esim. yleistyy.

Evoltuutiossa väitetään että joskus laijien risteytymät ovat kehittyneet uudeksi lajiksi, sitä ei ole todisteita esim. aasin ja hevosen risteytymä (muuli) on lisääntymiskyvytön.

Tässä ruohonjuuri tason sepostusta. Minulla on kotona kyllä näitä teoksia jotka asiaa käsittelee, paljon fiksumpaakin tekstiä löytyisi, mutta nyt ei minulla niitä tässä ole.

Vierailija

Minun maailmankuvaani ja vakaumukseeni mahtuu molemmat, luomisusko ja evoluutio. Ne käyttävät ihan eri kieltä, ensimmäinen uskonnollista (Jumala on kaiken olemassaolon takana)ja jälkimmäinen tieteellistä (miten tämä maapallo ja kaikki siihin liittyvä käytännössä syntyi).

Kannattaa varoa, ettei lipsu tieteisuskon puolelle, jos on suuri tarve korostaa tieteellistä ajattelukykyään.

Vierailija

[/quote]

Kaikki tiede on teoriaa. Ei ole olemassa mitään tiedettä, joka yrittäisi olla kiveen hakattu yksi totuus, joka ei voi ikinä muuttua, kuten uskonto yrittää maailmaa selittää.

Ja evoluutioteorian toimivuudesta on lukuisia todisteita, mutta tämä on taas tätä ajattelua, että jollei evoluutioteoria hetimullekaikkitässäNYT pysty todistamaan ihan kaikkea mitä maailmasta löytyy, sillä ei ole MITÄÄN todistusvoimaa.

[/quote]

En ala tässä nyt vänkäämään ihan tyhjästä. minä en tiedä ettekä te tiedä sen enempää evoluutioista joten annetaan tämän asian olla.

Minä olen kyllä tutustunut evoluutioteoriitikkojen esittämiin väitteisiin, mutta en ole niin pätevä että osaisin niitä tässä esitellä.

Jokatapauksessa minä uskon Raamattuun enemmän kuin johonkin ihmisten

itsensä keksimiin teorioihin.

Mutta siis tiede on hieno asia, me ihmiset osaamme lentää ja parantaa lukuisia sairauksia. Mutta tiede on tehnyt paljon virheitäkin esim. atomipommi ja ydinase olisivat saaneet jäädä keksimättä.

27.

Vierailija

Onko voiman lähde joku todellinen vai kuviteltu? Vai perustuuko se pelkästään esim. tietyn ryhmän mielipiteiden samanlaisuuteen?

</p> <p>[quote kirjoitti:

-Yksittäinen ihminen saa uskonnosta paljon voimaa.

Vierailija

"hetkenä jona ette luule, Ihmisen Poika tulee". Näin siis Sanassa.

Tässäkin ketjussa on tullut taas esille se yksi ja sama este Jumalan tuntemiselle: epäusko. Ja se erottaa meidät jokaisen Jumalasta ja se on syntiä. Ja synti aina erottaa Jumalasta. Jumalaa ei voi koskaan tulla tuntemaan mitään muuta kautta kuin uskon kautta Jeesukseen. Jumala on sen niin säätänyt ja kukaan ei voi sitä muuksi muuttaa. Vasta uskon kautta aletaan nähdä ja ymmärtää asioita, niinkuin Raamatussa sanotaan.

Jos etsit vastauksia elämäsi kysymyksiin, älä edes etsi niitä ihmisiltä. Ota Uusi testamentti käteesi, lue sitä avoimella mielellä ja rukoile. Jumala kyllä johdattaa sinut myös niiden uskovien pariin, joiden usko on tervettä ja Raamatun mukaista.

Todisteita odottaville ote Joh. 9:39-41: 39:

"Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".

40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"

41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy. "

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat