Ex haluaa puolet lapsilisistä takaisin! Mä en jaksa.

Vierailija

Lapsellinenko käytös oikeuttaa siihen, että hänelle pitäisi maksaa lapsilisää? Jätä tuollaiset typeryydet huomiotta.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

ja silti lapsilisät tulevat minulle. Syy: minä kuitenkin loppujen lopuksi huolehdin lasten hankinnoista, vaatteita ja välineistä. Onneksi mieheni ei keksi mitään noin älytöntä, huh!

Vierailija

Takautuvasti et joudu niitä maksamaan, etkä etenkään ajalta, jolloin olitte naimisissa! Jos mies jatkossa esittää yhtä typeriä vaatimuksia, niin sano vaan, että ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Sun ei tartte edes lähteä tappelemaan moisista ehdotuksista. Lastenvalvoja voi kertoa hänelle, että mitä voi vaatia ja mitä ei. Lapsilisiä jatkossa voi toki vaatia, mutta ei takautuvasti.

Vierailija

Omalle tililleni ovat menneet, josta päivittäistä koko perheen ja omaa kulutusta on maksettu. Mielestäni ne ovat myös kompensaatiota siitä, että olen pitänyt suuren osan vanhempain- ja hoitovapaista.

t. ap

Vierailija

Olisiko 5-vuotiaan pitänyt sitten itse kipaista kauppaan ostamaan itselleen vaatteita, ruokaa ja lääkkeitä - eikös se ole yleensä huoltaja joka nämä hommat tekee lapsen puolesta ja myös maksaa laskut :)?

Ihan varmasti on lapsilisät menneet lapsen kuluihin, vaikka sinä sen rahan oletkin lompakostasi kaivanut, eikä lapsi ole omatoimisesti asioitaan hoitanut.

Älä edes lähde tuohon riitelyyn, ei ole sen arvoinen asia.

Vierailija

eksäni ajatus perustuu siihen että lapsilisät maksettiin aikoinaan minun tililleni, ei yhteiselle tilille, vaikka sellainen oli olemassa.

Vaikkei sitä ääneen saisi sanoakaan, niin mielestäni nuo lapsilisät ovat korvausta lapsen hoitamisesta kotona, tulonmenetyksestä sekä raskauden ja synnytyksen terveydelleni aiheuttamista vaurioista (joita nimittäin tuli, se oli aikamoinen rasitus kropalleni, ja mehevät sairaalalaskut muun muassa, jotka kaikki maksoin omasta pussistani, en yhteisistä rahoista).

t. ap

Vierailija

Kun ollaan avioliitossa, molemmilla on vastuu perheestä, vaikka olisi miten omat tilit. Sillä ei ole mitään väliä, kenen tilille rahat on menneet.

Vierailija

teillä on yhteishuoltajuus ja lapsi on puolet ajastaan isällä, tuossa voisi olla jotain perää. Siis olettaen että olette maksaneet puoliksi myös kaikki lapsen menot, vaatteet, hoitomaksut, harrastukset jne. Jos teillä on tuollainen 50/50-sopimus, ettekä ole koskaan sopineet, että sinä maksat lapsilisän verran enemmän vaikka vaatehankintoja, niin silloin miehellä tosiaan kuuluisi osa lapsilisistä... edelleen olettaen että teidän tulot on suunnilleen samansuuruiset.

Kysymyshän on lapsen elatukseen tarkoitetusta tuesta ja teidän tilanteessa olennaista on, miten lapsen elatuksesta aiheutuvat kulut on tämän viiden vuoden aikana jaettu.

Vierailija

neuvotella siitä, että maksaisi puolet takaisin.

Lainaus:

Mutta sitten puolitetaan minulle lapsesta aiheutuneet sairaala ym. kulutkin

Eli olet saama puolella...

Vierailija

tuli minulle suoraan tai välillisesti kustannuksia, joita lapsen isälle ei tullut. Niitä on todella paljon ja ne ovat merkittäviä. Nämä kaikki kulut maksoin omasta pussistani ts. en yhteisistä rahoista.

t. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat