Esimies vaatii minua jatkokouluttautumaan työajan jälkeen iltaisin.

Vierailija

Koulutus on 18-21 ja kestää 1½v. Tässä kohdassa ajattelen lastani.

En mene koulutukseen koska tuen lapseni koulun käyntiä. Lue hänelle pariin kertaan esim. historian alueen mitä tunnilla käsitelty. Kokeisiin luen myös ääneen. Juuri alkoi koulussa Aikamatka- projekti, vuorolukuna luemme aina iltaisin. Lapseni on erityislapsi ja erityisluokalla.

Voiko esimies pakottaa koulutukseen?

Kommentit (5)

Vierailija

Ehkä etenemismahdollisuutesi työuralla heikkenee, mutta se ei sinua haitanne. Perhe ja lapset ovat kuitenkin kaikkein tärkeimpiä asioita.

Kerro tilanne työnantajallesi ja kysy olisiko muita mahdollisuuksia kouluttautua (esim. työajalla)?

Vierailija

Onko koulutus joka ilta? Siis viitenä päivänä viikossa klo 18-21?

Eihän kukaan tuollaista voi vaatia. Jos esim. 1 päivä viikossa, niin voisin jopa harkita. Riippuu vähän koulutuksesta ja tuoko se sinun työhösi lisäarvoa. Saatko lisää vastuuta ja palkkaa jne.

Vierailija

Voi TARJOTA mahdollisuutta koulutukseen, mutta mitään velvollisuutta sinulla ei ole siihen tarttua. Itse en keksi kovinkaan montaa perheellistä ihmistä, joka täyden (?) työpäivän lisäksi olisi valmis 1,5 vuoden ajan kouluttautumaan klo 18-21 iltaisin. Eihän siinä ehtisi nähdä perhettään lainkaan.

Vierailija

Sen sijaan halutessasi sinulla on oikeus opintovapaaseen, mikä työnantajan on lakisääteisesti myönnettävä. Jos siis koulutus on sinusta hyödyllinen ja kiinnostava, mutta vain aikataulu vaivaa, niin harkitse kouluttautumista työajalla. Opintovapaa on luonnollisesti pois palkasta.

Vierailija

Itse opiskelen ihan vapaaehtoisesti vuoden kestävää koulutusta, jolla etäopiskelua ja lähipäiviä. Työnantaja kustantaa minulle koulutuksen. Mutta pakottamaan ei pysty ketään. Tai sitten se koulutus pitää saada käydä työajalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat