32v ja vaihdevuodet!?

Vierailija

En käsitä mikä hemmetti mua vaivaa.

Voiko vaihdevuodet alkaa nyt jo?

Hikoilen välillä aivan hulluna. Kämpässä on 22 lämmintä ja hiki valuu solkenaan.Töissä kuljen t-paita päällä kun muut vetävät pooloa ylemmäs. vaihtoehtona palelen kuin horkassa.

Pinna on kuin viulunkieli valmiina napsahtamaan ihan vähäpätöisistä asioista. Olen aina käyttäytynyt melko hillitysti nyt paukun ja rähisen kuin joku friikki. Rekkakuski oli mun parkkiruudussa ja hyvä etten käynyt raiveliin kiinni. Keskisormi viuhui ja alapään anatomia tuli käytyä aika kattavasti läpi. Voi, mies parka..

Tähän vaihtoehtona olen apaattinen ja masentunut. Tulee vuorokauden masennuskohtauksia jossa elämässä ei näy mitään valoa. Haluan vain maata hiljaa paikoillani enkä olla kenenkään kanssa tekemisissä.

Ei helv.. Olen varmaan sekoamassa.

Muilla kokemuksia?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

ollut jo muutaman kuukauden. Hiki virtaa ja HAISEE pahalle (ennen ei), pahinta on öisin. Hermot on tosi kireellä usein, tuntuu ettei mikään ole hyvin, mut sit taas välillä kaikki on ihan iisi-piisiä jne. Mietin myös tota vaihdevuosijuttua, mutta ikää "vasta" 33v, joten ei paljoa nappais. Myös tuli mieleen, että johtuisko hormonikierukasta, mutta sekin on ollut mulla jo kaksi vuotta, joten kait ne oireet olis tullut jo aikaisemmin, jos siitä johtuis, vai... Oletko AP käynyt lääkärissä? Jos, niin mitä sanoi?

Vierailija

tunnenkin yhden naisen joka ei ollut täyttänyt vielä 30:tä. Lääkityshän siihen määrättiin, Ei ole terveellistä jos menopaussi on liian aikaisessa.

Lueskelin taannoin artikkelia, jossa sanottiin, että menopaussin aikaistuminen on yleistynyt kovasti jenkeissä. Nuorten naisten stressaavat elinolot, työkeskeinen elämäntapa, sinkkuus ja lapsettomuus lisäsivät riskiä, mutta tarkkoja syitä ei kai ihan tunneta vielä. Vähän siinä pohdittiin vaikuttavatko saasteet, hormonit, ravinto, kemikaalit tms. siihen myös.

Jos ei hormoneista, kilpirauhasesta tms. löydy mitään niin sitten ehkä vain rupeisin miettimään elämäntapoja ja -tilannetta. Stressin ja levon määrää, ruokailutottumuksia, sellaista. Itse sain sahaavat mielialat, räjähdysherkkyyden ja epämääräiset fyysiset oireet lopulta kuriin tarkalla ruokavaliolla ja stressinhoidolla.

Vierailija

Yleensä silloin on kylmä, mutta se ei kaikilla mene niin! Muista se, kun lääkäri väittää, ettei sulla voi olla vajaatoimintaa kun silloin pitäisi olla kylmä..

Tsh mulla pysyi viiterajoissa (joka sekin on uusien tutkimusten mukaan liian korkealla) mutta t4v oli ihan liian alhainen.. Eli vajaatoiminnasssa tsh nousee ja t4v laskee. Tsemppiä!

Vierailija

Mulla tismalleen samat jutut kuin sulla. Lääkärissä just tutkittiin kilpirauhasjuttuja ja ne kaikki ok. Menkat tulee ihan säännöllisesti, joten ei puhu hormonihäiriön puolesta, ainakaan vielä, mutta eihän sitä tiedä jos ennakoi tulevia vuotohäiriöitä näin. Mulla lisäksi paino noussut 4kg, tosin varaa oli hieman noustakin. toistuvat hiivatulehdukset myös nyt vaivana. Hiki alkanut haisemaan, kun aiemmin ei tarvinnut edes dödöä käyttää. Mulla kaksi lasta, nuorin 3½v., itse 33v. Menkat alkoi tosi nuorena (10v), joten taitaa tosiaan vaihdevuodet olla pian lähellä... Mikähän tätä pinnan kireyttä ja yhtäkkistä räjähtelyä helpottais?

Vierailija

Missään tapauksessa. Onko muita oireita? Onko kuukautiskierto normaali? itselläni oli synnytyksen jälkeen muutama viiikko älytöntä hikoilua. Yleensä naisella tulee ensimmäiseks kuukautiskierron häiriöitä, jos tulee jotain hormoonitoiminta vikoja

Vierailija

noiden hermot kireellä kausien kanssa menee mullakin käsi kädessä lievät masennustilat; ja välillä on hiki, välillä taas kauhee vilu.......

Vierailija

Mulla oli samantapaisia vaivoja, ei ihan noin rajuja, olen 38v. Olin myös kauhuissani, että vaihdevuodet, ei voi olla totta. Menin gynelle, teki tutkimuksen ja ohjas labraan, jossa tehtiin veritesti, josta tutkittiin, onko vaihdevuodet alkanu vai ei. No mulla ei ollu! Mutta niin saat tietää sen ihan varmaksi ja sitten apua, jos näin on. Jos noin nuorena alkaa vaihdevuodet ja otat siihen hormoonilääkityksen, kela korvaa sen. Eli hop hop lääkäriin ja sitten kertomaan miten kävi.

Vierailija

Mulla iski menopaussi kolmekymppisenä : ( ..että on se mahdollista. Oireina oli kuumat aallot, hikoilu, raivarit, ahdistus, rytmihäiriöt.... jippii. Ja tietty menkat jäi pois.

Käy nyt ihmeessä lääkärillä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat