Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

missä iässä ei tarvitse enää lämmittää lapsen maitoa ja ruokia?

Vierailija

Ja toinen kysymys.. Milloin lapselle aletaan antaa vettä janojuomaksi eikä enää maitoa?

Sarjassamme tyhmät kysymykset :)

t.3kk ikäisen tyhmä äiti

Kommentit (8)

Vierailija

Olen tarjonnut kummallekin lapselle korvikkeet huoneenlämpöisenä. Ja sehän on yleensä n. 20 asteista eli ei siis kylmää. En todellakaan näe mitään järkeä siinä, että ensin maito 'lämmitetään' ja heti kohta jäähdytetään sopivan lämpimäksi.

Ruoka taas on mukavaa syödä lämpimänä, maistuukin erilaiselta kuin kylmä.

Vierailija

koululaisena lapsi tosin osaa hoitaa homman itsekin.

Meillä lapset saavat itse valita ottavatko vettä vai maitoa, yleensä ottavat vettä. Lapset ovat 14, 9 ja 5.

3-kuinen ei vielä tarvi kuin rintamaitoa.

Vierailija

olen antanut aina lisä maidon lämmitettynä 1 vuotiaaksi, hedelmä soseita en lämmitä (usein tarjoan esim banania kiiviä omenaa yms. suoraan lusikalla, lihat ja kalat ja kanat lämmitän aina vielä 16 vuotiaallekin sekä vanhemmille....

Vierailija

Siis ole mitään syytä, miksei ihan pienikin voisi juoda lämmittämätöntä maitoa!! Kai se lämmittäminen johtuu siitä, että imettynä äidinmaitokin on lämmintä ja lapsi hyväksyy lämmitetyn helpommin kuin esim. kylmän.

Vierailija

mielenkiinnosta vain kysyin tulevaisuutta ajatellen, vielähän tuo tissiä syö :)

Nauratti nuo ruoka lämmitetään koululaisellekin -jutut :D Oli tosiaan vähän huonosti aseteltu kysymys..

Mukavaa päivänjatkoa

Vierailija

Ja ruoka tosiaan on tarkoitus lämmittää aikuisellakin. Itse olen antanut vuoden ikäisestä alkaen kylmää maitoa. Tosin siihen asti maito oli ruumiinlämpöistä, eli minun.

Vierailija

kun tyttö oli n.4kk.välillä kun oltiin reissussa ja ei ollut lämmitys mahdollisuutta niin annoin huoneenlämpöisenä maidon.

kelpasi hyvin!

kesällä kun tyttö oli puoli vuotias annoin juomaksi myös vettä.

vaikka neuvolassa jaksavat toitottaa että vettä ei tarvitse antaa.

ja mitä ruokiin tulee niin en niitäkään aina lämmittänyt retkellä.

esim.kasvissoseet,broileripasta ym. maistuivat huoneenlämpöisenäkin.

tee niinkuin itse tunnet mukavaksi,ota rennosti ja nauti ajasta vauvasi kanssa!!!

Uusimmat

Suosituimmat