En jaksais enää hetkeäkään tätä lyllertämistä ja ähkimistä!

Vierailija

Haluan lenkille ja pystyä kävelemään reippaasti. Haluan elämän!

Rv 36

Kommentit (13)

Vierailija

Lopeta ihmeessä sellainen!

Synnytin kolmannen lapseni muutama kuukausi sitten viikolla 42+1 ja elin ihan "normaalia elämää" koko raskausajan. Ihan lenkkelin (kovempaa kuin naapurin ei-raskaana-oleva) ja kuskasin lapsia pyörällä päiväkotiin jopa synnytyspäivänä. Pienempi kyydissä istuimessa.

En tajua miksi toiset ihmiset tekevät raskaudesta niin ison ongelman... Mulle se on aina ollut elämän parasta aikaa.

Vierailija

minäkin olin oikein päättänyt, että yhdessäkään raskaudessa en ala lyllertämään kuin pingviini vaan toisin kävi=)

Kaksi ekaa raskautta meni kuin vettä valaen, ei ollut paha olla ja salilla ja lenkillä kävin loppuun saakka. Nyt kun odotan kolmatta, niin on kaikenmaailman kipuja ja vaivoja, että hyvä kun pystyy edes suht normaalisti (tosin hieman lyllertäen) kävelemään. Väkisin olen käynyt kuntosalilla silloin tällöin, mutta jo alkulämmittelyn aikana alkaa hirveän helposti supistaa ja on pakko tehdä kaikki liikkeet aivan minimaalisesti ja mahdollisimman hitaasti.

Mulla on viikkoja vasta 30, joten ei ole kovin terveellistä jos tässä vaiheessa paljon supistelee.

Vierailija

Ihmiset ja raskaudet on erilaisia, hyvä nainen. Mä olen viikolla 29 ja tosiaan kun lähen reippaasti kävelemään, rupeaa supistelemaan ja sattuu nivusiin. Vielä viikko sitten tein vaikka viiden tunnin lenkkejä.

Ja niin äitinikin pyöräili raskaana, kunnes meni myöhäisillä viikoilla kesken.

(olisi voinut mennä muutenkin, mutta äitini yritti kyllä olla yli-ihminen jaksamisensa kanssa).

Mutta hyvät sulle!

Mä taas yhtyisin A-l Härkösen kirjan ajatuksiin: Useat naiset hehkuttavat, että raskaus on heidän elämänsä parasta aikaa. Herää kysymys, että minkähänlaista paskaa heidän elämänsä sitten muuten on?

Mutta tsemppiä kaikilla hyvä- ja huonokuntoisille raskaanaoleville! Kyllä se palkinto siten sieltä aikanaan tulee.

Lainaus:

Lopeta ihmeessä sellainen!

Synnytin kolmannen lapseni muutama kuukausi sitten viikolla 42+1 ja elin ihan "normaalia elämää" koko raskausajan. Ihan lenkkelin (kovempaa kuin naapurin ei-raskaana-oleva) ja kuskasin lapsia pyörällä päiväkotiin jopa synnytyspäivänä. Pienempi kyydissä istuimessa.

En tajua miksi toiset ihmiset tekevät raskaudesta niin ison ongelman... Mulle se on aina ollut elämän parasta aikaa.

Vierailija

mutta toisin kävi. Ensin oli pahat olot ja muut alkuraskauden kommervenkin ja sitten alkoi selkävaivat ja muut kivut. Nyt rv 32 ja saan hädin tuskin liikkua, mutta mitään sen kummempaa ei sitten saakkaan tehdä, ettei lapsukaiset putkahda liian aikaisin maailmaan. Supistaa ja henkeä ahdistaa. Sairaslomalla olen ollut viikolta 15 asti kovien kipujen, alhaisen hemoglobiinin ja muidenkin vaivojen vuoksi.

Mitään en kuitenkaan vaihtaisi pois, koska tiedän että kohta minulla on kainalossa kaksi maailman ihaninta lasta itkemässä, imetettävänä ja vaippojen vaihtoa odottamassa :)

kahta esikoista odottava tuleva äippä rv 32

Vierailija

Olet jo voiton puolella. :) Täällä ähistään vasta alkuraskauden pahassa olossa. Tiedän, että ehdin itsekin vielä ensi kesänä/alkusyksystä kyllästyä moneen kertaan paksuun olooni!

Vierailija

Ja sinulle reipas raskaanaolija. Kaikille ei ole yhtä kukkea raskaus kuin sinulla. Itse en ole voinut pelkkien liitoskipujen kanssa edes kunnolla kävellä 3 kuukauteen. Välilevynpullistuma ja selkäkivut pahenee heti alkuunsa kun tulen raskaaksi.

Mutta onnea sinulle ja hehkutuksillesi! On se hyvä, että jotkut voivat oikeasti nautia raskaudesta, eikä tehdä siitä TAHALLISESTI vaikeaa....

Vierailija

ja nyt tässä neljännessä selkä ja löystynyt lantio (suhteellisen kovat liitoskivut) eivät anna oikein mahdollisuuksia lenkkeilyyn jne.

Ennen tätä raskautta ja sen aikanakin viikolle 20 saakka ainakin, kävin minäkin vielä lenkkeilemässä, tein fyysisesti raskasta työtä ja elin ihan normaalisti. Sitten yhtenä kauniina päivänä en enää kyennyt.

Mutta kyllä tämä tästä. Kohta pääsen taas jatkamaan lenkeilyä ja normaalia elämää...pakko siihen on uskoa. :)

...joskus valittaminen vaan helpottaa... ;)

ap.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat