Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Äidit! Törkeimmät kommentit mitä olette tuntemattomilta ihmisiltä saaneet

Vierailija

Mitä tuntemattomat ihmiset on teille sanoneet kun olette olleet lapsen/ lasten kanssa jossain?

Mulla bussissa:

"Tekin saatana saatte ilmaiseksi kulkea bussilla, minä en ainakaan auta ulos täältä."

Selvempi juttu.

Sivut

Kommentit (100)

Vierailija

olin tuplarattaiden kanssa invavessassa. Oveen koputti joku ja kun asiani oli valmis (kaksoset istuivat rattaissa, en olisi mahtuntu tavallaiseen veskiin niiden kanssa. Kun tulin ulos, vihainen mummeli sanoi että tämä vessa on tarkoitettu invalideille ja VANHUKSILLE. lLasten vessa on kerroksessa 4 ja hoitohuoneessa. Olin niin järkyttynyt etten osannut sanoa että äitienkö myös pitää niitä pottia ja lastenvessoja käyttää...

Ja huom, siinä ei ollut kylttiä että vanhuksille. Nyttemmin veskiin tullut tarra että myös vaunuilla voi sinne mennä :)

Stockan mummot on pahimpia!

Vierailija

Juuri viime viikolla näin yhtä tuttua tosi pitkästä aikaa ja kerroin adoptiosta. Eka kommentti oli: "Niin onko teillä yhtään omaa lasta?"

Sillä kertaa vaan nauratti. Sanoin, että on juu kaksi lasta ja molemmat ihan ikiomia. Toisesta on vielä oikein venäläinen oikeudenpäätös ja notaarilta saadut viralliset asiakirjatkin todistamassa, että meidän oma on.

Vierailija

Ja mitä tulee kolmen pojan äitinä tohon "keljuiluun" että tarttee tehdä neljäskin että saatte tytön niin on tuttu lause: kylvän sitä itte! Ja ihmiset pyörittelee silmiään.. ;)

Mutta olikos se nro 13 joka laukoi että tytöt on marisijoita -siinä tais päästä rouvalta itseltään sammakko josta joku vois ottaa nokkiinsa? Ihan niinkun poikia ei voisi niputtaa kasaan: kovaääniset koheltajat? :D

Itte oon joskus kaupassa ollu jonkun tädin kynsissä kun esikoinen kiljui karkkia enkä minä raaka äiti sitä osta: "Osta nyt lapselle joku pieni nami!"

Onhan se hyvä tapa hiljentää lapsi; vielä parempi tapa opettaa että lapsi päättää mitä meille kaupasta ostetaan.

Muutama puolituttu on ihmetellyt aikaista työhön palaamista sanoin: kaikista ei ole kotiäidiksi, tai antaa ymmärtää että rahankulutus taitaa olla retuperällä -koska HÄN ITSE on ollut kotona työttömän miehen ja kolmen lapsen kanssa, oli talolainaa ja hengissä selvisivät!

Vierailija

lapsenlapselleen: "Anna ne lelut takaisin sille märyiitalle." (Lapsenlapsi otti meidän lapsen lelut, josta tuli itku.) Hetken päästä tuli taas itku kaaduttuaan, jolloin sama muori totesi lapsenlapselleen, että kuuntele, nyt se taas märisee siellä.

Vierailija

tätä kuulee joka kerta kun kulkee monen pikkulapsen kanssa kotipihaa kauempana. Ja sitten tölvästään jotain kelan tuilla elämisestä.

"On varmaan kauheesti työtä noissa, miten sä jaksat!" Ja lapseni kuuntelevat vieressä pahoilla mielin miten kovana taakkana ovat äidille...

En minäkään kysele lihavilta onko kaikki läskit tosiaan omia ja miksi oot ne hankkinut, ja voi voi miten kuormitatkin terveydenhuoltoa....

En kyllä vieläkään suostu väittämään jotain lapsistani kummipojaksi/naapurin kakaraksi vain ollakseni sosiaalisesti hyväksyttävä, vaan ylpeästi totean että minun omiahan ne, ootkos kateellinen kun niin utelet :)

Vierailija

Lainaus:

Mieheni kertoi vanhemmilleen, että meille on tulossa kolmas lapsi (nyt on jo neljä:)) ja anoppi oli kysynyt, että "osaatteko te ehkäistä?". Mieheni (jolla on toisinaan uskomaton pokka ja lanttukin leikkaa) täräytti vastaan, että "eksää tiiä että me ollaan ruettu lestaadiolaisiksi, ollaan menossa ens kesänä suviseuroihin!". Oli kuulemma anopilla vähän naama levennyt. Onneksi en ollut paikalla. Olisin varmaan räjähtänyt totaalisesti.

No voi että oli sitten aivan mielettömän nokkela vastaus mieheltäsi! oikein hihityttää! Kerrotko vielä mikä tässä typerässä ja muka-vitsikkäässä lausahduksessa osoitti nk.lantun leikkaamista tai pokkaa??

Vierailija

muita ei ollut, ja olimme päätepysälillä. Oli hieman pelottavaa saada kärryr pikkuisineen ulos. Kiitos HKL.

"Miten ihmeessä voi olla mahdollista että teidä nuorin on NOIN eri näköinen kun muut lapset?" Maitomies, postimies keljuilut. Todella loukkaavaa. Ihan kuin olisin joku vosu! Aika monen näköisiä ihmisiä mahtuu sukuumme, joten pieni itsetutkiskelu hiljaa aiheesta olisi paikallaan.

Vierailija

"Ei sitten tullu vieläkään sitä tyttöä?"

"Pitäähän teidän se tyttö vielä tehdä."

Uhmaikäisen kiukutellessa

"Anna sille risua niin oppii."

Yksi lapsistamme on hengenvaarallisesti allerginen eräälle ruoka-aineelle:

"Eihän se nyt pieni määrä voi haitata!"

Kaikkein pahiten minua on loukannut parin ihan lähisukulaisen "merkitsevät" katseet ja pään nyökkäilyt, kun eräs lapsistamme oli pienempänä erittäin vilkas ja hän kantoi lelulaatikkoa, joka luiskahti hänen käsistään maahan rymähtämällä. Se oli jäävuoren huippu silloin, vaikka se nyt tässä kuulostaa täysin naurettavalta.

Vierailija

sanoi ensimmäisellä neuvolakäynnillä toista lasta odottaessani jotenkin tähän tyyliin, MIKSI olet taas raskaana? Onko sinulla jokin uskonnollinen vakaumus, kun pitää näin pienellä ikäerolla lapsia hankkia?!

Esikoinen oli tuolloin 10 kk ja itse olin 20v. Nuorena toki lapseni olen tehnyt, mutta molemmat aivan suunnitellusti ja ilman mitään vakaumusta. :)

Samanlaisia kommentteja on tosin tullut muiltakin keski-ikäisiltä naisilta.

Vierailija

Mullakin on varastossa kommenti jos toinenkin, kun iho on oliivinvärinen ja hiukset tumman ruskeat.

Mm. nämä helmet:

"Mähän olen sanonut ettet leiki NOIDEN kanssa!" sanoi äiti lapselleen, kun lapsi teki tuttavuutta mun kanssa. Olin 10-vuotias.

"Mee kotiis!" Klassikko. :)

"Paljon maksaa?" Kuusikymppinen äijä baarissa, tuli varta vasten meidän pöytään pilaamaan meidän tyttöjen iltaa.

"Saatanan albaani!" Tuntematon keski-ikäinen mies tuli heristämään nyrkkiä kasvojeni edessä.

Koomisinta on, että mä en saa ihmisiä nykyään uskomaan, että olen kärsinyt koko ikäni rasismista, koska niin monilla suomalaistytöllä on mustat hiukset, ja useimmat tapaamani ihmiset tuntevat niin paljon oikeasti ulkomaalaisia, etten näytä heidän silmissään erityisen "etniseltä". :)

Ja silti, viimeisin kommentti tuli juuri ennen joulua. Olin eräässä vähän huonompimaineisessa lähiössä tapaamassa tuttua ja kuljin lasteni kanssa (joilla suuret ruskeat silmät) nuoren miesjoukon ohi. Yksi jätkistä osoitti meitä ohimennen sormella ja aloiotti jutun: "Noikin ulkomaalaiset..." En jäänyt kuuntelemaan jutun loppua. :(

Vierailija

Iältään 2-8-vuotiaita. Kerran tulin heistä kolmen nuorimman kanssa lähikaupasta ulos ja olimme kävelemässä autolle. Joku mummeli siihen tuppautui jutttusille : "Onko nämä kaikki sinun lapsia?", kysyi.

"On, eikä tässä vielä ole kaikki. Vanhin puuttuu."

"Neljä lasta! On siinä hommaa! Eiköhän nämä nyt ala jo riittääkin?!"

Nyt, puolta vuotta myöhemmin, odotan viidettä. Haluaisinpa törmätä tuohon samaiseen mummeliin ison mahani ja lapsilaumani kanssa... :D

Lieköhän ois nitropurkille käyttöä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat