ne joilla paino on noussut vain vähän raskauden aikana:

Vierailija

paljonko painosi nousi, oliko se ihan ok nauvolantädille? Saitko painosi vähisestä noususta positiivista vai negatiivista palautetta?

Kommentit (14)

Vierailija

Ekassa 7, kolmessa keskimmäisessä 8 ja viimeisessä 6. Lähtöpaino oli aina 61 kg (pituutta mulla 171 cm). Kyllä mulle aina sanottiin, että enemmänkin saisi paino nousta. Söin kuitenkin hyvin eikä paino vain noussut enempää. Vauvat kasvoivat hyvin ja syntyivät keskikokoisina, 3,6 - 4,2-kiloisina. Mutta se ei ollut kivaa, kun tutut kommentoi, että minkähänlaisen kissanpojan sä synnytät, kun ei mahaa ole ollenkaan.

Vierailija

tullut tähän mennessä +3kg lähtöpainoon. Nyt rv 35.

Aluksi oli niin huono olo että lähti 5kg lähtöpainosta.

Neuvolasta on oltu sitä mieltä että kaikki ok,vaikka muksu kasvaakin käyrän alarajalla.

Vierailija

Jos saa normi painoisen n3-4kg lapsen niin synnytettyä poistuu liki 10 kiloa heti laakista.

Lapsen paino, verimäärä tasaantuu, istukka jne.

Ei siitä neuvolassa mitään sanottu ihan normaalia.

Vierailija

8 kg. 3 päivän päästä laskettuaika. Eilen oli neuvola ja hoitaja sanoikin taas että onpas mukava kun tuo painonnousu ei ole karannut käsistä. Olen kyllä muutenkin ylipainoinen.

Vierailija

Sain pelkkää positiivista palautetta ihan kaikkialla missä kävin. Ihasteltiin sitä kuinka "sulla on vaan tuo vatsa eikä mitään muuta" jne. Kun raskausdiabetes iski ja jouduin sen vuoksi NKL:n äippäpolille niin lääkärikin sanoi jollekin kandilääkärille joka oli mukana että "niin, kuten näet tässähän ei ole rouvalla ongelmana liiallinen lihominen raskauden aikana kuten huomaat". ;)

En ollut mikään anorektinen ennen raskautta kylläkään. Paino 66kg/168cm ennen raskautta eli loppuraskaudesta 74kg/168cm. Laitokselta kun tulin kotiin 3375g painavan lapsen kanssa (syntymäpaino) niin oma painoni oli 65,5kg.

Vierailija

Esikoista odottaessa painoni nousi 8 kg ja lapsi painoi hiukan yli 4 kg syntyessään.

En käynyt neuvolassa vaan yksityisellä gynellä seurannassa. Hän tuntui olevan tyytyväinen painoon. Tosin oli hän tyytyväinen kakkosenkin aikana kun paino nousi 15 kg. Hän kommentoi joka kerta että onpas turvotusta kun jalatkin on noin paksut :)

Vierailija

Kaikki siitä yli on kai turhaa? No näillä kriteereillä mullakin on sitten noussut vain vähän. Ihan hyvänä ja normaalina sitä on neuvolassa pidetty.

Vierailija

painoa tuli noin 8 kg ja olen normaalipainoinen. Sain tosiaan nalkutusta osakseni ja varsinkin, kun vatsa oli myös pieni. Jouduin sitten kontrolliin, kun neuvolatäti pelkästi, ettei vauva kasva kunnolla. Minulle syntyi sitten 2 viikkoa etuajassa yli 4-kiloinen vauva. Olisi vaan ollut "hauska" tietää, minkä kokoinen vauva sieltä olisi putkahtanut, jos olisi mennyt esim. 2 viikkoa yli....

Vierailija

koko raskauden aikana, nyt kun poika 2kk nii lähteny on 12 kiloa.. ja söin kyllä vähän kaikennäköistä ja miten sattuu, mutta loppuun asti kävin sellaisissa töissä, jotka kuluttaa.. jos esim. joutuu sairaslomalle paljon ennen äitiysloman alkua niin helpostihan niitä kiloja tulee, kun ei mitään kulutakkaan...

Vierailija

jokaisen kanssa painoa tullut vain 5-8 kiloa vaikka syön jatkuvasti. Ensin menee -5 alaspäin ja olen n rv 20 ollut sama kuin ennen raskautta. Synn jälkeen olen aina ollut taas -5kiloa verr ennen raskautta joten mun keholle raskaus tekee hyvää. Ylipainoa on n 10 kiloa. Kukaan ei ole moittinut. 2 lasta painaneet lähes 5 kiloa.

Vierailija

Pelkkää kiitosta sain,koska mulla oli aika reippasti ylipanoa. Synntyksen jälkeen painoin 10 kiloa vähemmän kuin ennen raskautumista, eli laihduin raskauden aikana.

Mutta ylipainoa oli tosiaan kymmeniä kiloja.

Vierailija

Neuvolan täti oli tyyliin "miten luulet saavasi normaalipainoisen lapsen, kun et syö" Tosin söin ihan normaalisti, terveellisemmin vain, paljon hedelmiä ja vihanneksia, pizzat ym. jäi pois.

Onneksi neuvolalääkäri osasi suhtautua asiaan ihanasti. Oli sitä mieltä, että koska lähtöpainoa jo oli liikaa, ei laihtuminen haittaa yhtään, kun vaan en nälkää näe.

Vauva syntyi 3,5 kiloisena ja kuukauden päästä synnytyksestä itse painoin 62kg (ennen raskautta 78kg.)

Vierailija

Oon pieni ja lähtöpaino oli 55 kiloa. Synnärille ei sitten jäänyt juuri mitään. Ja imetysaikana oli pakko syödä ihan hirveesti ja koko ajan, jotta maitoa tuli. Joten imetysaikana vähän lihoin ja paino on nyt 58 kg.

Neuvolassa oltiin vaan tyytyväisiä kun paino ei nouse.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat