Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppilas ei saavu jälki-istuntoon

Vierailija

On niinkin, että kun oppilaalle määrätään jälki-istuntoa, ei hän tule.

Annetaan lisää, eikä oppilas tule.

Kotoa kerrotaan etteivät he saa lastaan jäämään jälki-istuntoon.

On se niitten kanssa selaista, että ...

Kommentit (8)

Vierailija

Mikään ei auttanut, aika vain. Ei auttanut, että uhattiin jättää luokalle ja jätettiinkin (jopa 2x). Vihdoin tajusin myöhemmin, että tarttis varmaan tehdäkin jotain elämällään. Nyt aikuisena olen erittäin hyvä ja tunnollinen oppilas (olen palannut kouluun), työelämässä loistavasti pärjännyt.

Meitä on moneen junaan.

Vierailija

enkä mä siis järjestä mitään erillistä siivoustilannetta, vaan haen sen nuoren siivoamaan NYT heti kun on ja seison sitten siinä vieressä, kunnes homma on hanskassa. Meidän koulusa näitä tilanteita hoitaa yleensä joku ope, jolla on vapaatunti meneillään, mutta joskus olen vaan jättänyt luokan tekemään hommiaan siksi aikaa (katastrofeja ei ole seurannut, hommien valmiusaste tilanteen päättyessä vaihtelee)

Kerran yhden oven hajottua tosin piti odottaa uuden oven saapumista. Silloin olin sopinut sen pojan isän kanssa, että isä tulee myös auttamaan oven ja lukon asennuksessa, Silloin piti järjestää erillinen tilaisuus, mutta sekin oli koulupäivän aikana (tietty, hyvä tuuri,e ttä se isä pääsi omilta töiltään, mutta useimmat kyllä pääsee kun niiden kanssa sopii asioista)

Vierailija

omien jälkien korjaamista, tupakkanurkan siivoamista, retkiltä pois jättämistä, ainekirjoitusta aiheesta "Miksi on tärkeää käyttäytyä kohteliaasti" tai "Miksi väkivalta on sivistysvaltioissa varattu valtiolle?" tai jotai nvastaavaa.

Jäki-istunnoist,a joihin oppilaita ei saa, ei ole mitään hyötyä. Yleensäkään niistä on vähemmän hyötyä kuin muista rangaisutksista, vaikka nyt esim kasvatuskeskusteluista.

Vierailija

Lainaus:

Jos ei jälki-istuntoonkaan saavu. Oon opena yläkoulussa ja tiedän, miten joitain oppilaita ei vain saa suorittamaan mitään rangaistuksia. Katoavat koulusta kesken päivän tai vaikka kesken tunnin, jos tietävät, että rangaistus on iltapäivällä odottamassa.

Vierailija

jos et tottele koulun sääntöjä, kurssista automaattisesti 4.

Voi sitten miettiä, kannattaako kerrata koko vuosi lintsaamisen takia.

Täytyy oppia olemaan.

Vierailija

Jos ei jälki-istuntoonkaan saavu. Oon opena yläkoulussa ja tiedän, miten joitain oppilaita ei vain saa suorittamaan mitään rangaistuksia. Katoavat koulusta kesken päivän tai vaikka kesken tunnin, jos tietävät, että rangaistus on iltapäivällä odottamassa.

Uusimmat

Suosituimmat