Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalapuikko tahi vaikea tehtävä...

Vierailija

Niin tuo kalapuikko juttu, sitähän ei kukaan meistä taida tietää mikä oli tilanne. Vaikka jos poliisi pyydetään paikalle, kysyn missä on opettajan ongelman hoitamistaito ja kohtaamis taito?

Tuosta poliiseilla pelottelusta tuli mieleen oman lapseni koulun käynti.

On kuin opettajien viisaus, turvautua pelotteluun tilanteissa joita hän itse ei hallitse. Kuten lapseni tapauksessa, kun kyse oli tehtävästä johon lapseni ei osannut vastata kuin apteekin hyllyltä. Opettaja katsoi asiakseen pelotella poikaani kyseisen aineen mukauttamisella tai jopa luokalleen jäämisellä. Lapsellista opettajalta, todella ala-arvoista käytöstä.

Lapseni tuli kotiin ja kertoi tilanteen, olin ihmeissäni ja vihanen.

Soitin siltä istumalta opettajalle ja kysyin suoraan, miksi ihmeessä hän on tuollaisia lapselle sepittänyt. Opettaja kertoi että häntä turhautti, kun asia oli kuitenkin edellisellä luokalla käsitelty. Emme voi odottaa lasten kun emme aikuistenkaan muistavan kaikkea, ei kaikki ole siellä kuin hyllyssä päässä jos kerran asian kuulee. Sanoin suoraan opettajalle, että jos tämä toistuu otan asian esille rehtorin ja tarvittaessa ylempien kanssa. Että opettaja nyt koettaa sen geometrian periaatteen valaista vielä kerran, jospa se mieleen lapselle sitten juolahtaa miten se menikään. Jos turhauttaa opettaja ottaa muutaman juoksuaskeleen vaikka koulua ympäri niin varmaan se helpottaa.

Tälläisissa asioissa olen kuin naaras leijona, epäoikeudenmukaisuus saa minut todella suuttumaan. Tämä ei ole eka kerta kun olen vastaavaa nähnyt tai kuullut, ei poikaani kohtaan tosin.

Kommentit (2)

Vierailija

kään hipaista lapsia, etteivät saa syytettä lapsen pahoinpitelystä. Niinpä esim. tuollaisen murrosikäisen pojan poistaminen luokasta on todella vaikeata, jos nuori päättää että hänhän ei tästä liiku. Tasan tarkkaan jos opet olisi menneet kantamaan pojan ulos niin pahoinpitelysyytteet olisivat niskassa. Ainoa vaihtoehto on kutsua virkavalta paikalle, heillä on oikeus taluttaa se kaveri ulos.

Uusimmat

Suosituimmat