Kun lapsien kummit ei muista

Vierailija

Onko kellään muulla tämmösiä ongelmia?

Meillä tosiaan 2 tyttöä, joiden kummeista vain 1 muistaa toista tyttöä aina synttärinä/jouluna. Muut 4 kummia siis 2 pariskuntaa, eivät muista kummilapsiaan.

En ymmärrä miten ihmeessä onnistuttiinkin valitsemaan tämmöset kummit lapsillemme. Parhaimpia ystäviä silloin valittiin kummeiksi.

Harmittaa lasten ja omastakin puolesta, kun olisi suotavaa, että kummivanhemmat nyt vähintäänkin edes pitäisivät yhteyttä kummilapsiinsa, mutta ei sitäkän voi meillä odottaa.

Kommentit (10)

Vierailija

Lapsi on 5v. Ei kukaan kummeista ole kiinnostunut kummilapsestaan. Yhdellä on sentään yritystä, mutta ei näe mitään vaivaa kummilapsensa eteen, esim. tule käymään. Hyvä jos joltain joulukortti tulee.

Kaksi kummeista on nainen ja mies, siis pariskunta, eikä tämä mies ole mitenkään kiinnostunut lapsestamme. Hän on todellinen "liitännäiskummi". Lapseni ei varmaan tuntisi jos hän tulisi kadulla vastaan.

t. helsinkiläinen äiti, näin meillä

Vierailija

näistä muitamattomuuksista huolimatta. Yhteydenpito vaan on melko yksipuolista MEIDÄN PUOLELTA! Kummit eivät juuri koskaan kysele meidän kuulumisia. Siis tätä yhtä kummia lukuunottamatta, jonka kanssa olemme tekemisissä paljon.

Terveisin ap

Vierailija

No olipas tosi tökeröä käytöstä siskosi kummeilta! Isän siskohan on sinunkin tätisi vaikkei kummitäti olisikaan. Jos minun veljeni saisi kaksoset niin ihan varmasti ostaisin aina molemmille synttäri ja joululahjat sekä tuliaiset sun muut.

Itsekkin olen siskoni lapsen kummi, ja siskolla on nyt 2 lasta. Ostan kyllä aina molemmille synttärilahjat ja joululahjat. Ja lähetän nimipäiväkortteja ja muutenkin muistan molempia siskon lapsia.

En näe mitään syytä muistaa omaa kummilastani "enemmän" vaan koitan olla mahdollisimman tasapuolinen. Olenhan molempien täti.

Vierailija

Minulta jopa yksi kummiehdokas (ja nykyinen kummi) halusi tietää mitä odotamme häneltä kummina. Ihan fiksusti tehty. Hänellä kun oli jo 3 kummilasta ja kokemuksia suuntaan jos toiseen niin hän halusi tietää onko hän vain pelkkä lahjanantoautomaatti, ilmainen lapsenlikka vai jotain vähän enemmän.

Vierailija

mitä odotamme heiltä kummeina, koska tiesivät oikein hyvin, kuinka vanhemman lapsen toisien kummien kanssa oli käynyt. Että eivät siis muistaneet tyttöä. Nyt tämän nuorimman lapsen kummit alkaneet ihan samanlaisiksi, vaikka hirmu mielellään suostuivat silloin kummeiksi, kun ei heillä edes ollut ennestään kummilapsia.

Tietääksemme emme ketään ole suututtaneet.

Oikein TOSI ystäviä sattunut tälle perheelle kummeiksi.

Vierailija

vai onko tuo yhteydenpito jäänyt kummien harteille? Eli ei teistäkään kovin hyvää kuvaa anna jos oletatte että kummit muistaisivat syntymäpäivinä ja jouluna ja muun ajan on ihan sama. Kyllä se kuuluu kummilapsenkin ottaa yhteyttä kummeihinsa ja silloin kun lapsi pieni niin lapsen vanhempien.

Vierailija

niin ei oikein voi verrata sitä aikaa kun itse olimme lapsia. nykyään perhekoot ovat piennetyneet ja voi olla, että on tosiaan vain pari täditettävää.

Jos mietin esim oman äitini sisaruksia, heitä on ollut kaikkian 7 ja lapsia heillä yhteensä 24 ei tosiaankaan voinut olettaa, että kaikki olisi muistaneet kaikkien synttäri ja joululahjat tai ylipäätään, että niitä olisi tarvinnut ostaa. Tämä nykypäivän kulutusyhteiskunta mittaa kaiken tavaran määrässä.

Sen sijaan sisarukset auttoivat toisiaan lastenhoidossa jne.

Vierailija

Lapseni toinen kummi muistaa syntymäpäivät ja joulut, kysyy kuulumisiä muutenkin. Toinen kummi ei pidä yhteyttä, ei ole pitänyt yhteyttä sitten ristiäisten. No kunhan edes toinen kummi ja meillä on ns. vara kummi mikä ei ole virallinen tai ollut lapsen elämässä mukana edes alusta saakka.

Minä olen siskoni lapsen kummi, minulle se kunnia asema ja osaan arvostaa sitä. Muistan kummilastani muutenkin kuin lahjuksin, otan luokseni hoitoon. Vietän aikaa lapsen kanssa, kun minulla vain siihen on tilaisuus. Ihana kohta 2v taapero. Luulen että muutkin lasten vanhemmat osaisivat arvostaa kummia, joka antaisi huokaisu taukoja. Olisivat läsnä lapsen elämässä vaikka sitten ottamalla yö kylään tai muuten ottamalla huomioon.

Kysyn aika ajoin siskoltani tarvitsisiko kummilapseni jotain tärkeää? uuden ulkoilupuvun tai jotain. Haluan avustaa ja tukea perhettäkin, olla apuna jos sitä tarvitaan.

Vierailija

mies halusi kaveripiiristään. Minäkin heidät tunsin jotenkuten.

Ristiäiset oli 300 km päässä ja niistä tiesivät hyvissä ajoin. Eivät tulleet paikalle, kun olivat "kipeitä". Todellisuudessa luulen, että oli sen verran paha krapula tms. Koskaan eivät osatneet edes ristiäislahjaa tai edes korttia. Kosokaan eivät ole edes kortilla muistaneet. Tosin kun olen tytölle (nyt 12v) kummeista puhunut, niin en kyllä tätä pariskuntaa edes enää mainitse. En pidä heitä kummeina.

Tärkeintä ei ole se, että kummi muistaa lahjalla vaan ihan vaikka korttikin riittäisi. Muilla lapsilla kaikki kummit muistavat aina jollakin tavalla tai jos eivät lahjaa postissa laita, niin sitten kun tapaamme, niin antavat lahjan. Nuorimmalla lapsella on sylikummina yksi parhaista ystävistäni ja muistaa pääsiäisenä, ystävänpiävänä, jouluna ja synttäreinä ja kesällä tai tulla rantapallo postissa kesäterveisinä.

Itsellä on lapsuudenmuisto kummiasioista. Olen kaksonen ja siskollani oli kummina isäni siskon perhe. Minulla oli vanhempien ystäväperhe, johon yhteydenpito väheni. sen jälkeen kun täytin 4v en ole heitä nähnyt, eivätkä he ole minua muistaneet. Siskoni kuummit taas muistivat aina ja muistan kuinka monet katkerta itkut itkin kun sisko sai heiltä ihania lahjoja. Minulle eivät koskaan ostaneet mitään. Tosin mieleen on jäänyt kun sisko sitten antoi minulle kimaltelevan hiuspinnin omistaan, koska hänellä oli niitä jo niin paljon. Mieleen on jäänyt myös se, että kun tapasimme tätä perhettä, he juoksivat ovelle siskoani vastaan ja kaappasivat hänet syliinsä, huutaen, että sieltähän se meidän kummityttö tulee. Minä olin täysin ilmaa heille, kun en ollut kummilapsi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat