Miten vessaan taaperon kanssa?

Vierailija

Taannoisen ketjun innoittamana olen päättänyt alkaa käymään yksin vessassa, siis ketjussa arvosteltiin äitejä jotka käyvät vessassa niin että lapsi saatta tulla mukaan, ovi on auki tms (lapsi voi nähdä menkat...) niin nyt päätin että lapset saa oppia kunnioittamaan yksityisyyttäni, mutta, miten helvetissä se onnistuu? Toki taapero selviää hengissä itkun kanssa oven takana mutta entä kun 2v tönii alle 1v nurin heti, tai alle 1v kiipeää sohvalle ja putoaa??

En mä kyllä osaa tätä hoitaa, taidan edelleenkin jättää oven auki vessaan jotta voin seurata lapsiani ja tarvittaessa pääsevät luokseni jos sattuu jotain. Ja tarkoitan nyt isommalla hädällä käymistä.

Kommentit (12)

Vierailija

No huh, onneksi en olekaan ainoa! =D

Luulin jo ketjusta että olen tosiaan totaalisen pöljä kun usein kuljetan alle 1v mukana vessaan ettei isompi käytä tilasuutta hyväks..ja etenkin ettei pieni pääse putoamaan mistään!!

Mutta on se hyvä että av:lla on myös niitä mammoja joiden lapset ymmärtää äidin yksityisyyden tarpeen :) .

t. ap

Vierailija

eli meillä iso olkkari jonne mahtuu hyvin matkasänky olee kasattuna koko ajan. se on ollut aivan ihana pelastus kun haluaa mennä just yksin vessaan tai muuta vastaavaa. käytän sitä myös joskus kun laitan tiskejä koneeseen, eihan siitä muuten mitään tule kun 1v sählää vieressä ja teräviä veitsiä ym. muutenkin on aivan ihana välillä juoda vaikka kahvi ihan rauhassa ja laittaa taapero sinne leikkimään. ei se lapsi siitä kärsi jos joutuu hetken leikkimään pienemmässä tilassa.

ja toinen keino meillä on stokken syöttötuoli jota ei hevin saa kaadettua ja siinä valjaat niin ei kiipeäkään. valitettavasti joka päivä joutuu hetkisen viettää jossain paikoillaan.

lapsia mulla kaks, toinen 3,5v ja toinen 1v.

Vierailija

Olen ajatellut että sänky pysyköön sellaisena paikkana jossa on hyvä käydä nukkumaan, ei siis mitään epämiellyttäviä mielleyhtymiä kurjaan huudatukseen. Meillä ei käytetä sänkyä rangaistus- tai jäähypaikkanakaan.

Meidän 1v huutaa kurkku suorana oven takana. Uskallan jättää kun on vain yksi lapsi ja kuulen äänestä missä hän on. :) Vessaan ei voi päästää kun en halua pökäle peräpäästä roikkuen hypätä pöntöltä lapsen perään. Valitettavasti siis joutuu karjumaan sen aikaa kun itse käyn vessassa. Yleensä yritän kyllä ajoittaa veskikäynnit päiväunien tms aikaan. :)

Vierailija

kun vauva syntyi taloon, reilu 2 vuotias olisi satuttanut vauvan ihan varmasti, ellen olisi ottanut vauvaa joka kerta turvaistuimessa mukaan vessaan. Nyt aikaa on mennyt jo 8kk ja nyt veljekset voi jo jättää keskenään ja saan olla vessassa yksin. Mutta sitä on tehtävä niin kuin itse parhaaksi näkee. Molemmille/kaikille lapsille on taattava turvallisuus.

Vierailija

Hänen mielestään se on hetki jolloin "me tytöt" keskustelemme naisten jutuista.

Yksityisyys olisi tietysti kiva juttu, mutta ei kai tähän kukaan kuole.

Itse muistan lapsena, kun meillä oli vielä ulkohuussi että siellä oli 3 reikää rinnakkain! Arvatkaa vaan kun piti kylmällä/pakkasella mennä vessaan, mentiin sinne yhdessä ja istuttiin mamman kanssa rinnakain tarpeillamme! Tulipahan siinä elämän tosiasiat selviksi aika luonnollisella tavalla.

Vierailija

No meidän 2v ainakin kiipeää pinniksestä alta aika yksikön pois? Ja nuorimmalla on sen verran paha äitikausi menossa että miks pitäis huudattaa sitä, en ymmärrä.

t. ap

Vierailija

meillä on vessan ovi kiinni ainoastaan silloin, kun mies on kotosalla katsomassa lasten perään tai luonnollisestikin myös silloin, jos on vieraita käymässä :-) ! Pakko lasten perään on katsoa... Sattuisi hyvin äkkiä vahinkoja, jos lukkiutuisin vessaan. Pienemmän otan aina mukaan, isompi pärjää sen aikaa ilman valvontaa.

Vierailija

Mikä yksityisyys??? Mä jos vedän oven kiinni vessaan mennessä, niin meillä menee huusholli remontiin ja pienin huutaa kurkku suorana oven takana äitiä. Lapset 2x3v ja 1v. Mut sit kun mies tulee kotiin niin voi sitä luksusta ja nautintoa kun saa istua paskalla aivan rauhassa ;)!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat