Täällä ketään hometalossa sairastunutta?

Vierailija

Miten sairastuitte ja miten nuo homeet todettiin? Terveystarkastajan paikalle saaminen tuntuu erittäin vaikealle, olisiko jossain vertaistukea?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

pojalle tuli myös astma ja miljoona allergiaa. Muutto uuteen kotiin auttoi melko pian. Ainakaan suomi24stä ei sitä vertaistukea löydy, siellä kirjoittelijat vain tappelivat keskenään:(

Vierailija

sen ilmastoinnin filtterit pitäisi vaihtaa vissiin vuoden välein.. niin ainakin meillä työpaikalla oli. Vähintään parin vuoden välein. Jos niitä ei vaihda, tuloksena voi olla esim. ulehduksia. Meillä töissä huolto kämmi tuon filttereiden vaihdon ja todella usealla alkoi keuhkoputken, poskiontelon, otsaontelon, silmien yms tulehduskierre. Onneksi työterveyshuolto reagoi, kun samasta osoitteesta alkoi virrata porukkaa sisään ja mikään lääkekuuri ei auttanut, niin saatiin vähän potkua persiille ja siinähän se sitten vaihdon yhteydessä huomattiin, että filtterit oli ihan tukossa ja olivat olleet niin jo pitkään:(

Vierailija

kun ei itse tarvitse siellä asua niin mitä sitten väliä?

Mulla oli päänsärkyä, nuhaa, poskiontelontulehduksia ja kurkkukipua. Esikoisella ainakin päänsärkyä ja vauvalla flunssan oireita. Mies yski ja hänellä nyt ainakin astma, luultavasti keuhkoahtaumatauti mutta sitä ei ole diagnosoitu. Kiva sairastua loppuelämäkseen homeen takia!

Muuttakaa pois jos vaan mahdollista, terveyden kanssa ei kannata leikkiä!

Vierailija

juuri elämänsä ekan astmakohtauksen, muu perhe sairastaa jatkuvasti korviaan+ muuta flunssaa, nyt ovat onneksi muuttamassa uuteen kotiin. Käy vain sääliksi seuraavaa perhettä, joka taloon muuttaa...Ja terveystarkastajat viisveisaavat homeista, niitä kun kasvaa tosi monessa talossa!

Vierailija

En edes tiedä, mille kaikelle olen altistunut, koska osa altistuksesta on ollut työpaikalla, jossa ei kunnolla tutkittu asioita... Sen kuitenkin tiedän, että monessa paikassa, jossa olen altistunut, on ollut runsaasti sädesieniä ja muita pahimman luokan homeita.

Toivon, että tämä joskus helpottaa edes jonkun verran. Tai onhan se jo hiukan helpottanut, hurjimmassa vaiheessa sain kesäaikaan ulkona oireita 10 minuutissa, enää ei onneksi tule... Uskon, että maitohappobakteereiden syöminen on autanut tuohon. Olen myös kuullut henkilöistä, jotka useamman vuoden puhtaissa tiloissa oltuaan

Lainaus:

Olen nro 30. Huh, aika hurjaa tuo. Minullakin paljon kokemusta tavaran poisheitosta ja reagoin hometavaraan mutta lähinnä iho-oirein ja allergisilla reaktioilla sekä pahoinvoinnilla. Mies taas on terve ja välillä ei usko minua.

Mille oikein altistuit??

Vierailija

ihmiset katsovat, kuin vajaaälyistä, jos puhut homeista=( Meillä välikatolla kasvaa kattotuoleissa jotain valkoista rihmastoa ja tummaa sientä, mutta ainakin näin maalla se on vissiin ihan normaalia. Mistä sitä apua saisi??? ap

Vierailija

Kosteusvaurion korjauksen aikana sairastuin. Kukaan ei uskonut aluksi että olisi myös homevaurio. ITSE jouduin sen todistamaan ja sitten järjestyi väliaikainen asunto, laajempi korjaus.

Nyt asutaan jo muualla, mutta tuntuu että limakalvot reagoi moniin asioihin (pakokaasut, puu- uunin lämmitys lähistöllä, hajusteet, liimat, maalit, homeet, pähkinä ja ties mitä muuta.

Vierailija

Onkohan meilläkin hometta. Makkarissa on todella tunkkainen haju ja mulla menee siellä aina nenä tukkoon. Oon myös aina väsy jonka luulin johtuvan ylipainosta mutta ylipaino alkaa olla mennyttä ja väsy on vieläkin.

Tää on vanha talo, laajennettu kolme kertaa. Alkuperäinen talo joskus 50 luvulta. Lattiat vetää ja laipio tiputtaa suojasäällä vettä niskaan.

Ollaan kyllä muuten terveitä, vuoden ikäinen lapsikaan ei ole sairastanut vielä yhtään. Nukkunut kyllä eri huoneessa aina, osittain tuon äärimmäisen tunkkaisen ilmankin takia.

Vierailija

kokemukset hometalosta. Apua hain tietty netistä, kävin asumisterveysliiton homeongelmaisten tapaamisissa. Sieltä saa ainakin vertaistukea. Isommissa kaupungeissa ainakin näitä järjestetään.

Lapsella puhkesi astma joka nyt parantunut poismuutettua. Hulluna muakin pidettiin, tai oikeastaan aivan sekopäänä. Terveystarkastajan mukaan oli terve talo, aivan turhanpäiväinen käynti. Homekoirat oli hyvänä apuna todistajina. Heidän haukkumista kohteista avattiin ja vietiin labraan ja hometta oli. Homemaljoilla tuli puhtaat tulokset.

Voit kysellä mitä haluat, kaikenlaista tietoa löytyy ja itsellenikin on homevainu syntynyt..

Vierailija

Meillä vuokra, ja -tanan vuokraisäntä on jo seuraavalle vuokraamassa. Kävi haistelemassa selvästi homeenhajuista lastenhuoneen seinää ja kehtaisi tokaista, että pitää vain TUULETTAA, tekisi mieleni tirvaista koko äijää.

Vierailija

oli asioita järjestämässä homeasiantuntija joka noita näytteitä otti seinistä koirien näyttämistä paikoista. Terveystarkastajan hommiin ei kai kuulu näytteiden otto. sillä turhanpäiväisellä mittarilla mittaa kosteuksia..... vietiin yliopiston labraan.

se homeloukussa asunut

Vierailija

Parikuisena alitettiin rankat lääkitykset. Karu tarina kaikenkaikkiaan. Valehtelua asunnonmyyjien puolelta yms...joutuivat tosin lopulta vastuuseen ja joutivat ottamaan lainan maksaakseen huijauksesta koituneet kulut uudelle perheelle.

Vierailija

Asumme uudessa (4 vuotta ) talossa, mutta kärsin jatkuvasta väsymyksestä ja sitkeästä limasta nielussa. Tuntuu, että olisi flunssa koko ajan päällä, lihaksia särkee. Voiko esim. koneellisessa ilmavaihdossa olevat ongelmat aiheuttaa vastaavia oireita vai onko kyseessä aina home? Minulla aiempaa homealtistusta parista aiemmasta kodista. Ensimmäisessä tapauksessa en vielä edes oireillut. Pelottaa älyttömästi, sillä isot lainat painavat päälle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat