Millaisia harrastuksia n. 3-5v lapsillasi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

3V: musiikkileikkikoulu kerran viikossa

5V: musiikkileikkikoulu ja soittotunti (yht 2h viikossa), tanssi 1 h viikossa, kevätkaudella luistelukoulu 1 krt/vko, syyskaudella oli uimakoulussa yhteensä 10 kertaa peräkkäin kerran viikossa

Lisäksi ei-ohjattuja "koko perheen" harrastuksia samat kuin vanhemmilla (hiihto, laskettelu, uinti jne)

Vierailija

Olivat siis kotihoidossa. Aloittivat viime syksynä päiväkodin ja olemme olleet ilman harrastuksia, olemme rauhoittaneet arjen kokonaan.

Nyt esikoisemme 5v on pyytänyt, voisiko hän päästä jalkapalloon. Sen aloitamme nyt ja kokeilemme kuinka tulee sujumaan ja jaksamaan, onneksi tämä harrastus on sunnuntaina.

Kuopus reilu 3v ei ole kaivannut harrastuksia päiväkodin ohella, pääsee sitten kun itse sitä haluaa.

Olemme toki käyneet perheen kesken uimassa yms, mutta ohjatussa harrastuksessa eivät siis ole enää olleet.

Vierailija

t. 5

Lainaus:

ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia. Perheen kesken harrastetaan hevosia, hiihtämistä, leikkimistä, laulamista, lukemista, "lenkkeilyä" ja "patikointia", pyöräilyä ja mitä nyt ikinä keksitäänkään... En pidä ajatuksesta, että pienen ihmisen elämään täytyisi jo tunkea kodin ulkopuolisia harrastuksia, kun lapsi ei itse ole niistä vielä edes kiinnostunut. Sitten, kun lapsi itse haluaa alkaa harrastaa, niin asia on tietysti eri ja tuemme lasta mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija

5v-tyttö

satubaletti, luistelukoulu, uimakoulu ja 3 pv viikko päiväkodissa.

Koko joululoman kyseli milloin pääsis taas noihin kaikkiin juttuihin :-)

Vierailija

4-vuotias ja 5-vuotias, kumpikin käy kerran viikossa kunnan kerhossa.

Kalastamme ja pilkimme, käymme sienessä ja marjassa, hoidamme puutarhaa, jos noita nyt voi harrastuksiksi sanoa..

Vierailija

Lapset 4v, 2v ja vauva 3kk, kaikki kotihoidossa.

4v käy kaksi kertaa viikossa srk:n kerhossa (aamupäivän kestää).

Kerran viikossa käydään koko porukka muskarissa.

Vierailija

kerhoa vastaava 3h/pv (aamupäivisin) + lisäksi liikuntakerho 45min, baletti 45min ja suomikoulu 1,5h per vko. käymme kerran viikossa luistelemassa. kohta 4v. tyttö.

Vierailija

ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia. Perheen kesken harrastetaan hevosia, hiihtämistä, leikkimistä, laulamista, lukemista, "lenkkeilyä" ja "patikointia", pyöräilyä ja mitä nyt ikinä keksitäänkään... En pidä ajatuksesta, että pienen ihmisen elämään täytyisi jo tunkea kodin ulkopuolisia harrastuksia, kun lapsi ei itse ole niistä vielä edes kiinnostunut. Sitten, kun lapsi itse haluaa alkaa harrastaa, niin asia on tietysti eri ja tuemme lasta mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija

haluaisi mennä myös luistelukouluun. Katsotaan aloitetaanko se vielä tänä talvena vai vasta ensi syksynä. Tanssiin on itse halunnut ja luistelemaankin itse pyytää eli meilläkin saa harrastaa sitä mistä itse tykkää.....

Isompi kohta 7-v pelaa ringetteä ja harkat on kaksi kertaa viikossa. Tämän lisäksi käy myös kerran viikossa ratsastustunneilla. Nämä ovat myös lapsen omia valintoja.

Vierailija

Poika kohta 6v. käy keskiviikkona temppukoulussa, torstaina isänsä kanssa aikuinen-lapsi uimakoulussa ja sunnuntaina luistelukoulussa.

Tyttö 3v. käy maanantaisin satujumpassa ja sunnuntaisin luistelukoulussa. Lisäksi uimahallissa 1-3 krt kuukaudessa.

Molemmat ovat päiväkodissa 10pv/kk.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat