Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa tyhmää, karppauksesta kysymyksiä, kiitos ! =)

Vierailija

Saako syödä esim tacoja, siis se kuori? Entä mitä syötte aamupalaksi?



Antakaa yksinkertaisia neuvoja mitä saa ja mitä ei saa syödä. En oikein saa selkoa noista karppi-sivuista.

Kommentit (5)

Vierailija

niitä sivuja koko tämän vuoden. Olen kyllä saanut selkoa niistä, harkitsen vielä ryhtyisinkö... Olen normaalipainoinen, joten sen takia ei tarvitsisi. Haluaisin kokeilla jos siitä piristyisi, nykyään aivan veto vekka jatkuvasti.

p

Vierailija

Syön yleensä rahkaa tai kreikkalaista jugurttia marjojen kanssa.

Joskus jos on oikein nälkä ja enemmän aikaa, teen mikromunakokkelin ja lisäksi pekonia tai makkaraa.



Paino pudonnut 4 kuukaudessa 7 kg.



Päivälliseksi usein ison lautasellisen salaattia, grillattuja kasviksia tai ratatouillea tms. sekä lihaa, kanaa, lohta tms. mielihalujen mukaan. Lounas samalla periaatteella.

Vierailija

Ei kukaan voi tällaisella palstalla kaikkea selittää.



Idea on yksinkertaistettuna siinä, että jätät huonot hiilarit pois (jotkut jättävät lähes kaikki hiilarit, mutta se on hankalampaa).



Jos lähdet liikkeelle siitä, ettet syö enää lainkaan perunaa, mitään missä on valkoista jauhoa etkä sokeria, paino putoaa aivan varmasti. Joka ikisessä tuoteselosteessa on kerrottu hiilarien ja proteiinien määrä: katsopa ne pakkausten kyljestä. Se auttaa valitsemaan. Jos on paljon hiilareita ja vähän proteiineja, älä osta. Proteiineja voit syödä huoletta, kunhan et syö hiilareita.



Helpompaa ehkä, jos sallit itsellesi hiukan täysjyvätuotteita, mutta tiedän että tästä on monta koulukuntaa.



Ja tacot eivät siis kuulu karppaajien perusruokavalioon - katsopa pussin kyljestä se hiilarimäärä!

Vierailija

Älä syö taco-kuoria paitsi herkuksi. Taikinastahan ne on tehty :)



Aamiaiseksi vaikka hedelmää, kinkku-juusto-kurkkurullia, kinkkua, kananmunaa, tähteeksi jäänyttä ruokaa (esim kylmä kana tai paisti on namia), juustoa, maustamatonta jugurttia marjojen tai hedelmän kanssa... :)

Vierailija

katsot joko paketin kyljestä ja/tai finelistä, mitä ruoka-aine sisältää. Jos suurin osa energiasta tulee hiilareista, se on nou nou.



Käytännössä pois jauhot, sokeri, riisi, makaroni, leipä, peruna.



Tilalle rasvaa (voita, punaista maitoa) ja kasviksia (parsakaali, kurkku, tomaatti, paprika jne). Kasviksia reilusti, niissä on vähän hiilareita, mutta paljon vitamiineja ja muuta tarpeellista.



Aamupalaksi vaikka munakas pekonilla, ja sen kanssa vihanneksia.

Uusimmat

Suosituimmat