Kätilö vastaa kysymyksiin hetken aikaa

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lainaus:

Laiton jälkeen pitäisi kääntää kylkeä ettei aina leviää oikein ja ei vaikuta vain toispuoleisesti.

Aivan totta on tämäkin.

klö

Vierailija

Lainaus:

Miten näkisit tilanteeni, se on jäänyt kaivelemaan!!!

Eli Myrkytys eteni kovalla vauhdilla; sairaalassa olimme klo 20.10, pulssi laski 55, verenpaine koholla en tiedä mitä, puhe meni 20.30 ja taju 20.45 krampasin... lapseni syntyi sektiolla 21.20 eli miten näet tilanteeni+

Neuvolassa pe oli ollut proteiinia ja sokeria virtsassa kova turvotus niin ettei kengät mennyt jalkaan verenpaine tuplat lähtöpaineista ja su alkoi näköhäiriöillä jonka takia siis lähdimme sairaalaan.... Tilanne on jotenkin jäänyt vaivaamaan minua!!!

Eipä tilanteessasi muuten olisi voinut toimia, toivottavasti lapsi voi hyvin. Sinun kohdallasi oli kysymys todella graavista ja nopeasti edistyvästä tilanteesta. Onneksi olit sairaalassa ja siellä toimittiin asian vaatimalla tavalla, muuten olisi voinut käydä huonosti.

Parempi olisi varmaan ollut, jos olisit jo pe lähtien ollut sairaalaseurannassa.

klö

Vierailija

kaverini synnytti viime syksynä phks:sa ja kertoi että hänelle ei KERETTY antamaan epiduraalia koska HOITAJAT eivät huolehtineet siitä ajoissa vaikka hänellä se oli toivomuksena. Oli kivuissaan huutanut hoitajia mutta kukaan ei ollut ottanut häntä tosissaan vaikka oli kovat kivut.

Suurinpiirtein noin juttu meni. Missä vaiheessa epiduraali täytyy laittaa? entä mitä muita vaihtoehtoja on?

T: tietämätln ensisynnyttäjä

Vierailija

Ylipainoisella ei tarvitse painon rask. aikana nousta lainkaan, syömiset kuriin ja lisää liikuntaa.

Itse ylipaino ei sikiölle vaaraa aiheuta vaan voi aiheuttaa raskauteen komplikaatioita ja sitä kautta olla sikiölle vaaraksi. Rask, aikainen diabetea on tavallinen ja raskausmyrkytys.

Synnytyksessä puudutukset on hankalampia laittaa ja asennot rajoitettuja.

Onnea raskauteesi!

klö

Vierailija

Miten näkisit tilanteeni, se on jäänyt kaivelemaan!!!

Eli Myrkytys eteni kovalla vauhdilla; sairaalassa olimme klo 20.10, pulssi laski 55, verenpaine koholla en tiedä mitä, puhe meni 20.30 ja taju 20.45 krampasin... lapseni syntyi sektiolla 21.20 eli miten näet tilanteeni+

Neuvolassa pe oli ollut proteiinia ja sokeria virtsassa kova turvotus niin ettei kengät mennyt jalkaan verenpaine tuplat lähtöpaineista ja su alkoi näköhäiriöillä jonka takia siis lähdimme sairaalaan.... Tilanne on jotenkin jäänyt vaivaamaan minua!!!

Vierailija

Esikoisen sektion jälkeen kipupumppu piti poistaa heti allergisen reaktion takia. En kokenut saavani riittävästi kipulääkkeitä, en pystynyt kipujen vuoksi imettämään enkä muutenkaan hoitamaan vauvaa. Kohta toinen sektio edessä ja nyt mies ei voi olla vauvaa hoitamassa joten haluaisin paremmat kipulääkkeet, mitä vaihtoehtoja on?

Kiitos avusta!

Vierailija

Lainaus:

miten iän riskit näkyvät synnärillä?

Kyllähän tilastollisesti riskit kasvavat huimasti 35 ikävuoden jälkeen.

Periaatteessa kyllä lapsia voi tehdä niin kauan kuin raskaaksi tulee, mutta itse en suosittelisi kovin paljon yli 40v jälkeen, riippuu tietenkin omasta kunnosta ja jaksamisesta.

Vierailija

Takana km vk 14. Vauva oli voimakkaasti turvonnut ja syyksi epäiltiin vakavaa verenkierron häiriötä ja mahdollisesti kromosomipoikkeavuutta. Nyt meitä on rohkaistu uuteen yritykseen. Raskaus oli toinen ja minullaikää jo 39 v. Ennestäänmeillä on terve lapsi-

Oletko urallsi nähnyt, että vastaava tapaus uusiutuisi? Pelottaa, että en kykene saamaan tervettä lasta. Uskaltaako tässä enää yrittää?

Vierailija

Ponnistusvaihe kesti 2h, sitten tuli komplikaatioita. Lapsi saatiin onneksi vedettyä pihalle, minä sen sijaan olin todella huonossa hapessa. Näiden Jälkiseuraamusten takia näin lapseni ensimmäisen kerran hänen ollessa 3vrk. Makasin sairaalassa 2vkoa, mut kaavittiin 2x ja jälkivuoto kesti 8vkoa. Uskallanko yrittää uudelleen alateitse?

Vierailija

niin eikö ne jaeta kolmeen ryhmään, mitkä nämä ovat?

Haluaisin tietää, kun itselläni oli vaikea pre-eklampsia, kiireinen sektio tämän johdosta

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat