Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen ihan kamala, mutta en voi olla tuntematta pientä vahingoniloa.

Vierailija

Minulla on tuttavaperhe, jossa vaimo on aina ollut olevinaan vähän parempi kun muut. Useimpien juttujen olen antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta pientä antipatiaa on tässä vuosien varrella kertynyt. Nyt tämä perhe on yrittänyt myydä rivitalokolmiotaan aikeissa alkaa rakentamaan omakotitaloa. Lähtivät myymään henkseleitä paukutellen, mutta kas kummaa, asunto ei meinaa mennä millään kaupaksi. Nyt ovat joutuneet laskemaan hintaa ja kuulemma takaajatkin olivat perääntyneet omakotitalosuunnitelmista (lainaa siis eivät ole vielä nostaneet), koska rouvan suhteellisuudentaju tuntuu pettäneen pahemman kerran näissä(kin) suunnitelmissa. En voi sille mitään, että tunnen pientä vahingoniloa.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lainaus:

Aika moni ystävyys on loppunut siihen, että olen huomannut näiden "ystävieni" kateuden. En jaksa olla keskenkasvusten ihmisten kanssa kovin paljoa tekemisessä, se on liian rasittavaa..muutenkin raskas elämäntilanne.

se on kyllä omaa luuloa, että toiset kadehtivat, koska se on parempi selitys kuin se, että itse käyttäytyisi huonosti. Miksi kukaan kadehtisi sinua, jos sinulla on kerran raskas elämäntilanne?

Vierailija

erästä tuttavaperhettä kohtaan. Rahaa heillä on ja aina esittelevät uusia hankintoja, veneitä yms. MUTTA Toivovat kovasti poikaa, mutta tyttöjä "vain" tulee eikä avioliittokaan taida oikein hehkua enää. Siinä sen näkee, että rahalla ei saa kaikkea! Heidän rahoistaan en ole pätkääkään kateellinen, olemme hyvin taloudellisesti toimeen tulevia, mutta emme lesoile materiaalilla.

Vierailija

Se kuuluu ihan normaaliin ihmiselämään.

Vahingoniloakin saatan silloin tällöin tuntea, mutta kateutta hetkellisesti esim. muiden pitkistä ja eksoottisista ulkomaanmatkoista, koska me emme voi olla työstä yhtäjaksoisesti useampaa viikkoa pois, koirille pitää löytää hoitaja, pieni lapsi estää pitkät lennot jne.

Sitten sitä yleensä huomaa, miten kivoja asioita ne "estävät" seikat ovat: lapsi, koiria, vastuullinen työ...

Vahingoniloa tunnen lähinnä silloin, kun joku on retostellut ja kehunut suureen ääneen etukäteen jotakin asiaa, joka ei sitten olekaan toteutunut ihan niin kuin piti.

Vierailija

minä olen välillä kateellinen, vahingoniloinen ja toisinaan toivon joillekin mielestäni kamalille ihmisille vilpittömästi pahaa. Eikä tämä häiritse rauhaani ollenkaan.

Vierailija

Silloin kun on kaikki hyvin niin ihmiset on niin kateellisia, että...

Itse en ymmärrä kadehtimista, koska elän omaa elämääni niin hyvin kuin osaan. Omassa elämässä riittää tarpeeksi pohdittavaa.

Vierailija

uskonpa että suurin osa ihmisistä vastaavassa tilanteessa tuntisi jotain samaa - edes ohimenevästi, häivähdyksenä. Vahingonilolle ja kateudelle ei kyllä kannata antaa valtaa vaan pyrkiä eroon moisista elämänpilaajatuntemuksista.

Vierailija

Aika moni ystävyys on loppunut siihen, että olen huomannut näiden "ystävieni" kateuden. En jaksa olla keskenkasvusten ihmisten kanssa kovin paljoa tekemisessä, se on liian rasittavaa..muutenkin raskas elämäntilanne.

Vierailija

Samoin kateus on mulle vieras tunne, en ole koskaan ollut kateellinen kenellekään. Eipä ole tähän mennessä kenekään menestyminen ollut minulta pois.

Ottakaa muutkin kantaa. En halua ajatella olevani luonnonoikku...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat