Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian pinnallinen - äitien pitää huolehtia itsestään

Vierailija

Hei vaan kaikki äidit ja isät!

Olen monia kertoja lukenut perhettä ja äityittä käsittelevistä lehdistä sitä miten naiset kirjoittavat siellä miten lapsen tulon myötä unhoituu kokonaan itsestään huolehtiminen...

Ollaan siinä miehen aivan liian isossa t-paidassa, ei kammata hiuksia ja omasta itsestään huolehtiminen jää ihan kokonaan. Ja kysellään omalta kullalta olenko vielä viehättävä ja seksikäs, johon kuulemma miehet vastaavat että sinä nöpöni olet kauneimmillasi ihan millaisena vain. Sitten kuitekin ihmetellään minkä takia seksielämä ei enää luista ja pelätään että se oma kulta käy vieraissa. Nyt kysyisinkin ihan rehellisesti teiltä miehiltä, olettko tosiaan sitä mieltä että oman kumppanin ei tarvitse itsestään huolehtia?? Onko aihe kotona niin arka että siitä ei pysty puhumaan?

Itselläni on pieni vauva ja pystyn ihan normaaliin tapaan pitämään itsestäni huolen kaikkien muiden askareiden ohella, toki mieheni ymmärtää tämän ja myös mahdollistaa tarvittavan ajankäytön laittautumiselle. Minulle henkilökohtaisesti laittautuminen ja itsestäni huolehtiminen on tärkeää, oman itsetuntoni ja hyvin voinnin kannalta.

Nyt vaan rehellisiä kommentteja peliin!

Terveisin,

Olenko liian pinnallinen

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Jos on useampi pieni , on aika välillä niin kortilla, että sitä huomaa joskus puolen päivän tienoilla, että tukkakin on kampaamatta. Mutta aika aikaansa kutakin. Taas jonain päivänä on enemmän aikaa katsoa itseään peilistä=)

T. kolmen äiti

Vierailija

Mieti ap, miksi sinäkin olet huolissasi vain NAISTEN meikkaamisista, pukeutumisista jne.? Miksi et kauhistele MIESTEN tyyliä, nykymiesten laiskuutta ja kädettömyyttä?

Vierailija

Minulla ei ollut aikaa tuollaiseen silloin, kun vauva oli pieni. Vauvan ollessa lähempänä puolta vuotta aikaa alkoi taas olla. Meillä miehen ajan vei talonrakennus ja vauva oli erittäin vaativa.

Vierailija

Eri ihmisille eri asiat tuovat sen hyvän mielen.

Itse meikkaan kun menen kouluun tai töihin, mutta kotona ollessa en meikkaa. Minulle meikkaaminen tai tukan laittaminen eivät tuo hyvää mieltä tai lisää itsetuntoa. Laitan kun muka pitää. Tai tuntuu että sitä vaaditaan. Kun on nainen niin pitää laittautua. Siitä ajatuksesta pitäsi kyllä päästä eroon.

Mikähän siinä muuten on ettei meikkaaminen muuta mieltäni paremmaksi? Mieleni voi olla ihan yhtä hyvä meikittä tai ilman. Ei mitään eroa.

Vierailija

Kaikilla ei ap ole samanlainen vauva ja mies kuin sinulla. Toisilla on koko ajan huutava ja vaativa lapsi, univelkaa ja paljon poissa oleva mies tai ei miestä ollenkaan.

Toisilla on vauvan lisäksi muita lapsia, taaperoita, uhmaikäisiä, kouluikäisiä ja teinejä, töitä, opintoja, harrastuksia (joista ei halua luopua) jne. Toiset eivät koe meikkaamista ja laittautumista antoisana ja tärkeänä, vaan kenties turhana, aikaa vievänä rasitteena.

Ihmisillä kun on niin erilaisia tarpeita ja mahdollisuuksia toteuttaa kaikkia tarpeitaan.

Terveisin: yksi joka meikkaa joka päivä, mutta ymmärtää vallan hyvin, että kaikki eivät niin tee

Vierailija

Itse olin vaativan vauvan yh, mutta silti meikkasin ja huolehdin kunnostani läpi koko vauva-ajan ja edelleen päivittäin. Se nyt sattui olemaan minulle tärkeää ja sellaista mieltä ja oloa piristävää. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu käyttää ne pienet vapaahetket, joita vaativa lapsi/lapset/arki tarjoaa johonkin tärkeämmäksi kokemaansa, sellaiseen, josta HÄNELLE tulee hyvä mieli. Joku voi vaikka haluta nyplätä pitsiä sen tunnin, jonka mies pitelee vauvaa tai lukea romaania...Eri ihmisille kun eri asiat ovat tärkeitä ja mieltä kohottavia.

Silloin kun elämästä aika ja resurssit henkilökohtaisiin toimiin kaventuvat, kuten yleensä perheellistyessä tapahtuu, karsitaan niistä asioista, joita ei koeta kaikkein tärkeimmiksi. Onko tätä liian vaikea ymmärtää?

Vierailija

Luulisin kuitenkin että asia on näin;monelle (naiselle) itsestään huolehtiminen ja pynttääminen on pakkopullaa, niin tehdään koska niin pitää tehdä. Kun on mies (ja lapsia) ei tarvitse enää "hakea ja päteä"l l.voi repsahtaa rauhassa. Samasta syystä äidit lihovat odotusaikana; saa kerrankin syödä eikä tarvitse selitellä lihoamistaan.

Näin ajattelen minä, joka ei lihonut, muttei jaksa vapaapäivinä meikata/pukeutua

Vierailija

siis meikin, hiusten lisäksi myös kropasta ja terveydestä. Miehenkin pitää mielestäni harrastaa liikuntaa. Nämä ovat minun vaatimuksiani enkä välitä miten muut tekevät.

Minusta kyllä tuntuu että on enemmän naisia jotka huolhetivat itsestään kuin naisia jotka eivät niin tee.

Lisäksi vielä kerron että paras ystäväni on lapseton sinkku, joka ei liiku kuin matkan kotoa parkkipaikalle eikä meikkaa tms. eli ei se huolittelu ja itsen hoitaminen välttämättä lapsiin liity (paitsi tietty pienten äideillä voi aika olla kortilla). Ne on enemmän arvomaailmajuttuja.

Ja väitän että kaikki miehet eivät perusta meikeistä. Itse tunnen pari tällaista. Niiden perheet viihtyy verkkareissa eikä naiset meikkaa ja miehet ovat kyllä varmasti tyytyväisiä vaimoihinsa.

Vierailija

On suotavaa ellei peräti vaadittavaa, että nainen "miehen pyydystettyäänkin" huolehtisi edes hiukan ulkonäöstäään. Terveelliseen ruokailuun ainakin pitäisi riittää joka ainoalla aikaa. Tätä mieltä minä olen.

Vierailija

Lainaus:

Minulle henkilökohtaisesti laittautuminen ja itsestäni huolehtiminen on tärkeää, oman itsetuntoni ja hyvin voinnin kannalta.

Ihan höpöhöpöä ettei hiuksiaan ehtisi kammata. Ja samassa ajassa missä pukee sen t-paidan, laittaa jonkin kivemman vaatteen. Ei se mistään unohtamisesta tai ajanpuutteesta johdu. Ihmiset jotka noin kokevat, kärsivät masennuksesta. Ja toiset naiset laittavat joka aamu täyden sotamaalauksen, ja toisille (kuten minulle) riittävät ripsari, puhdas tukka ja siistit vaatteet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat