Mielipiteitä nimestä Alex pojalle? Asutaan Suomessa.

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

mun mielestä nimenomaan silloin kun/jos lähtee ulkomaille on kiva jos on suomalainen nimi eikä mikään yleismaailmallinen Alex tai Axel, omista juurista saa ja pitääkin olla ylpeä! olen asunu muualla euroopassa monia vuosia ja mun erittäin yleistä suomalaista etunimeä on pidetty tosi kauniina ja jopa eksoottisena ! vaikka moni tavaakin sen yhdellä konsonantilla niin ei se ole niin vaarallista.

Vierailija

Kansainväliset nimet on hyvä juttu. Mun lapsilla on sellaiset nimet. Maailma muuttuu ja ikinä ei tiedä missä joskus opiskelevat tai asuvat.

Vierailija

suomalaisen sukunimen kanssa, totta kai. Suomessa käytössä olevista aakkosista löytyy tietääkseni x-kirjain, jollen pahasti erehdy. Kyllä sen jokainen suomalainen osaa lukea ja lausua.

Hieman kummallista mielestäni olisi se, jos jokin kirjain nimessä olisi esim. japaninkielinen, sitten se menisi jo överiksi. Alex on kiva ja melko tavallinen nimi.

Vierailija

Lainaus:

Jos äidinkieli on ruotsi, tai joku muu, jonka kieliasuun nimi sopii luontevasti, niin ihan hyvä nimi.

Aleksi on tosiaan suomen kieleen sopivaksi muokattu muunnos, ja paljon järkevämpi ja fiksumpi valinta. ( ja lisäksi lapsi ei leimaannu turhaan vähän hölmön nimivalinnan takia, lapsi on kuitenkin se, joka nimen joutuu kantamaan.)

Kyllä suomessa on paljon hölmömpiä nimiä kuin Alex! Jos olisimme tienneet muuttavamme ulkomaille lapsen ollessa 2v. olisimme antaneet lapsellemme nimeksi Alex, nyt hän on se suomalainen Aleksi. Joka kirjoitetaan maassame melkein poikkeuksetta Alex jos ei ole paperia mistä katsoa mallia.

Ja jos suomalaiseen perheeseen kastetaan Alex ainakin minun äö:lla se lausutaan aivan suomalaisesti Aleks. ;D

Vierailija

Lainaus:

Me asutaan euroopassa. Kansainväliset nimet on hyvä juttu. Mun lapsilla on sellaiset nimet. Maailma muuttuu ja ikinä ei tiedä missä joskus opiskelevat tai asuvat.

piti kaks kertaa lukea, kun tuli ekana mieleen omat lapsuusmuistoni, kun minulle kerrottiin, että asumme Euroopassa (siis Suomessa). Olin siihen ikään asti luullut euroopan olevan oma valtionsa..

Minä siis tajusin myöskin N-Y-T nytin hyvin myöhään, että niistähän se nyt muodostuu, eikä ole vaan sanonta.. :DD

Vierailija

Mutta suomeksi nimi on Aleksi. Tietenkään kukaan ei estä antamasta ulkomaalaista nimeä lapselleen, mutta minusta se on jotenkin hienostelua. Suomalaisuus kunniaan.

Vierailija

Jos äidinkieli on ruotsi, tai joku muu, jonka kieliasuun nimi sopii luontevasti, niin ihan hyvä nimi.

Aleksi on tosiaan suomen kieleen sopivaksi muokattu muunnos, ja paljon järkevämpi ja fiksumpi valinta. ( ja lisäksi lapsi ei leimaannu turhaan vähän hölmön nimivalinnan takia, lapsi on kuitenkin se, joka nimen joutuu kantamaan.)

Vierailija

Pidän siitä tosi paljon, ja minusta on kyllä aivan eri asia, onko lapsi Alex vai Aleksi... Aivan eri nimiä, vaikka lausutaan samalla tavalla :)

Ihan vapaasti voi yhdistään suomalaiseen sukunimeen, on kyllä sen verran yleinen nimi jo.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat