Kieli kiinni valotolpassa, lapsuusmuistoja?:)

Vierailija

Muistatko minkä ikäinen olit ja missä olit kun kielesi jäi kiinni pakkaskelillä johonkin? Miten sait kielen irti ja teitkö toistamiseen?

Naureskelin juuri, kun muistelin omaa lapsuusmuistoani. Sitä kieltä oli pakko kokeilla lyhtypylvääseen vaikka oli kielletty :D Siinä sitten hetken mietiskeltyäni repäisin kielen irti pylväästä ja se teki kipiää! Taisin olla 6v tms. Toista kertaa en kokeillut.

Kommentit (10)

Vierailija

Isä vei miua päiväkotiin ja joutui jättämään auton vähän kauemmaksi päiväkodista saman kadun varteen.

Minä juoksin isää nopeammin päiväkodin rautaportille. Nousin seisomaan portin alimmalle poikkiputkelle ja laitoin kieleni kiinni portin yläreunaan. Tuli paniikki, kun kieli jäikin kiinni :)

Isä oli tulossa nurkan takaa hetkenä minä hyväänsä ja tein paniikkipäätöksen ja repäisin kieleni irti portista.

En kertonut kenellekään koko päivänä. Ajattelin, että isä tai hoitajat olisivat suuttuneet... En pystynyt syömään mitään ainakaan yhteen päivään, kun kipu oli niin kova. Olin aika vähäpuheinenkin, kun yritin vain pitää kielen keskellä suuta niin, ettei se osu hampaisiin tm.

:)

Vierailija

mistä tulee höyryä, oven kahvaan , tamppaustelineeseen. Aina oli vaan uudelleen kokeiltava, että jääkö se, tyhmä minä. Vielä aikuisenakin tekisi mieli kokeilla. Lapsilleni en viitsi sanoa asiasta mitään, koska tiedän etttä pakko heidän olisi sitä kanssa kokeilla.

Vierailija

Luin tuollaisesta jostakin lastenkirjasta about kuusivuotiaana - ja koska mottoni on "live and DON'T learn", niin pakkohan sitä oli silti itsekin kokeilla. Kieli jäi kiinni kotioven kahvaan ja oli pakko repiä se väkisin irki. Metalliin jäi pala kielen pintanahtaa ja kipu oli kova.

Vierailija

Joulun alla nuorimmaiseni tuli kopsauttaneeksi minua takaraivollaan leukaan niin, että kieli jäi pahasti hampaiden väliin (olin pesemässä hänen hampaitaan ja motkotin paikoillaan pysymisestä juuri, kun kolahti). Verta tuli ihan kamalasti ja haavat oli syviä. Piti oikein käydä Dextrassa päivystyksessä hakemassa limakalvoturvotusta vähentävää troppia... ja meni monta päivää, ennen kuin kykenin kunnolla puhumaan (mistä kuopus varmaan olikin tyytyväinen, heheh)

Vierailija

mutta muistan niin elävästi kun pikkusisko (silloin n.4v) ajatteli nuolaista kotipihan kiikun tolppaa. no kiinnihän se jäi ja se huuto oli niin hirveää. eikai siin ku yrittää pitää sisko paikoillaan kun toiset kiikutti lämmintä vettä sisältä et saa kielen irti. :D

Vierailija

Tuntui kuitenkin ilkeältä, vaikka ei edes kieli mennyt rikki. Se riitti kokeiluksi.

Omat lapset kokeili tätä kun puhuin kännykässä mummoni kanssa. Olivat 4v ja 2v. Eivät onneksi jääneet kiinni, mutta verta tuli kielistä. Puvut ihan veressä sen jälkeen. Eivät ole toista kertaa kokeilleet.

Ja kuinka monta kertaa olin 4v varoittanut asiasta.

Minulla on pikkuveli kaksoset. Toinen näistä jäi jatkuvasti kielestään kiinni johonkin. En tiedä miksi se sitä teki ja miksi ei ottanut opikseen, vaikka ihan normaali järkevä poika oli. Haettiin aina toisen veljen kanssa apua. Kunnes kerran jätettiin veli parka kiinni lipputankoon. Onneksi aika pian siitä meni ohi pariskunta joka kävi kotoaan hakemassa kuuman rätin ja vei itkevän pojan kotiinsa sylissään. Se olikin sitten viimeinen kerta.

Oli tällöin 5v ja minä olin 6v.

Vierailija

kun toiset isommat sisarukset yllytti vieressä. Kieli jämähti heti kiinni, muut lähti hakemaan äitiä apuun sisältä joka tulikin mukanaan kuumaa vettä mukissa. Kamalan kipeetä kävi, verta tuli paljon ja parani hitaasti, muistan kun sain kaikkee jätskiä yms. syötäväksi kun muuta en pystynyt. Tämäkös sisaruksiani sapetti ;-)

Toista kertaa ei oo tarttenu kokeilla..

ikää mulla tais olla 5-6v.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat