Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitely puhdistaa ilmaa!

Vierailija

Kuinka moni on samaa mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija

Lainaus:

Itselläni ainakin meni välit poikki erään ystäväni kanssa yhden riidan seurauksena ja inhoan riitelyä kaikin puolin muutenkin. Asiat olisi aina parempi hoitaa keskustelemalla kunhan tilanne on rauhoittunut, jos tilanne kärjistyy riidaksi asti niin ei voi koskaan olla varma mitä siitä seuraa, ei ainakaan automaattisesti molemminpuolista anteeksiantoa ja "ilman puhdistumista".

Vierailija

Kotona se joskus ainakin omalta osalta helpottaa ja periaatteenani on, että toisen täytyy aina saada säilyttää kasvonsa. En tiedä, onko se myös mieheni periaate, mutta näin sen koen niinkin päin.

Toinen juttu on sitten vaikka sukulaisten kanssa "tappelu". Sitten kun tuntuu, että jokainen käsittää sinut väärin. Ensin yksi sanoo jotain, sitten itse sanot, että olinpa tyhmä ja pidän suuni kiinni. Sitten se jatkuu, ettei aina tartte ottaa nokkiinsa, vaikket vielä ole ottanutkaan. Sitten kun sopivassa välissä käyt vaikka vessassa, niin se tulkitaan suuttumiseksi (joissain perheissä on ehkä tapa mennä vessaan suutuksissaan, mutta meillä se ei ole tapana). Sitten hakataan ovea ennen kuin edes ehdit asiasi hoitaa ja sitten se yhtäkkiä onkin, että kaikki ko horoskooppiset suuttuu helposti, kun se yksi kakara (joka tappelee ja huutaa ihan sairaasti oman äitinsä kanssa jatkuvasti ja simputtaa omaa lastani aina, kun pääsevät näköyhteydelle) jatkaa omaa kiukutteluaan. Sekin on sitten jo minun vika. Sitten kun pääset paikalle, yksi mumisee itsekseen, kuinka oli tyhmä, kun meni sanomaan asiasta, mutta ei tajua lopettaa, vaan jatkaa vittuilua.

Ei todellakaan puhdistanut ilmaa ja olen älyttömän vihainen oikeastaan omaa perhettä lukuunottamatta jokaiselle paikalla olleelle - minä lähdin kotiin. Kaikilta en jaksa edes odottaa käytöstapoja, mutta se, että kaikki vaan tulkitsee kaiken väärin ja että yksi vaan on syyllinen ihan kaikkeen mitä keksiä voi ja voi nokkia ihan kaikesta ja kaikki, niin sitä en tajua.

Ennen tätä episodia jo oli vittuiltu, paljonko täytin juuri ja joko siirryn eläkkeelle (heh- heh, kysyjä tietää olevansa minua vanhempi eikä ole itsekään vielä edes 50v). Mieheni onneksi valisti kyselijää eikä kehdannut vittuilija enää jatkaa siitä aiheesta.

En käyttäytynyt fiksusti enkä olisi omien lasten kuullen halunnut olla missään sodassa kenenkään ulkopuolisen kanssa, mutta en myöskään halua, että omat lapset kuulee, kun heidän vanhempiaan mollaaan tai heille vittuillaan ja vanhemmat, vaan ottaa hiljaa turpiin. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, viimeksi minua haukuttiin empatian puutteesta, kun en jaksanut ymmärtää aikaihmisen itsesäälittävää ruikutusta ihan tyhjästä. Tai minun vika on kai, että haluan kuulla perusteluja väitteille eikä vain jotain yksittäisiä väitteitä.

Mutta ei todellakaan puhdista ilmapiiriä enkä edes tiedä, miten oikein olisi pitänyt käyttäytyä. Olla kuin ei kuulisi mitään eikä ainakaan saisi kysyä mitään?

Yksi vika minussa on: en tule toimeen itseäni tyhmempien kanssa...

Vierailija

Itselläni ainakin meni välit poikki erään ystäväni kanssa yhden riidan seurauksena ja inhoan riitelyä kaikin puolin muutenkin. Asiat olisi aina parempi hoitaa keskustelemalla kunhan tilanne on rauhoittunut, jos tilanne kärjistyy riidaksi asti niin ei voi koskaan olla varma mitä siitä seuraa, ei ainakaan automaattisesti molemminpuolista anteeksiantoa ja "ilman puhdistumista".

Vierailija

niistä oikeista asioista, jotka kalvavat mieltä.

Useinhan riitä syntyy jostain pikkuasiasta kun joku isompi periaatteellinen asia on pielessä.

Uusimmat

Suosituimmat