mitä mieltä olette jos juon joka ilta 1-5annosta alkoholia?

Vierailija

?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Jos olisin ystäväsi, voisin tulla joka ilta kylään juomaan yhdessä yhden. Jos juot viikolla usein 3-5 ottaisin asian kyllä kanssasi puheeksi.

Vierailija

Tiedostin sen itse joulun jälkeen. Kun oli pitkä loma, tuli tissuteltua juuri noin. Ikinä ei oltu kännissä lasten edessä, ei mitään sellaista... Tyhjät pullot herättivät viimeistään, kaapillinen kertyi kahdelta ihmiseltä. Nyt tipaton menossa ja jatkossa lupasin itselleni, että juon tuon 3-5 annosta vain kerran viikossa, toisena vkonlopun iltana.

Nyt tipattomalla meni 4 yötä vieroitusoireisiin! Heräsin aamuyöllä, valvoin tunnin pari... Yhdistin tämän alkoholiin, en tiedä pitikö paikkansa.

Vierailija

huomaat nopeasti jos alkoholi alkaa olla sinulle ongelma, (Minusta kuulostaa että on.)

Lisäksi huomaat raittiuden positiiviset vaikutukset. Unenlaatu paranee ja aamulla olet virkeämpi ja näin jaksat paremmin. Levoton uni huonontaa myös muistia joten voi olla, että järkesikin juoksee sitten paremmin. Lisäksi muutama kalori jää nauttimatta.

Jos jatkat juomista 5-7v samaan malliin, niin maksa sanoo poks, ja sitten onkin tosi paikka edessä.

Vierailija

Mieluiten vähennä niin että juot kerran viikossa sen 5 annosta. Et enempää silloinkaan. Huomaat muutaman kerran jälkeen miten elämäsi on parantunut, ja lopulta voit siirtää sen pariin annokseen viikossa. Ja siitä seuraavaksi pidät jo viikkojen paussia.

Suosittelen! On kokemusta tästä itelleni. Onneksi hyvä ystäväni sai mut kokeileen tota.

Vierailija

ettei kohtuukäyttöä kannata edes harkita, ei siitä mitään tule. Oletko lukenut päihdelinkkiä? Mä haen sieltä joka ilta terapiaa.

nro 10

Vierailija

mutta naiselle 5 annosta/ilta on jo humalahakuista.

Ja lihottavaa! (esim. 5 keskiolutta vastaa kolmannesta keskimääräisestä, päivittäisestä energiantarpeesta)

Mieheni voi juoda tuon määrän illassa, minä en pystyisi tulematta känniin.

Vierailija

lomalla meni kyllä ihan huomaamatta moinen määrä päivittäin.. Kyllähän senkin riippuvuuden jo huomasi, kuinka kiva olisi ollut jatkaa tissuttelua. Mutta ei, ryhtiliikettä tarvitaan!

Vierailija

Muistaakseni "Onko muita juovia äitejä?". Kannattaa käydä lukemassa, on kyl aika pitkä, itsekin luin sitä yhtenä yönä, enkä malttanut lopettaa.

Itsekin olen kärvistellyt tissuttelukoukussa ja nyt olen ollut 10 päivää kuivilla. On vain kaameaa huomata, että yhä tulee kerran päivässä vieroitusoirekohtaus, yleensä iltapäivällä niihin aikoihin, kun alkoi mielessään petata juomista. Kohtauksella en tarkoita juomishimoa, vaan puhtaasti fyysisiä oireita: vapinaa, sydämentykytystä, ahdistusta.

Vierailija

ja siellä testaa-laatikossa on muutama alkoholin käyttöön liittyvä testi. Vastaa rehellisesti niihin ja tsekkaa tulokset. Päättele sitten mitä mieltä olen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat