Jurppiiko suksipakko ketään muuta kuin minua?

Vierailija

Kuusivuotiaalla lapsellani ei tällä hetkellä ole sopivan kokoisia suksia ja monoja. Vanhat ovat jääneet pieniksi eikä ole ollut suurta intoa hankkia uusia, kun kerran talvet täällä pääkaupunkiseudulla ovat mitä ovat. Eipä ole ollut paljon käyttöä.

Nyt eskarista ilmoitettiin yhtäkkiä, että sukset saisi viedä sinne ihan pysyvästi olemaan, niin että hiihtelevät sitten kun säät sallivat. Meillä olisi kyllä muitakin rahareikiä kuin hankkia sukset, sauvat ja monot SILTÄ VARALTA että lunta jossain välissä tulee. Nythän sitä ei ole, ja lämpöä löytyy +4.

Minusta koko suksipakosta pitäisi luopua tässä osassa Suomea, missä tilaisuuksia hiihtoon tulee ehkä parina päivänä per talvi. On mielipuolista ja kohtuutonta pelleilyä, että vanhempia velvoitetaan hankkimaan tätä varten välineitä. Luistelu on eri asia, koska jäähalleissa on sentään yleisövuoroja, joihin pääsee harjoittelemaan säistä riippumatta.

Kommentit (4)

Vierailija

vanhemmista oli niiiiin kamalaa laittaa rahaa minun suksiini. 1-2-luokalla hiihdin vielä serkkuni vanhoilla puusuksilla. Kolmannella sain uudet sukset ja seuraavan kerran yläasteella. Tunsin syyllisyyttä siitä, että minuun meni rahaa.

Vierailija

Ne lapset joilla ei ollut suksia niin leikkivät pihalla kun muut hiihtivät.

Toissavuonna siis oli näin. Viime vuonnahan eivät hiihtäneet kertaakaan, vaikka sukset olisi pitäneet olla eskarissa.siltä varalta, että sataa lunta.

Meillä on yhdet lyhyet kengiin kiinnitettävät sukset ja lyhyet sauvat. Esikoinen hiihti 2v - 4v näillä kun oli vielä lunta.

Kuopus on nyt 5v ja aion antaa nämä liian pienet sukset sen mukaan jos hiihtävät. Kengä menee vielä just ja just siteisiin.

Olen työtön yksinhuoltaja ja ei todellakaan varaa pistää rahaa kahtiin suksiin, monoihin, sauvoihin joita ei välttämättä tule käytettyä kertaakaan.

Jos ei olisi rahasta kiinni ostaisin.

Vierailija

hyvin ovat pä'rjänneet päiväkodista jo melkein yläasteen loppuun ilman suksia. Luistimet on aina ollu, ja luistelemaan ovat menneet kun muut menevät hiihtämään. En osta suksia sen takia, että lapsi niitä käyttäisi ehkä kerran talvessa. (asutaan pääkaupunkiseudulla)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat