Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anatomia hukassa. Synnytyksen jälkeen- asiaa!

Vierailija

Synnytyksestä kolme kuukautta. Kaivoin tänään tuon stepperin (lateral thigh trainer) esiin ja jumppasin sillä 20 min. Siinä jumppaillessani alakerrassa, siis emättimessä, tuntui vähän painetta.

Kurkkasin jumpan jälkeen peilillä ja jotenkin siellä tuntui tavara olevan "aika tyrkyllä". Siis aika edessä näkyi esim. virtsaputken suu. Kuuluuko sen näkyä? Ei se kyllä ennen synnytyksiä ainakaan ole näkynyt. Onko mulla nyt rojut tuolta epätavallisen alhaalla/esillä? Vai onko tuo normaalia synnyttäneellä (kaksi synnytystä takana)? Lantiopohjalihaksia olen jonkin verran jumpannut mutta aina ei muista.



Kauanko nuo paikat palautuu synnytyksen jälkeen? Onko liian aikaista aloittaa tuolla stepperillä jumppaaminen?

Kommentit (11)

Vierailija

Ei lääkäri sanonut mitään, sanoi vain että hyvin on toipuneet paikat. Onko ne nyt sitten "valahtaneet" sen jälkeen? Ahistaa :/



Ap

Vierailija

Ostin ne joskus esikoisen jälkeen mutta jäi jostain syystä vähälle käytölle ja sit unohdin ne kaapin perukoille.

Hitsit, löytäisinköhän ne vielä. Täytyy mennä penkomaan :)



kiitti vinkistä!



Ap

Vierailija

näkyy useimmila kun värkkiä hieman levittää. Sitten jos emättimen aukosta alkaa pullistella ylimääräistä on syytä huolestua.

Vierailija

Ei sieltä mitään tosiaan tursua ulos sentään. Kun kyykistyn ja kurkin peilillä niin tuntuu että näen tosiaan vähän enemmän (liikaa :D) kuin ennen synnytyksiä mutta ilmeisesti ja kun järjellä ajattelee niin se on normaalia. Onhan sieltä kuitenkin tullut ihmisiä ulos.



Ehkä tosiaan tyydyn jumppaamaan noita lantiopohjalihaksia ja sitten nousen taas stepperille :)



Ap

Vierailija

voi emättimen aukko olla vielä aika laaja. Sitäköhän tarkoitat sillä, että tavara on tarjolla? Kohdun laskeuman olisi kyllä huomannut jälkitarkastuksessa. Tuskin se nyt yht`äkkiä on laskeutunut. Kyllä siihen aikaa menee, että tilanne normalisoituu ja faktahan kuitenkin on, että synnyttäneen naisen alapää ei koskaan ole samanlainen kuin ennen synnytyksiä. Stepperillä jumppaaminen ei varsinaisesti ole parasta liikuntaa synnytyksen jälkeen (koska on pomppivaa ja se luo painetta venyttyneille lantionpohjan lihaksille). Lantionpohjan lihaksia kannattaa ehdottomasti treenata. Tulokset alkavat kuitenkin näkyä vasta muutaman kk harjoittelun jälkeen.



T: Eräs klö

Vierailija

No mulla ainakin oli molempien synnytysten jälkeen emättimen seinä, joka pullistui ulos. Tuntui paineena ja näytti siltä kuin olis ollut tomaatti pimpissä ;-)) Ei naurattanut silloin, mutta nyt jo naurattaa. Tokassa takaisin meno kesti vielä aika kauan. Gyne sanoi, että kirurgin veitsi sitten auttaa, jos ei aika

Vierailija

Lainaus:

No mulla ainakin oli molempien synnytysten jälkeen emättimen seinä, joka pullistui ulos. Tuntui paineena ja näytti siltä kuin olis ollut tomaatti pimpissä ;-)) Ei naurattanut silloin, mutta nyt jo naurattaa. Tokassa takaisin meno kesti vielä aika kauan. Gyne sanoi, että kirurgin veitsi sitten auttaa, jos ei aika




Mutta itse päättelin sen turvonneeksi emättimen seinäksi, koska selkeesti alkoi pikkuhiljaa palautua ennalleen.

Vierailija

Kun teen tuollaista stepperityyppistä treeniä, tai kävelen enemmän, niin alapäässä tuntuu jokin tulevan alaspäin. Itse olen synnyttänyt kolme lasta.



Itselle auttavat smartballs-kuulat. Kun ne on siellä emättimessä, ei "valahdusta" treenin aikana tapahdu, vaan ne lihakset siellä saa aivan todella puhdikasta treeniä, huomaa kyllä jälkeenpäin;)



Kokeile hommata ne kuulat, ne on hyvät!

Uusimmat

Suosituimmat