Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku VOI synnyttää lapsiparkansa alakautta? Onhan sektio paljon lapsiystävällisempi tapa:(

Vierailija

Onhan faktaa, että vastasyntyneelle on kamala shokki joutua syntymään ja vielä sellaisessa puristuksessa ja pahimmillaan äidin tuskanvoihketta kuunnellen!

Onko tällaisen synnytysjärkytyksen pitkäaikaisvaikutuksia koskaan kunnolla tutkittu?

Minun kaikki kolme lastani ovat syntyneet rauhallisesti sektiolla, ilman mitään tuskaa ja stressiä. Ovat hyvinvoivia lapsia ja mieleltään tasapainoisia, uskon, että paljon senkin takia, että heidät autettiin niin rauhallisesti maailmaan.

Sektio on lapsen parhaaksi, oltiin siitä muuten mitä mieltä tahansa.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

kyllä se taisi olla alle tuon 140, tosi korkea kuitenkin. ei kaukana tuosta

Lainaus:

Lainaus:

Keskimmäinen lapseni on keskimääräistä älykkäämmäksi todettu moneen otteeseen monelta taholta. Olisikohan noin, jos aivot olisi puristuneet kasaan synnytyskanavassa?

Myös muut lapseni ovat eri aloilla lahjakkaita.

Onneksi ajattelin asioita jo ruohonjuuritasolta lähtien!

ap

mun mies on syntyny sektiolla ja äo noin 140 :)

no ei mut ap on ihan hakoteillä ja mulla myös tuli heti mieleen että ap on skientologi.. kyllä alakautta syntyminen on lapselle parhaaksi. ei muutkaan eläimet naaraan mahaa auki revi, kyllä kaikki synnyttää alakautta

Vierailija

ja niin se kuuluukin olla.

Se valmistaa vauvaa sopeutumaan syntymän jälkeiseen elämään.

Alakautta syntyvän vauvan keuhkot alkavat toimia nopeammin ja tehokkaammin, jopa lämmönsäätely toimii paremmin stressihormonien vaikutuksesta. Puhumattakaa suolistofloorasta, joka keisarileikkauksella syntyneillä kestää kuukausia kehittyä alakautta syntyneiden tasolle.

Vierailija

mistähän lie oot keksiny tuommoset faktat! asia on kyl just päin vastoin! meillä on ensimmäinen syntynyt sektiolla mut toinen synnytys onneksi onnistui normaalisti. enkä todellakaan menis sektioon ilman lääketieteellistä syytä! normaalista synnytyksestä toipuu nopeammin ja saa olla vauvan kanssa heti kun se on syntynyt ja voi heti antaa imeä eikä tarvi korviketta antaa! vai onkohan susta imetyski luonnotonta.. ihme ku on ennen lapset voinu syntyä ku ei oo sektioita tehty..

Vierailija

Keskimmäinen lapseni on keskimääräistä älykkäämmäksi todettu moneen otteeseen monelta taholta. Olisikohan noin, jos aivot olisi puristuneet kasaan synnytyskanavassa?

ap

Vierailija

on itse ihanuus ja rauhallisuus (suunniteltu sektio) ja toinen alakautta puserrettu ja imukupilla ulos viimein revitty kuopuspoika on taas mahdoton riiviö.

Tämä olisi todellakin tutkimisen arvoinen asia. Esiintyykö esim. ADHD:ta sektiolapsilla ollenkaan?

Vierailija

Lainaus:

Se olisikin mielenkiintoita nähdä rusakot juoksemassa veitset kädessä tuolla takapihalla,isä rusakko tekisi viillot mamma rusakolle ja tadaa,näin saamme maailmaan taas hiukan fiksumpia rusakko yksilöitä,ou jee!

Vierailija

hyvät naurut tästä ketjusta, ootte mainioita

-------

vaan onneksi suurin osa meistä immeisistä on normaaleja

vaikka hörhöihinkin joskus törmaa.....

Vierailija

että jos hän saisi päättää niin kaikki lapset syntyisi sektiolla!

Ja tämä on täysi tosi. Olin silloin työharjoittelussa yliopistollisessa sairaalassa. Olen siis sh ammatiltani.

Niin ja kantansa hän perusteli sillä että nykyään aivoilta vaaditaan niin paljon ja alatiesynnytyksessä oikeasti joutuu lapsi tosi koville ja on isot riskit. Munkin lapsi kärsi hapenpuutteesta ja imukupilla yritettiin repiä maailmaan mutta hätäsektioon päättyi se sitten, Nykyisin hän on 10v mutta on adhd ja suuria vaikeuksia kielten opiskelussa. 3 myöhempää lasta syntyi sektiolla ja ovat rauhallisempia ja fiksumpia muutenkin! Ei kovin suuri otos mutta jotain johtopäätöksiä tästäkin jo voi vetää.

Vierailija

Lainaus:

ap

mun mies on syntyny sektiolla ja äo noin 140 :)

no ei mut ap on ihan hakoteillä ja mulla myös tuli heti mieleen että ap on skientologi.. kyllä alakautta syntyminen on lapselle parhaaksi. ei muutkaan eläimet naaraan mahaa auki revi, kyllä kaikki synnyttää alakautta

Vierailija

Pikkasen säälittävää juttua! sun lapses ei taida kestäkkään mitään pieniä paineita ku on pitänyt leikata!! ite oot varmaan niin pelokas ette uskalla ees kokeilla alakautta ku mummollas vähä repes....

Vierailija

Se olisikin mielenkiintoita nähdä rusakot juoksemassa veitset kädessä tuolla takapihalla,isä rusakko tekisi viillot mamma rusakolle ja tadaa,näin saamme maailmaan taas hiukan fiksumpia rusakko yksilöitä,ou jee!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat